Jan Kopecky
68 de echipaje si-au anuntat prezenta la Raliul Sibiului 2013.
Reprezentanti din 12 tari vor veni la Sibiu.
14 probe speciale cu o lungime totala de 228 kilometri.
68 de echipaje si-au anuntat prezenta la Raliul Sibiului, etapa a saptea din Campionatul European de Raliuri. Este un numar record de participare pentru etapa inclusa si in calendarul campionatului national.

La editia din acest an si-au anunta prezenta la Sibiu 68 de echipaje, un numar record de inscrisi pentru cel mai dificil raliu pe macadam din Romania, care reprezinta 12 tari: Franta, Ucraina, Ungaria, Italia, Cehia, Australia, Germania, Marea Britanie, Japonia, Polonia, Taiwan si, desigur, Romania. In 2013, Raliul Sibiului conteaza ca etapa a saptea in Campionatul European de Raliuri si ca etapa a cincea in Campionatul National de Raliuri Dunlop. „Sunt incantat ca am stabilit un nou record de participare la Raliul Sibiului si ca la start va fi si liderul din Campionatul European. Sunt sigur ca va fi o lupta interesanta intre pilotii romani si cei veniti de afara, iar acest lucru inseamna spectacol pentru public. Mi-ar placea ca in timpul raliului sa stabilim si un nou record in ceea ce priveste numarul de spectatori pe probele speciale”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.

Jan Kopecky, liderul din Campionatul European de Raliuri, este cu siguranta principalul favorit al editiei din 2013 a Raliului Sibiului. „Sunt sigur ca nu va fi usor. Am inteles ca probele speciale sunt foarte dificile si ca raliul trebuie abordat tactic. Oricum, sunt sigur ca va fi un raliu interesant si tocmai de aceea l-am inclus si in programul nostru”, a spus pilotul Skoda Motorsport.

In acest an, la startul raliului sunt inscrise 7 masini de la clasa S2000, modele Skoda si Peugeot, care vor fi pilotate de Jan Kopecky, Francois Delecour, Marco Tempestini, Dan Gartofan, Janos Puskadi, Jean-Michel Raoux si Antony Tlustak.

Japonezul Toshi Arai este fara indoiala cel mai titrat pilot care concureaza in ERC Production Cup. Dublul campion mondial din 2005 si 2007 se va lupta pe specialele de macadam si asfalt de la Sibiu cu cei mai buni piloti din Romania, dar si cu o serie de piloti care participa in mod obisnuit la etapele din Campionatul European. „La fel ca la toate etapele din Campionatul European va fi o lupta foarte disputata in ERC Production Cup. Sper sa valorificam avantajul terenului propriu si Napoca Rally Academy sa-si consolideze prima pozitie in clasamentul pe echipe dupa etapa de la Sibiu”, a spus Marco Tempestini, liderul Napoca Rally Academy, echipa aflata pe prima pozitie in clasamentul ERC Production Cup inaintea etapei de la Sibiu.

Si in competitia masinilor cu doua roti motrice pilotii romani au de infruntat o concurenta puternica, inclusiv pe Zoltán Bessenyey, liderul din Campionatul European, care va lua startul cu o masina Honda Civic Type R R3. La Raliul Sibiului va lua startul si Alex Filip, liderul din Campionatul National de Raliuri Dunlop la clasa masinilor cu tractiune pe doua roti. „Ca si anul trecut, ma astept la adversari redutabili de pe scena europeana de raliuri. Vom incerca sa tinem piept atacurilor, cu toate ca pentru noi este foarte important si clasamentul national si ne vom adapta strategia si in functie de acest lucru”, a spus Alex Filip.

O alta lupta interesanta se anunta si intre Ekaterina Stratieva si Molly Taylor in FIA ERC Ladies Trophy. Ekaterina Stratieva are sapte puncte in acest clasament, cu patru mai multe decat Molly Taylor. „Clar imi place mai mult sa pilotez pe asfalt, dar imi place Raliul Sibiului si tocmai de aceea vrea neaparat sa iau startul aici. Va fi o etapa dificila, dar sper sa terminam si sa adunam cat mai multe puncte”, a spus si Ekaterina Stratieva.

Raliul Sibiului are o lungime totala de 561,5 kilometri dintre care 228 km impartiti in 14 probe speciale. In 2013, 80% din suprafata probelor speciale este pe macadam si 20% este pe asfalt.

Sursa: Berti Panaiot, National Communication Manager
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii