Începând cu luna iulie
2013, debutează o serie de noutăți care aduc un plus de
dinamism celor mai puternice și rapide modele create
vreodată de BMW. Astfel, noul BMW M5 revine într-o formă restilizată și
cu un plus de echipamente, în timp ce Pachetul Competition debutează atât pe
modele BMW M6, cât și pe M5, aducând un plus de
putere și mai multe elemente dedicate pentru a aduce
un plus de performanță.
În formă maximă şi mai
inovator ca niciodată: noul BMW M5.
Cel
mai rapid sedan construit de M GmbH vreodată va debuta în iulie 2013 într-o versiune
cu accente noi de design, un pachet Competition opţional pentru performanţe mai
impresionante şi opţiuni extinse BMW Individual şi BMW ConnectedDrive. Deși a trecut printr-o
serie de modificări, noul BMW M5 este disponibil la același preț de 86500 Euro fără
TVA.
Accentele
plasate inteligent asupra anumitor elemente de design îmbunătăţesc bucuria
experienţei supreme a condusului trăită cu sedanul superperformant BMW M5. În
paralel cu lansarea noilor BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria
5 Gran Turismo, cel mai de succes model creat de BMW M GmbH a fost supus unei
restilizări. Designul subliniază sportivitatea M şi prezenţa provocatoare a
noului BMW M5, în timp ce pachetul Competition opţional, noile dotări şi gama
extinsă de facilităţi BMW ConnectedDrive accentuează caracterul inovator al
automobilului.
BMW M5 este propulsat de un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi o putere maximă de 412 kW/560 CP. În combinaţie cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, diferenţialul M activ de pe puntea spate şi tehnologia suspensiei reglată pe baza experiențelor din motorsport, acest propulsor de turaţie înaltă garantează performanţe dinamice remarcabile. Pentru prima dată la un model M, motorul înglobează tehnologiile Twin PowerTurbo cu twin scroll, VANOS și Valvetronic. Se remarcă regimul de funcționare la turație înaltă cu o putere maximă obținută pe intervalul 6000 – 7000 rpm și un cuplul maxim pe intervalul 1500 – 5750 rpm.
Suplimentar,
Pachetul Competition a fost conceput special pentru a impulsiona proprietăţile
de manevrabilitate ale BMW M5. Cu pachetul Competition, puterea motorului V8 cu
tehnologie M TwinPower Turbo a crescut cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. În plus,
sunt disponibile opțional
și
noile frâne M din carbon ceramic, pentru performanțe de frânare susținute într-un regim
sportiv de condus.
O
noutate estetică importantă este grila M a radiatorului cu sigla M plasată în
partea din dreapta și
cu bare verticale care preiau designul "double-spoke" al jantelor M
din aliaj uşor. Pe lângă farurile cu xenon din echiparea standard, opţional
sunt disponibile şi faruri LED adaptive, deosebit de performante. O dotare
standard la BMW M5 sunt stopurile cu design nou, cu benzi luminoase LED foarte
subţiri care generează un contrast deosebit şi adaugă un aspect inconfundabil
pe timp de noapte.
Sentimentul
autentic M este transmis şi de volanul M îmbrăcat cu piele, al cărui design nou
preia aceleași
repere estetice de la jantele "double-spoke". Interiorul sedanului
beneficiază de o creştere a volumului de stocare de sub cotiera de pe consola
centrală. Afişajul de control disponibil la sistemul de operare iDrive (dotare
standard) dispune acum de decoraţiuni cromate pe lateral. În premieră,
controlerul iDrive cu funcție
touch, disponibil opțional,
oferă o suprafaţă tactilă care permite, de exemplu, introducerea caracterelor
când se programează destinaţia în sistemul de navigaţie.
Cu
începere din luna iulie, BMW Individual va oferi o gamă de noi culori
exterioare pentru BMW M5 (Pure Metal Silver, Pyrite Brown metalizat, Frozen
Blue metalizat şi alte nuanţe BMW Individual mat), precum şi nuanţe exclusive
pentru piele (Cashmere Beige şi Nutmeg). De exemplu, datorită culorii Pure
Metal Silver din portofoliul BMW Individual, caroseria are o strălucire
metalică intensă. Aceasta se datorează combinaţiei între un pigment cu efect
special şi sistemul de vopsea pe bază de apă. Adăugarea unor particule foarte
fine de aluminiu garantează o suprafaţă uniformă şi strălucitoare. În funcţie
de unghiul sub care sunt privite, aceste particule creează un contrast
luminos-întunecat şi accentuează suprafaţa caroseriei. Această vopsea
evidenţiază mai bine liniile şi contururile modelului şi adaugă o amprentă
atractivă designului maşinii.
Gama
extinsă de dotări BMW ConnectedDrive asigură menţinerea noului BMW M5 în pole
position atunci când vine vorba de conectarea inteligentă. Sistemele inovatoare
de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate optimizează siguranţa
şi confortul în timpul condusului, precum şi utilizarea programelor de
infotainment. Noul sistem Driving Assistant combină Lane Departure Warning
(avertizare la părăsirea benzii) cu Collision Warning (avertizare în caz de
accident) ce include funcţia de frânare. Camera sistemului, montată în aria
parbrizului, înregistrează vehiculele şi pietonii şi oferă conducătorului
semnale de avertizare acustică şi vizuală în cazul detectării unei coliziuni
posibile. În situaţii critice este activată frânarea cu risc moderat. High Beam
Assistant (asistare a fazei lungi) fără efect de orbire este disponibilă
opţional pentru BMW M5, în timp ce sistemul Lane Change Warning (avertizare la
schimbarea benzii) poate fi utilizat la viteze de peste 20 km/h.
Unice
în segment, funcțiile
extinse de internet, disponibile și în România, permit
utilizatorului accesul la un pachet bogat de aplicații care,
suplimentar, se extinde permanent. Sunt astfel disponibile funcții de streaming
audio și
web radio precum Deezer sau aplicații social media precum Facebook
și
Twitter.
Un plus de performanță -
Pachetul Competition pentru BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6
Gran Coupé.
Datorită
pachetului Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo,
care echipează modelele BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran
Coupé, creşte cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. În acelaşi timp, dezvoltatorii BMW M
GmbH au efectuat numeroase modificări la reglajul şasiului. Pe lângă suspensie
şi sistemele de amortizare, barele stabilizatoare au fost reglate şi mai rigid.
La BMW M5, acest reglaj a avut ca rezultat reducerea gărzii la sol cu
aproximativ 10 milimetri. Potenţialul intrinsec al designului punţii spate -
bazat pe principiul derivat din motorsport, cu subcadrul punţii spate prins cu
şuruburi de caroserie - şi elastocinematica punţii faţă, calculată cu şi mai
mare precizie, sunt exploatate la maximum la modelele cu pachet Competition -
obiectivul este îmbunătăţirea preciziei condusului.
Diferenţialul
M Activ din raportul final - standard la toate modelele - dispune de propria
unitate de control în cominaţie cu pachetul Competition. Noua direcţie
hidraulică cu pinion şi cremalieră, cu funcţia Servotronic specifică modelelor
M, asigură un control mai direct care permite un contact ferm şi sigur cu
drumul, dar şi o creştere suplimentară a agilităţii în viraje.
Pe
lângă aceasta, configurarea sistemului de control al şasiului a fost adaptat la
profilul specific al suspensiei. Cu pachetul Competition, Modul M Dynamic (MDM)
al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al
stabilităţii) este orientat şi mai mult spre caracteristici de manevrabilitate
sportivă. Suplimentar, pachetul include jante M de 20 de ţoli, din aliaj uşor
şi cu design exclusiv, şi sistem de evacuare sport, cu ţevi de eşapament M
duble de culoare neagră, care conferă o notă sportivă inconfundabilă atât din
punct de vedere al aspectului, cât şi al acusticii.
Îmbunătăţite
suplimentar datorită pachetului Competition, profilul de performanţă al
motorului, şasiul şi experienţa acustică au un impact pozitiv şi asupra setării
automobilului, care poate fi configurată prin apăsarea unui buton care alege
modurile Comfort, Sport sau Sport+. Cu influență asupra tuturor sistemelor
automobilului, asigură o flexibilitate și mai mare între un stil de
condus relaxat și
confortabil, până la o sportivitate dusă la limită. Această diferenţiere poate
fi controlată în detaliu și
cu ajutorul butoanelor M Drive de pe volan, pentru o transformare instantanee a
caracteristicilor automobilului.
Pachetul
Competition permite caracteristici de performanţă optimizate la toate modelele,
aşa cum demonstrează cele 0,1 secunde scăzute din timpul de sprint 0-100 km/h
şi 0,2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 200 km/h. Dinamica în viraje şi
elasticitatea au fost şi ele îmbunătăţite - ceva ce este observat la condusul
zilnic, dar este experimentat la maximum pe circuit. În special împreună cu
frânele M din carbon ceramic - dotare opţională -, toate calităţile dinamice
asociate cu automobilele BMW M sunt încă o dată amplificate.
Noul
pachet este disponibil în România cu un preț de 7215 Euro fără TVA pentru
modelele BMW M6 și
7470 Euro fără TVA pentru BMW M5.
Sursa:
BMW Romania
0 comentarii