FIA ERC 2013 Sibiu Rally Jan Kopecky
Jan Kopcky are un avans de 15,4 secunde fata de Francois Delecour.
Alex Filip este lider in ERC 2WD.
Edwin Keleti conduce in ERC Production Cup.

Dupa prima zi din Raliul Sibiului, Jan Kopecky este pe cale sa-si consolideze pozitia de lider in Campionatul European de Raliuri FIA. Pilotul Skoda Motorsport a terminat ziua de vineri cu un avans de peste 15 secunde in fata lui Francois Delecour.

La Sibiu a fost o zi plina de actiune, trei piloti diferiti aflandu-se la conducerea raliului. Si in ERC Production Car si in ERC 2WD lupta a fost la fel de disputata.

Francois Delecour, liderul campionatului din Romania, a fost cel mai rapid pe prima speciala a zilei, dar a pierdut prima pozitie, pe proba a doua, in duelul cu compatriotul sau Bryan Bouffier. Cei doi francezi au profitat si de problemele cu servo-directia care l-au incetinit pe Jan Kopecky. Cehul si-a revenit insa dupa prima oprire in parcul de service si a terminat speciala a treia cu cel mai bun timp.

Incercarea lui Bouffier de a castiga etapa de la Sibiu s-a terminat pe speciala a patra cand, cu cinci kilometri inainte de start, amortizoarele masini sale au cedat. Tinand cont ca si Delecour a redus putin ritmul din cauza supra incalzirii motorului, Kopecky a preluat conducerea raliului pentru prima oara. Pilotul Skoda Motorsport si-a marit avantajul pe super speciala si apoi pe urcare de noapte in Paltinis. Cehul nu a avut insa nicio solutie la atacul lui Delecour pe ultima proba a zilei, Santa pe noapte, care s-a impus cu un avans de 10,6 secunde. Francezul a redus astfel diferenta dintre el si lider la doar 15.4 secunde cu sapte probe ramase de disputat in ziua secunda.

„Sunt fericit dar in acelasi timp imi pare rau si pentru Bryan pentru ca ma asteptam sa ma lupt pana la final cu el. Trebuie sa fiu foarte atent sambata pentru ca Francois nu este departe. Asta inseamna ca trebuie sa fortez in continuare si, in acelasi timp, nu am voie sa fac nicio greseala”, a spus Kopeczy, in ultimul parc de service.

Lupta pentru ultima pozitie pe podium s-a dat intre Edwin Keleti si Dan Girtofan. Cu sapte speciale inainte de final, Keleti are un avans de 6 secunde fata de rivalul sau din Campionatul National. Japonezul Toshi Arai este pe cinci dupa ce a parcurs doua speciale putand folosi doar treapta a patra a cutiei de viteze. Pilotul Napoca Rally Academy, Marco Tempestini completeaza top sase dupa ce o problema de turba l-a incetinit pe David Botka.

Janos Puskadi, Jaroslav Orsak si Antonín Tlusťak completeza primele zece pozitii, in timp ce Vali Porcisteanu, Vitaliy Pushkar si Simone Tempestini au pierdut timp pretios dupa o zi presarata cu incidente pentru ei.

Campionul la doua roti motrice din Romania, Alex Filip se afla pe prima pozitie si in ERC 2WD dupa ce Zoltan Bessenyey si Kornel Lukacs au avut probleme. Bessenyey s-a oprit sa schimbe roata dupa o pana pe speciala a doua. Lukacs a facut doua pene si a oprit pe speciala a patra si inca nu este sigur daca va lua startul in ziua secunda. Podium la doua roti motrice din Campionatul European este completat de Radu Badina si Sebastian Barbu.

Molly Taylor conduce in ERC Ladies’ Trophy dupa ce Ekaterina Stratieva a abandonat pe speciala a doua..

Sambata, in ziua a doua, sunt programate ultimele sapte probe speciale cu o lungime totala de 120,5 kilometri. Actiunea incepe la ora 10:27 cu speciala Sadu, o proba pe asfalt, urmata de Gatu Berbecului si Santa Max. Dupa o vizita in Piata Mare, unde este amplasat parcul de service, pilotii vor parcurge inca o data aceeasi bucla. Ultima proba din Raliul Sibiului, super speciala de pe terenul de rallycross, este programata la ora 17:34. Festivitatea de premiere va avea loc la ora 19:00 in Piata Mica. 

Sursa: Berti Panaiot, National Communication Manager
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii