Cu ocazia
expoziţiei dedicate activităţilor de vară în aer liber de la Friedrichshafen,
BMW prezintă noul BMW Concept Active Tourer Outdoor pentru a demonstra maniera
în care un automobil compact poate combina confortul şi utilizarea spaţiului cu
pasiunea pentru sport şi timp liber. Acest hibrid plug-in oferă şi o
avanpremieră a unor noi modele pe care BMW le pregătește pentru clasa compactă.
Conceptul BMW eDrive - preluat de la BMW i8 -, care permite
automobilului să ruleze doar în regim electric (astfel nu produce niciun fel de
emisii), urmează să fie folosit în toate sistemele de propulsie electrică şi
hibrid ale mărcii. eDrive cuprinde toate componentele sistemului de propulsie
electrică de la BMW Concept Active Tourer Outdoor, precum electromotorul
(dezvoltat intern), acumulatorul litiu-ion de mare performanţă şi sistemul
inteligent de gestiune a energiei. Combinaţia dintre motorul cu ardere internă
şi electromotor furnizează performanţe sportive, dar şi un consum mediu de
combustibil de aproximativ 2,5 l/100 km şi emisii CO2 mai mici de 60 g/km.
Proporţiile armonioase conferă BMW Concept Active Tourer Outdoor o
imagine sportivă indiferent de unghiul din care este privit. Cu o lungime
exterioară de 4.350 de milimetri, o lăţime de 1.833 milimetri şi o înălţime de
1.576 milimetri, hibridul plug-in împleteşte dimensiunile compacte cu designul
sportiv şi atractiv şi estetica emblematică BMW. Ampatamentul lung (2.670 mm),
linia înaltă a acoperişului şi motorul compact, montat transversal - puterea
acestuia este transferată spre puntea faţă -, sunt combinate pentru a furniza
un spaţiu interior generos. Compartimentul spate variabil de la BMW Concept
Active Tourer Outdoor permite o utilizare cotidiană multilaterală, dar oferă şi
suficient spaţiu pentru echipamentul de activităţi outdoor - toate acestea
datorită acumulatorilor sistemului hibrid de propulsie care sunt montaţi sub
podeaua portbagajului.
Design: sportiv şi funcţional.
BMW Concept Active Tourer Outdoor dovedeşte că dimensiunile
compacte, funcţionalitatea şi modularitatea pot fi combinate în cel mai fericit
mod cu designul dinamic. Culoarea exterioară Gold Race Orange accentuează
apariţia sportivă a BMW Concept Active Tourer Outdoor. Un element dominant al
imaginii frontale este grila BMW a radiatorului, uşor înclinată spre înainte,
completată de benzi atractive de accentuare, de culoare portocalie, pentru două
dintre barele grilei. Farurile duble cu lumini LED de accent, se extind
mult în aripile faţă şi, împreună cu bara frontală multifaţetată, consolidează
prezenţa BMW Concept Active Tourer Outdoor. Cele două prize mari de aer de sub
farul principal accentuează imaginea sportivă a părţii frontale.
Când este privită din lateral, silueta alungită, în formă de pană,
conferă BMW Concept Active Tourer Outdoor o prezență
dinamică. Jantele de 20 de ţoli, vopsite parţial în Gold Race Orange,
reconfirmă aspectul sportiv al automobilului.
Liniile orizontale ale caroseriei, bine definite, evidenţiază
imaginea din spate a acestui BMW compact. Stopurile largi, care se extind bine
în flancurile maşinii, accentuează lăţimea roţilor, împrumutând o accentuare
vizuală pentru prezenţa perfectă pe drum a automobilului. Hayonul mare oferă un
acces confortabil la portbagaj, datorită deschiderii largi şi pragului jos de
încărcare. Evacuările integrate în bara spate a BMW Active Tourer Outdoor sunt
şi ele vopsite în Gold Race Orange.
Design interior: spațiu generos.
Interiorul BMW Concept Active Tourer Outdoor creează un sentiment
complet nou de spaţiu. Consola centrală dă impresia că pluteşte între scaunele
faţă şi curge lin către panoul de instrumente. Acest aranjament furnizează
conducătorului şi pasagerului din faţă cel mai mare spaţiu posibil pentru
picioare. Scaunele ridicate cu poziţia lor de tip semi-command, ușor
înălțată, oferă o vizibilitate remarcabilă de jur-împrejur, un element
important de ergonomie. Suprafaţa de decor, în nuanţă Alu Mesh MoonGrey,
realizată dintr-un material de calitate acoperit cu aluminiu, realizează o
legătură vizuală între suprafaţa superioară a panoului de instrumente, în
nuanţă MoonRock Grey Steron, şi cea inferioară în piele MoonWhite.
În plus, suprafeţele de accent din piele, de culoare Gold Race,
pentru decorul uşilor şi aplicaţiile discrete ale scaunelor, subliniază
caracterul sportiv al automobilului. Interconexiunea culorilor, generată de
materiale, se extinde până la nivelul portbagajului. În dorinţa de a îndeplini
cerinţele activităţilor pentru timpul liber - pe orice vreme -, tapiţeria
podelei portbagajului este un material plastic robust, uşor de curăţat, de
culoare MoonRock Grey. Se remarcă și contrastul realizat
între husele de piele ale compartimentului de stocare pentru podeaua
portbagajului şi decoraţiunea de pe partea stângă în culoare Gold Race Orange.
Un exemplu al modului inteligent în care BMW Concept Active Tourer
Outdoor utilizează spaţiul este sistemul de transport pentru două biciclete,
prezentat în premieră la Friedrichshafen. Spre deosebire de soluţiile
convenţionale, acest suport nu este montat la exterior, ci este integrat în interior
pentru a economisi spaţiu. Pe lângă faptul că menţine bicicletele uscate şi
curate, sistemul are şi avantajul de a le proteja foarte eficient de furt sau
distrugere. Iar când nu este utilizat, sistemul de transport poate fi ascuns în
structura laterală a automobilului sau sub podeaua portbagajului, fără a afecta
spaţiul interior.
Echipat astfel, BMW Concept Active Tourer Outdoor este gata să
îndeplinească o gamă vastă de misiuni de transport, zi de zi sau în timpul
liber. Iar acest lucru îl face partenerul ideal pentru activităţi outdoor
precum mountain biking, drumeţii şi curse de biciclete, mai ales că ultimii
20-30 de kilometri ai călătoriei pot fi parcurşi în regim exclusiv electric, cu
emisii zero. Totuşi, BMW Concept Active Tourer Outdoor demonstrează şi
funcţionalitatea impresionantă în condiţii urbane.
Funcţionalitatea extinsă a BMW Concept Active Tourer Outdoor este
susţinută de nivelul de încărcare al portbagajului ce se obţine prin rabatarea
scaunelor din spate. Sistemul de transport este montat pe partea stângă a
portbagajului, cu deschidere în sens invers, şi constă dintr-un sistem de şine
cu braţ pivotant. Şina are două puncte de prindere de care se ataşează partea
superioară a cadrului bicicletei. Şaua trebuie scoasă, iar roţile faţă ale
bicicletei se detaşează, proces care, mulțumită mecanismul rapid de
desprindere al bicicletelor sport moderne, ar trebui să dureze doar câteva
secunde. De asemenea, este uimitor de uşoară stocarea roţilor într-un suport
separat, care este integrat în spătarul scaunului spate din dreapta - acesta se
deschide la nevoie.
De asemenea, asigurarea bicicletelor este simplă şi foarte
confortabilă. Braţul pivotant se deschide şi culisează din interiorul şinei.
Bicicletele sunt plasate pe suport, transversal faţă de direcţia de deplasare,
şi fixate. Odată ce braţul este închis, bicicletele pot fi împinse cu uşurinţă
în interior, în poziţia de depozitare.
Mecanismul pivotant este uşor de folosit şi oferă încă un avantaj.
Poziţia transversală a bicicletelor permite asamblarea şi întreţinerea acestora
fără cel mai mic efort. Această zonă a automobilului include încă un detaliu
inteligent. Compartimentul de stocare încastrat în zona centrală a podelei
portbagajului oferă spaţiu pentru două şei, diverse scule şi componente mici,
în timp ce capacul acestui spaţiu poate fi utilizat ca scaun sau treaptă.
Experienţă revoluţionară a afişării cu utilizare vastă a
tehnologiei black panel.
Cockpitul BMW Concept Active Tourer Outdoor prezintă nivelul
tradiţional BMW al orientării către conducător, ceea ce înseamnă că toate
butoanele importante de control sunt la îndemână. Displayul multifuncţional al
instrumentelor şi utilizarea vastă a tehnologiei black panel permit afișarea
unei game extinse de informații în cel mai modern mod
posibil. Cele patru cadrane sunt familiare, dar modurile de condus - COMFORT,
SPORT şi ECO PRO - au propriile secţiuni de afişare şi scheme coloristice.
Acesta beneficiază de o afişare de informaţii adaptate în funcţie de situaţie.
Monitorul de 8 ţoli (20,32 cm) din centrul panoului de instrumente
este utilizat pentru accesarea portofoliului de servicii BMW ConnectedDrive şi
noua funcţie de planificarea a traseului pe care o oferă sistemul de navigaţie.
Afişajul central iDrive prezintă şi modul de funcționare a sistemului
hibrid, conducătorul fiind informat continuu despre modul de utilizare a
motorului cu ardere internă şi a electromotorului, asigurând o înţelegere mai
bună a fluxului de energie din sistem. Electronica de putere a sistemului
hibrid de propulsie este conectată la sistemul inteligent Navigation Plus care
permite o utilizare cât mai eficientă a acestuia. Datele obţinute - profilul
traseului, limitele de viteză, situaţiile din trafic - pregătesc automobilul
pentru cerinţe iminente şi astfel permit ca energia disponibilă să fie
utilizată cu eficienţă maximă.
eDrive: sistemul de propulsie pentru BMW Concept Active Tourer
Outdoor.
BMW Concept Active Tourer Outdoor este conceput ca hibrid plug-in
(PHEV = Plug-in Hybrid Electric Vehicle), care combină avantajele unui
electromotor cu cele ale motorului convenţional cu ardere internă pentru un
efect maxim. Automobilele hibrid plug-in au, în mod normal, o autonomie de
peste 30 de kilometri în regim pur electric, ceea ce le permite să opereze la
fel de eficient în călătorii scurte şi lungi, cât şi în mod hibrid.
Acumulatorul litiu-ion de la BMW Concept Active Tourer Outdoor poate fi
reîncărcat de la o sursă casnică de curent 220V. Energia este generată de BMW
Concept Active Tourer Outdoor şi este stocată în bateria foarte performantă
pentru îmbunătăţirea suplimentară a eficienţei sistemului eDrive. Motorul
foarte sofisticat - de 1,5 litri, pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo
- din noua gamă de propulsoare BMW Group EfficientDynamics funcţionează într-un
tandem perfect cu electromotorul sincron.
Cu o putere totală de peste 140 kW/190 CP, motorul cu ardere
internă şi cel electric sunt combinate pentru ca BMW Concept Active Tourer
Outdoor să beneficieze de performanţe sportive incontestabile, în timp ce consumul
de combustibil şi emisiile sunt menţinute la un nivel foarte scăzut. În
consecinţă, BMW Concept Active Tourer Outdoor sprintează de la 0 la 100 km/h în
mai puţin de opt secunde, iar viteza maximă este de aproximativ 200 km/h. În
ciuda acestor valori impresionante, consumul mediu de combustibil este mai mic
de 2,5 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt sub 60 g/km.
Gamă vastă de dotări BMW EfficientDynamics.
Inutil să mai spunem că noul BMW Concept Active Tourer Outdoor
vine echipat cu o varietate de dotări ce fac parte din strategia BMW
EfficientDynamics. Unul dintre obiectivele principale este maximizarea
autonomiei în regim electric, atins prin minimizarea consumului de energie de
către componentele auxiliare. Pentru aceasta, modul ECO PRO reduce - atunci
când este cazul - puterea aerului condiţionat şi a altor funcţii de
îmbunătăţire a confortului ce sunt operare electric. De asemenea, acelaşi mod
adaptează operarea tuturor componentelor transmisiei pentru a maximiza
eficienţa. Modul ECO PRO poate furniza sfaturi preţioase conducătorului, iar
Bonus Range Display arată câţi kilometri suplimentari pot fi adăugaţi la
autonomia maşinii prin utilizarea modului ECO PRO de maximizare a economiei de
combustibil. Proactive Driving Assistant acţionează împreună cu sistemul de
navigaţie Professional pentru a anticipa condiţiile de drum şi trimite sfaturi
conducătorului ca să fie pregătit pentru situaţiile ce vor urma. Traseul ECO
PRO contribuie şi el la minimizarea consumului de combustibil prin stabilirea
celui mai eficient traseu pe baza volumului de trafic, a stilului personal de
condus şi a condiţiilor locale.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii