Bosch a câştigat premiul internaţional „Motorul anului” pentru
sistemul hibrid hidraulic. Acest sistem de propulsie completează motorul clasic
cu ardere internă cu elemente hidraulice şi cu acumulator de presiune umplut cu
azot. Premiul este oferit anual de organizaţia UKIP Media and Events. Decizia
de a desemna compania Bosch drept câştigătoare a premiului din acest an a fost
luată pe baza opiniilor unui număr de 78 de jurnalişti auto de top din 36 de
ţări. Frank Linkenheil, unul dintre cei doi coordonatori ai proiectului Bosch,
a declarat: „Sistemul hibrid hidraulic reprezintă o alternativă la sistemele de
propulsie convenţionale. Ne face o deosebită onoare să fim primul furnizor care
câştigă această distincţie”. 2013 a fost primul an în care furnizorii au fost
selectaţi pentru o categorie nouă a premiului „Motorul anului”. Dean Slavinch,
unul dintre iniţiatorii premiului, a lăudat hibridul hidraulic, numindu-l cea
mai importantă inovaţie tehnică din ultimele 12 luni.
Acest sistem de propulsie inovator, dezvoltat de Bosch în colaborare cu PSA Peugeot Citroën, este primul hibrid hidraulic din lume cu un acumulator de presiune pneumatic. Acesta poate fi încărcat rapid, ceea ce înseamnă că poate utiliza foarte eficient surplusul de energie cinetică rezultată din frânare. Utilizarea sistemului de propulsie în traficul urban poate reduce consumul de carburant cu până la 45 la sută. Cu alte cuvinte, hibridul hidraulic poate reduce în mod semnificativ emisiile de CO2 ale autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil şi cu autoturismele din alte clase, precum şi cu furgoanele pentru transportul urban de marfă, care sunt nevoite să oprească şi să repornească de mai multe ori.
Bosch va continua să asigure avansul dezvoltării tehnologice în domeniul auto. Pe lângă îmbunătăţirea continuă a motoarelor cu ardere internă şi furnizarea de sisteme de propulsie inovatoare, cum ar fi hibridul hidraulic, concernul german lucrează la eficientizarea sistemelor alternative de propulsie pentru autovehiculele electrice şi unităţile auxiliare. Inginerii Bosch se concentrează în aceeaşi măsură pe conducerea automată şi pe soluţiile multimedia elegante, precum şi pe interfeţele uşor de utilizat.
Acest sistem de propulsie inovator, dezvoltat de Bosch în colaborare cu PSA Peugeot Citroën, este primul hibrid hidraulic din lume cu un acumulator de presiune pneumatic. Acesta poate fi încărcat rapid, ceea ce înseamnă că poate utiliza foarte eficient surplusul de energie cinetică rezultată din frânare. Utilizarea sistemului de propulsie în traficul urban poate reduce consumul de carburant cu până la 45 la sută. Cu alte cuvinte, hibridul hidraulic poate reduce în mod semnificativ emisiile de CO2 ale autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil şi cu autoturismele din alte clase, precum şi cu furgoanele pentru transportul urban de marfă, care sunt nevoite să oprească şi să repornească de mai multe ori.
Bosch va continua să asigure avansul dezvoltării tehnologice în domeniul auto. Pe lângă îmbunătăţirea continuă a motoarelor cu ardere internă şi furnizarea de sisteme de propulsie inovatoare, cum ar fi hibridul hidraulic, concernul german lucrează la eficientizarea sistemelor alternative de propulsie pentru autovehiculele electrice şi unităţile auxiliare. Inginerii Bosch se concentrează în aceeaşi măsură pe conducerea automată şi pe soluţiile multimedia elegante, precum şi pe interfeţele uşor de utilizat.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii