3 etape, 3 competiţii, 3 podiumuri locul 3 pentru
Cristian Stoicanea Cismaş în competiţiile de viteză.
Dezamăgirile generate de lipsa pneurilor de ploaie
compensată de ajutorul a doi piloţi.
Dacă nu a câştigat la Loto a câştigat la loteria alegerii
pneurilor. Două manşe de concurs, două tipuri de pneuri.
Bilanţul celor două zile infernale, în care vremea a
jucat un rol important : treapta a treia a podiumului clasei H1 şi locul 5
în clasamentul debutanţilor.
Cristian Stoicanea Cismaş reuşeşte etapă de etapă să urce
pe podium. Deşi a debutat în acest sezon în Campionatul Naţional de Viteză
Dunlop, tânărul pilot nu are nicio reticenţă pe traseele de concurs. Susţinut
de prieteni, remarcat şi ajutat de cei interesaţi din jurul său în măsura
posibilităţilor, pilotul braşovean a reuşit să se prezinte la toate cele trei
etape de până acum.
Cristian Stoicanea
Cismaş acumulează la fiecare competiţie experienţă iar singurele sale regrete
sunt că nu reuşeşte rezultate mai bune decât locul 3. Chiar şi aşa tânărul
braşovean a descoperit atunci când nici nu se aştepta ca
are nişte prieteni cu adevărat deosebiţi, cu suflet mare, cărora le rămâne
veşnic îndatorat şi cărora nu crede că le va putea mulţumi vreodată pe măsură
pentru ajutorul dat.
După etapa de la Rânca
unde a avut o abordare excesiv de prudentă generată de anumite probleme tehnice,
Cristian s-a prezentat optimist la cursa de la Teliu. Vremea nefavorabilă i-a oferit pilotului
braşovean o experienţă nouă şi importantă iar atunci când se aştepta cel mai
puţin a fost ajutat de doi concurenţi.
“După cursa bună de la Rânca, alergată mulţumită
prietenilor de nadejde, a urmat o perioada de revizie a maşinii de competiţie, ocazie cu care am bifat o noua reuşită :
parteneriatul tehnic cu firma Eptec Engineering, prin bunăvoinţa căreia am
beneficiat de o serie de piese noi.
Astfel încât am putut pregăti cum trebuie maşina pentru etapa a treia a
CNVC 2013, cea de la Teliu. Fiind o etapă « de casă », am reuşit să încropesc
un buget satisfăcător şi m-am prezentat plin de optimism la startul acesteia. O nouă etapă, o nouă experienţă acumulată. De
această dată vremea a fost cea care mi-a oferit o lecţie destul de importantă,
orice mic detaliu contează. Vremea de sâmbătă, în care s-au desfăşurat recunoaşterile
şi antrenamentele cronometrate care stabileau ordinea de start pentru concurs,
a fost una dominată de o ploaie intensă pe parcursul marii părţi a zilei.
Constrâns de bugetul limitat, am efectuat primele două urcări pe anvelopele de
uscat, total neadecvate în condiţiile şiroaielor prezente pe mare parte a
traseului, în speranţa că profilul de raliu va mai diminua din neajunsuri. Din
pacate nu a fost aşa. Parcursul a fost unul total dezamagitor, luptându-mă cu
maşina ca să o ţin pe drum nereuşind să învaţ astfel traseul. Am avut şi de
data aceasta noroc, primind un ajutor neaşteptat din partea mult mai
experimentaţilor piloţi Andrei Şerban şi Florin Roşca, care mi-au oferit împrumut
un set de pneuri de ploaie. Parcursul a fost total diferit, am reuşit să mă
acomodez destul de repede cu comportamentul maşinii în condiţii de carosabil
umed, am obţinut timpi destul de buni şi am descoperit o maşină total schimbată
faţă de situaţia anterioară, foarte docilă şi precisă, ” a
declarat pilotul braşovean.
Daca sâmbătă vremea a fost deosebit de capricioasă, duminică
vremea a fost ceva mai îngăduitoare cu sportivii. În condiţiile unei vremi
schimbătoare alegerea pneurilor a fost o provocare pentru piloţi şi echipe. Ecuaţia
pe care trebuia să o rezolve Cristian o reprezentau pneurile.
“Ziua de duminică a debutat sub auspicii mai
bune, vremea s-a îndreptat puţin, dar a devenit foarte schimbătoare. Astfel,
după două manşe de recunoaşteri derulate pe uscat, o rafală de ploaie m-a pus în
situaţia delicată de a decide pe ce pneuri să efectuez prima manşa de concurs.
Dacă varianta slickuri era cea mai riscantă, dar care ar fi putut aduce câştiguri
mai mari, varianta mai sigură era cea a pneurilor de ploaie. Pornit initial să
urc pe slickuri, am ales in ultimul moment să urc pe pneurile de ploaie, ceea
ce s-a dovedit a fi varianta corectă, traseul aproape în totalitate ud fiind
parcurs fără probleme, cu un timp bun. Manşa a doua de concurs am parcurs-o pe
un traseu uscat, vântul şi soarele timid reuşind să usuce în timp record mare
parte din traseul de concurs. Pneurile slick s-au dovedit a fi varianta cea
buna, timpul de parcurs fiind îmbunătăţit simţitor. ” a adăugat Cristian Stoicanea Cismaş.
Astfel, la sfârşitul a
două zile infernale, în care vremea a jucat un rol important in desfăşurarea
« ostilităţtilor », pilotul braşovean a ocupat din nou treapta a
treia a podiumului clasei H1 şi locul 5 în clasamentul debutanţilor.
Cristian Stoicanea Cismaş mulţumeşte piloţilor Andrei Şerban şi Florin
Roşca pentru ajutorul dat, lui Vlad Teodor şi Bogdan Talaşman pentru sfaturi,
echipei de mecanici care l-a ajutat, şi nu în ultimul rând firmei Eptec
Engineering pentru sprijinul şi încrederea acordată.
Sursa: Dan Strauti –
Senior editor Autostiri.ro
0 comentarii