Bruno Spengler (Canada, BMW
Bank M3 DTM) a încheiat pe locul al şaptelea cea de-a patra etapă a sezonului
DTM, la Lausitzring (Germania), astfel că a fost cel mai bine clasat pilot BMW
şi a obţinut şase puncte preţioase în ierarhia piloţilor. Campion en-titre,
pilotul BMW Team Schnitzer se află acum pe locul al doilea, dar la egalitate de
puncte (59) cu liderul Mike Rockenfeller (Germania). Pilotul Audi a ocupat
locul al doilea pe circuitul în lungime de 3,478 km, victoria revenindu-i lui
Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes). Coechipierul acestuia, Christian
Vietoris (Germania), a completat podiumul.
După
o sâmbătă dificilă, ceilalţi piloţi BMW din pluton nu au reuşit îmbunătăţiri
semnificative, astfel că nu s-au clasat în puncte. Chiar din primul viraj, Dirk
Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) a spus "adio" oricărei şanse
pentru un rezultat mult mai bun, când un adversar l-a obligat la o piruetă. În
cele din urmă, Werner a fost al treilea pilot BMW, ocupând locul al 13-lea.
Chiar
înaintea germanului a fost Augusto Farfus (Brazilia), care a încheiat pe
poziţia a 12-a cu al său Castrol EDGE BMW M3 DTM. Timo Glock (Germania,
Deutsche Post BMW M3 DTM) şi Joey Hand (SUA, BMW M3 DTM) s-a clasat pe locurile
al 14-lea, respectiv al 15-lea. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance
Parts M3 DTM) a fost şi de această dată victima seriei de ghinioane care i-a
marcat începutul de sezon, încheind al 19-lea la Lausitzring. Marco Wittmann
(Germania) a fost al 21-lea cu Ice-Watch BMW M3 DTM, în timp ce Andy Priaulx
(Marea Britanie) a încheiat al 22-lea cu al său Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM.
În
ciuda unui week-end care nu a fost prea profitabil, BMW a reuşit să-şi păstreze
poziţia de lider în clasamentul constructorilor şi are 177 de puncte în cont.
Pe locul al doilea se află Mercedes-Benz, cu 51 de puncte. În clasamentul
echipelor, BMW Team Schnitzer rămâne pe prima poziţie, cu 81 de puncte.
Următoarea etapă are loc la Norisring (Germania), la 14 iulie.
Jens Marquardt (director
BMW Motorsport): "Fără îndoială, nu suntem
fericiţi cu acest rezultat. Este un contrast total cu magnifica triplă pe care
am reuşit-o la Spielberg în urmă cu două săptămâni. Problemele întâmpinate în
calificări s-au tradus în poziţii slabe pe grila de start. Din păcate,
modificările pe care le-am făcut la reglaje înainte de calificări - nu le-am
mai putut schima înainte de startul cursei ca urmare a noilor reglementări
privind parcul închis - nu au fost în favoarea noastră. Locul al şaptelea reuşit
de Bruno Spengler a fost o dovadă de limitare a daunelor. Rezultatul subliniază
ceea ce face ca DTM să fie special: echilibrul este mai mult decât evident.
Dacă nu deţii 100% controlul înaintea calificărilor de sâmbătă, iar apoi ai
parte de alte probleme minore, atunci vei fi jos în clasament şi în cursă.
Adversarii noştri au experimentat aşa ceva în cursele anterioare, iar acum a
fost rândul nostru să suferim. Felicităm Mercedes-Benz şi pe Gary Paffett
pentru această cursă impresionantă. Şi Audi a reuşit o evoluţie bună. Acum vom
analiza în detaliu acest week-end de cursă şi vom trage concluzii. Apoi vom
merge la Norisring, la jumătatea lunii iulie, unde sperăm să revenim la
rezultatele bune de care am avut parte la începutul sezonului."
Clasamente după etapa 4/10.
Clasamentul piloţilor.
1.
Mike Rockenfeller 59p; 2. Bruno Spengler 59p; 3. Gary Paffett 47p;
4. Christian Vietoris 40p; 5. Augusto Farfus 33p; 6. Marco Wittmann
32p; 7. Robert Wickens 27p; 8. Dirk Werner 22p; 9.
Mattias Ekström 20p;10. Joey Hand 16p; 11. Timo Glock 15p; 12. Jamie
Green 10p; 13. Timo Scheider 10p; 14. Daniel Juncadella 8p; 15. Edoardo Mortara
2p; 16. Pascal Wehrlein 2p; 17. Roberto Merhi 2p.
Clasamentul echipelor.
1. BMW Team Schnitzer 81p; 2.
STIHL / AMG Mercedes 67p; 3. Audi Sport Team Phoenix 59p; 4. EURONICS / THOMAS
SABO Mercedes AMG 49p; 5. BMW Team RBM 49p; 6. BMW Team MTEK 47p; 7.
Audi Sport Team Abt Sportsline 30p; 8. Audi Sport Team Abt 10p; 9. stern / AMG
Mercedes 10p; 10. Audi Sport Team Rosberg 2p.
Clasamentul
constructorilor.
1. BMW 177p;
2. Mercedes-Benz 126p; 3. Audi 101p.
Calendarul sezonului 2013:
5
mai - Hockenheim (Germania); 19 mai - Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie -
Spielberg (Austria); 16 iunie - Lausitzring (Germania); 14 iulie - Norisring
(Germania); 4 august - Moscova (Rusia); 18 august - Nürburgring (Germania); 15
septembrie - Oschersleben (Germania); 29 septembrie - Zandvoort (Olanda); 20
octombrie - Hockenheim (Germania).
Sursa:
BMW Romania
0 comentarii