BMW i3
După ce în 2007 fost primul constructor care a oferit standard pe întreaga gama de modele soluții consecvente pentru reducerea emisiilor prin proiectul BMW EfficientDynamics, BMW Group deschide încă o dată noi teritorii în industria auto. Activitatea de cercetare şi dezvoltare derulată cu începere din 2007 în cadrul "project i" a pus bazele unor soluții de mobilitate cu emisii zero.

Pentru lansarea primului model de serie din istoria mărcii, BMW Group urmăreşte o abordare integrată, întruchipată de noul brand BMW i. BMW i se angajează să creeze automobile inovatoare şi servicii de mobilitate premium care respectă principiile de dezvoltare durabilă, dar și experiența unică care definește marca BMW. BMW i3, primul model de serie al noului brand, oferă clienţilor mobilitate cu emisii zero într-un pachet auto premium.

Asemenea arhitecturii unice a automobilului - concentrată în jurul structurii LifeDrive cu șasiu de aluminiu și caroserie din fibră de carbon (CFRP) -, electromotorul și sistemul de management electric, acumulatorul litiu-ion de tensiune ridicată, toate au fost dezvoltate şi produse independent de BMW Group în cadrul programului BMW eDrive. Acestea garantează că plăcerea condusului – definitorie pentru BMW - este o caracteristică de bază şi a primului automobil electric din portofoliul BMW i.

Alături de aceasta, un rol important îl au sistemele de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate de la BMW ConnectedDrive şi 360° ELECTRIC, ultimul conceput special pentru BMW i3. Integrarea inteligentă a acestor dotări asigură o experiență de utilizare cu adevărat specială.

Arhitectura LifeDrive şi BMW eDrive – dedicate pentru plăcerea de a conduce.
În cazul BMW i3 plăcerea de a conduce este asigurat de un echilibru optim între masă, performanţe şi autonomie pentru mobilitate urbană. În acest caz, elementele principale au fost arhitectura LifeDrive şi tehnologia BMW eDrive. Utilizarea unui material uşor precum fibra de carbon CFRP pentru celula pasagerilor a compensat masa suplimentară a acumulatorului litiu-ion, în timp ce poziţionarea pachetului de baterii central şi jos a îmbunătăţit agilitatea automobilului prin distribuţia perfectă (50:50) a maselor și un centru de greutate deosebit de jos. În plus, electromotorul montat în vecinătatea punţii spate propulsoare oferă caracteristici unice de performanţă pentru acest gen de sistem. Experiența de condus ale BMW i3 stă sub semnul agilității. Livrarea instantanee a puterii electromotorului, reglajul rigid al suspensiei, direcţia precisă şi diametrul de bracaj impresionant de mic (9,86 metri) reprezintă abordarea BMW în ceea ce priveşte electromobilitatea urbană.


BMW i3
Motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din prima clipă. Motorul cântăreşte doar 50 de kilograme şi oferă o viteză de răspuns fără precedent în universul electromobilităţii. Construcţia specifică a electromotorului hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menţine un flux liniar de putere în partea superioară a intervalului de turaţii. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.

Conceptul de control al BMW i3 cu o singură pedală, configurat de inginerii BMW Group în dezvoltarea sistemelor de propulsie, contribuie suplimentar la experienţa unică a condusului. Modul de recuperare a energiei este activat în momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie, electromotorul comută din modul propulsor în cel generator, transferând puterea în acumulatorul litiu-ion. Se realizează astfel un efect de frânare care poate fi controlat cu precizie din pedala de accelerație. Funcția de recuperare este dependentă de viteză, ceea ce înseamnă că automobilul "rulează la liber" cu eficienţă maximă la viteze ridicate şi generează un efect mare de frânare la viteze reduse.

Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta creşte cu aproximativ 20 km, în modul ECO PRO şi încă o dată cu aceeaşi distanţă în ECO PRO+ pentru un maxim real de până la 200 km. Dacă se doreşte, BMW i3 este disponibil şi cu un sistem range extender care menţine încărcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cât timp automobilul se deplasează - activarea se face imediat ce acumulatorul coboară sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP şi care este montat în vecinătatea electromotorului, deasupra punţii spate. În traficul cotidian, acest motor prelungeşte autonomia maximă a maşinii până la aproximativ 300 de kilometri.

BMW i3
Primul automobil electric din lume integral conectat prin BMW ConnectedDrive.
BMW i3 este primul automobil electric din lume complet conectat. Nici un alt model nu dispune de un schimb de informaţii atât de vast între maşină, conducător şi mediul înconjurător. Un card SIM, disponibil standard la BMW i3, este cheia care permite accesul la serviciile BMW ConnectedDrive. Sunt oferite, de exemplu, servicii de navigaţie dezvoltate special pentru îmbunătăţirea mobilităţii electrice, alături de dotările familiare care includ facilitatea de informaţii Concierge Services şi funcţia Intelligent Emergency Call (apel inteligent de urgenţă). În plus, prin utilizarea terminalului smartphone, conducătorii pot utiliza aplicaţia BMW i Remote pentru a se putea conecta în orice moment cu automobilul. Funcţia de navigaţie pietonală dirijează conducătorul de la locul de parcare spre destinaţia finală şi invers, în timp ce BMW ConnectedDrive oferă - în premieră mondială - şi facilitatea unică de orientare pe traseu intermodal, care încorporează conexiunile de transport public local în planul călătoriei. Obiectivul acestei conectări inteligente oferă soluția optimă de navigare în contextul traficul aglomerat de oraș.

Serviciile BMW ConnectedDrive, concepute special pentru BMW i, pun accentul pe aspecte ale navigaţiei şi gestiunii energiei. Range Assistant este activat atât pentru planificarea traseului, cât şi de-a lungul călătoriilor deja în curs de desfăşurare. Dacă destinaţia programată în sistemul de navigaţie este mai departe de autonomia maşinii, sistemul sugerează trecerea în modul ECO PRO sau ECO PRO+ şi calcularea unui traseu mai eficient. În cazul în care conducătorul trebuie să realimenteze acumulatorul la o staţie publică de încărcare, este afişată o listă a celor disponibile în zonă. Sistemul de navigaţie de la BMW i3 dispune şi de o afişare dinamică a autonomiei, care furnizează conducătorilor informaţii foarte precise, actualizate dacă autonomia este suficientă pentru a ajunge la destinaţie şi, în caz afirmativ, câtă energie rămâne la finalul călătoriei. Toţi factorii care afectează autonomia sunt luaţi în calcul. Operațiune este efectuată de un server BMW care trimite sistemului de navigaţie datele releventate prin intermediul cardului SIM instalat în maşină. Prezentată sub forma unei diagrame pe harta de pe monitorul central iDrive, autonomia poate fi citită cu mare uşurinţă.

Conexiunea între conducător şi automobil intră într-o altă dimensiune odată cu BMW i3. Aplicaţia BMW ConnectedDrive Remote pentru BMW i permite terminalelor smartphone să acceseze datele utile ale maşinii pentru planificarea călătoriei. Dacă BMW i3 este oprit la o staţie de încărcare sau la un panou BMW i, alimentarea cu energie poate fi gestionată prin smartphone, în timp ce aerul condiţionat sau funcţia de încălzire pentru pachetul de baterii pot fi şi ele activate de la distanţă. În plus, clienţii îşi pot folosi telefoanele pentru a trimite destinaţii către sistemul de navigaţie al automobilului. Aplicaţia arată conducătorului staţiile de reîncărcare (și dacă sunt disponibile) şi poate stabili dacă maşina are suficientă energie pentru a ajunge la acestea. Afişarea limitei de autonomie pe ecranul telefonului este asemănătoare cu cea oferită de sistemul de navigaţie al automobilului.

BMW i3 este disponibil şi cu o gamă de alte sisteme BMW ConnectedDrive inovatoare de asistare a conducătorului, dezvoltate special pentru a îmbunătăţi confortul şi siguranţa în traficul urban. Printre acestea se numără Driving Assistant Plus, Parking Assistant, cameră pentru mers înapoi şi Speed Limit Info.

BMW i3
Abordare integrată: 360° ELECTRIC oferă o sursă de energie şi o soluţie de mobilitate complete.
Obiectivul în determinarea autonomiei BMW i3 a fost acela de a asigura că automobilul poate fi folosit întru-n regim cu două sau trei încărcări pe săptămână. Studiile efectuate în cadrul "project i" - au implicat peste 1.000 de participanţi şi au fost efectuate pe parcursul a peste 20 de milioane de kilometri - au arătat că distanţa zilnică medie parcursă de un automobil de oraș este de aproximativ 45 de kilometri, astfel că o autonomie de 130 km – 160 km poate acoperi necesitățile călătoriilor urbane. Clienţii pot realimenta acumulatorii maşinilor fie cu ajutorul panoului oferit de BMW i, fie cu al unei surse casnice de curent.

BMW i oferă o gamă vastă de produse şi servicii în pachetul 360° ELECTRIC, concepute să îndeplinească nevoile personale ale clienţilor pentru furnizare de energie şi planificare a călătoriei. Spectrul de servicii cuprinde de la instalarea unui panou BMW i în garajul clientului şi oferirea de surse speciale de energie regenerabilă până la carduri de încărcare pentru acces facil la infrastructura publică de reîncărcare şi servicii suplimentare de asistenţă de la BMW ConnectedDrive. În cazul în care modelul BMW i3 nu îndeplineşte cerinţele de mobilitate într-o anumită situaţie, 360° ELECTRIC furnizează soluţii flexibile de mobilitate, inclusiv automobile alternative din portofoliile BMW şi DriveNow.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii