2013
În 2013, cel mai mare "garden party" auto de pe mapamond - organizat
pe domeniul Lordului March, Goodwood House, în fiecare cu începere din 1993 -
va sărbători "the best of the first 20 years". Unicat în lume,
Goodwood Festival of Speed va marca a 20-a aniversare prin ediţia găzduită
între 12 şi 14 iulie, într-o atmosferă unică pentru cele mai rapide, cele mai
zgomotoase şi cele mai fascinante maşini de curse din trecut şi prezent. De-a
lungul anilor, evenimentul a fost unul din punctele de atracţie din calendarul
BMW Group Classic, iar BMW se va prezenta la ediţie 2013 a legendarei Hillclimb
cu nouă maşini şi motociclete de curse extraordinare din portofoliul BMW,
pilotate de personalităţi renumite la nivel internaţional. Anul acesta,
implicarea companiei este evidenţiată de două aniversări foarte speciale:
înfiinţarea BMW Motorrad în urmă cu 90 de ani şi titlul mondial câştigat de
Nelson Piquet în urmă cu trei decenii, în Formula 1, cu Brabham BMW BT52.
Maşinile şi motocicletele de curse BMW participante şi piloţii lor sunt:
BMW R 50 (1966), pilot: Helmut Dähne
BMW RS 54 cu ataş (1970), piloţi: Theo Sattler şi Hans Jürgen Eckert
BMW Boxer Cup R 1100 S (2002), piloţi: Michael Neeves, Marc Potter
BMW Power Cup K 1200 R (2005), piloţi: Michael Neeves, Marc Potter
BMW HP4 (2013), pilot: Chaz Davies
BMW S 1000 RR (2013), pilot: Michael Neeves
Brabham BMW BT52 (maşina ce a câştigat titlul mondial din 1983 în Formula 1), pilot: Nelson Piquet
BMW V12 LMR (maşina ce a câştigat ediţie 1999 a cursei de 24 de ore de la Le Mans), piloţi: Marc Surer şi Steve Soper
BMW M1 Procar (1979), pilot: Riccardo Patrese
90 de ani de BMW Motorrad - succes în curse chiar de la început.
Istoria BMW Motorrad a început cu BMW R 32, dezvoltat de Max Friz în 1923. De-a lungul deceniilor, divizia BMW de motocicletele a dobândit o reputaţie strălucitoare pretutindeni în lume datorită unei serii de inovaţii de pionierat, succeselor din motorsport, standardelor remarcabile de calitate şi designului distinctiv. Modelele de competiţii prezente la Goodwood Festival of Speed aduc un omagiu recordului impresionant de succes pe care motocicletele BMW le-au reuşit pe circuite şi permit spectatorilor să experimenteze de aproape ritmul rapid al dezvoltării tehnice de-a lungul deceniilor.
Maşinile şi motocicletele de curse BMW participante şi piloţii lor sunt:
BMW R 50 (1966), pilot: Helmut Dähne
BMW RS 54 cu ataş (1970), piloţi: Theo Sattler şi Hans Jürgen Eckert
BMW Boxer Cup R 1100 S (2002), piloţi: Michael Neeves, Marc Potter
BMW Power Cup K 1200 R (2005), piloţi: Michael Neeves, Marc Potter
BMW HP4 (2013), pilot: Chaz Davies
BMW S 1000 RR (2013), pilot: Michael Neeves
Brabham BMW BT52 (maşina ce a câştigat titlul mondial din 1983 în Formula 1), pilot: Nelson Piquet
BMW V12 LMR (maşina ce a câştigat ediţie 1999 a cursei de 24 de ore de la Le Mans), piloţi: Marc Surer şi Steve Soper
BMW M1 Procar (1979), pilot: Riccardo Patrese
90 de ani de BMW Motorrad - succes în curse chiar de la început.
Istoria BMW Motorrad a început cu BMW R 32, dezvoltat de Max Friz în 1923. De-a lungul deceniilor, divizia BMW de motocicletele a dobândit o reputaţie strălucitoare pretutindeni în lume datorită unei serii de inovaţii de pionierat, succeselor din motorsport, standardelor remarcabile de calitate şi designului distinctiv. Modelele de competiţii prezente la Goodwood Festival of Speed aduc un omagiu recordului impresionant de succes pe care motocicletele BMW le-au reuşit pe circuite şi permit spectatorilor să experimenteze de aproape ritmul rapid al dezvoltării tehnice de-a lungul deceniilor.
Înapoi pe pistă - Brabham BMW BT52 restaurat.
1983 a fost un an foarte special pentru marca BMW. Brazilianul Nelson
Piquet a pilotat un monopost Brabham BMW spre coroana cu lauri din Campionatul
Mondial de Formula 1 - primul pilot din istoria Formulei 1 care a câştigat
titlul cu o maşină propulsată de un motor turbo. Din momentul în care BMW a
devenit furnizorul de motoare al echipei britanice BMW au trecut doar 630 de
zile până când senzaţionalul s-a transformat în realitate; BMW Motorsport a
stabilit un moment de referinţă.
Monopostul care a câştigat titlul mondial în 1983, Brabham BMW BT52 , a fost
restaurat complet pentru a aniversa 30 de ani de la triumful său. Echipa
Historic Motorsport, condusă de Norbert Knerr, a avut misiunea de a reface un
puzzle foarte complicat, aşa cum este o maşină de Formula 1 - o misiune
complexă şi foarte minuţioasă. Restaurarea BT52 a fost realizată cu ajutorul
actualelor departamente de dezvoltare ale companiei, precum şi cu al
mecanicilor şi principalilor responsabili implicaţi în proiect în 1983. Din
documentaţia originală au fost găsite puţine informaţii, dar și experienţa şi
angajamentul celor implicaţi în proiectul iniţial au fost foarte importante,
fără ajutorul acestora proiectul de restaurare nu ar fi putut să se
materializeze în noua formă.
Goodwood Festival of Speed va reprezenta debutul oficial al nou-restauratei
maşini de Formula 1 – şi nu mai trebuie adăugat decât faptul că Nelson Piquet
va fi din nou la volan pentru această ocazie deosebită.
Sursa:
BMW Romania
0 comentarii