MINI Cabriolet şi MINI
Roadster sunt propunerile mărcii pentru condusul decapotabil. Ambele modele
combină şarmul irezistibil al mărcii britanice premium, fascinantul sentiment
"go-kart" și experiența
aparte a condusului în aer liber.
Versiunea
clasică Mini nu a avut parte de un model decapotabil până nu a împlinit 34 de
ani. Varianta cabriolet s-a alăturat portofoliului mărcii britanice în urmă cu
exact 20 de ani, cu o serie limitată de numai 1.000 de unităţi. În 2004,
pasionaţii decapotabilelor au savurat apariţia MINI Cabriolet cu proporţiile şi
particularităţile de design tradiţionale, dar şi cu un acoperiş operat
electrohidraulic. Imediat, MINI Cabriolet s-a impus ca lider de piaţă segmentul
său. La fel de atractiv este cel de-al şaselea model din portofoliul mărcii,
MINI Roadster, un decapotabil cu două locuri, încă o dată o premieră pentru
MINI.
Acum
MINI are o ofertă deosebit de interesantă pentru pasionații condusului
decapotat, un cabriolet clasic, cu patru locuri, și roadster cu o imagine
deosebit de dinamică. Care dintre aceste două modele oferă cea mai
impresionantă experienţă a condusului depinde în totalitate de preferinţele
personale. În ceea ce priveşte deschiderea către soare, MINI Cabriolet poate fi
decapotat parţial - până la 40 de centimetri - prin apăsarea unui buton şi
complet deschis în doar 15 secunde. Aici, datorită operării manuale, MINI
Roadster are un avantaj de viteză. Printr-o singură mişcare, soft topul este
pliat şi stocat în spaţiul din spatele scaunelor. Opţional există şi un
mecanism semiautomat de deschidere/închidere, care necesită doar desprinderea
acoperişului şi securizarea cadrului parbrizului.
Niciunul dintre modele nu face compromisuri atunci când este vorba de siguranţă. Cele două bare de protecţie din oţel aflate în spatele scaunelor şi cadrul foarte rigid al parbrizului formează un habitaclu stabil în MINI Roadster. Siguranţa în caz de accident este bazată pe acelaşi principiu şi la MINI Cabriolet, barele de protecţie la răsturnare - o singură secţiune - se activează automat, fiind situate în spatele tetierelor spate.
Prin
aceasta se permite utilizarea unei deschideri generoase între portbagaj şi
secţiunea pasagerilor, astfel că MINI Cabriolet se bucură de o versatilitate
suplimentară. Volumul portbagajului este de 125 de litri când acoperişul este
rabatat, respectiv 170 de litri când este folosit. La acest capitol, MINI
Roadster este câştigătorul disputei datorită unei capacităţi de stocare de 240
de litri - impresionant de generos pentru această categorie de automobil.
Totuşi, lucrurile stau sensibil diferit atunci când spătarul divizat al
banchetei de la MINI Cabriolet este rabatat. Prin această mutare, volumul maxim
al portbagajului creşte la 660 de litri.
La
ambele modele, un soft top uşor şi ranforsările suplimentare ale caroseriei
asigură un nivel ridicat de rigiditate torsională şi un centru de greutate
coborât, ceea ce permite o agilitate crescută la trecerea rapidă prin viraje.
MINI Roadster este ceva mai radical atunci când este vorba de combaterea
fluxului de aer. Montanţii A sunt mai puternic înclinați, iar eleronul
spate activ se deschide automat la viteze de peste 80 km/pentru a optimiza
echilibrul aerodinamic.
Totuşi,
modelul cu patru locuri are o ofertă mai bogată în ceea ce priveşte portofoliul
de motorizări. Gama începe cu MINI One Cabriolet (72 kW/98 CP), continuă cu
MINI Cooper D Cabriolet (82 kW/112 CP), MINI Cooper Cabriolet (90 kW/122 CP) şi
MINI Cooper SD Cabriolet (105 kW/143 CP), pentru a se încheia cu MINI Cooper S
Cabriolet (135 kW/184 CP). Toate versiunile MINI Roadster cuprind numele lui
John Cooper - legendarul designer de maşini sport - în denumirea modelelor.
Portofoliul cuprinde MINI Cooper Roadster, MINI Cooper D Roadster, MINI Cooper
SD Roadster şi MINI Cooper S Roadster. Toate motoarele sunt combinate standard
cu transmisie manuală cu şase trepte, iar opţional este disponibilă şi o cutie
de viteze automată cu şase rapoarte.
Mai
mult, ambele variante de caroserie dispun de o versiune extrem de sportivă.
Atât la MINI John Cooper Works Cabriolet, cât şi la MINI John Cooper Works
Roadster, un motor turbo de 155 kW/211 CP dezlănţuie un entuziasm incredibil
pentru orice călătorie cu automobilul decapotat.
Sursa:
MINI Romania
0 comentarii