În ciuda contextului creat
de piaţa europeană în declin si cele internaţionale cu schimbări
contrastante, Automobiles Peugeot a înregistrat un număr de 808.000 unităţi
vândute în întreaga lume în prima jumătate a anului 2013. Vânzările de autovehicule
sunt stabile comparativ cu prima jumătate a anului 2012 (812000). Scăderea cu
147.000 unităţi (-15,4%) se datorează aproape în întregime întreruperii
livrărilor de unităţi CKD către Iran, stagnate din februarie 2012.
Peugeot
dispune de o serie de pârghii de progres pe care le poate folosi în cea de-a doua
jumătate a anului pentru a asigura succesul strategiei sale pe termen mediu.
Acestea
se referă la:
- Performanţa mărcii pe majoritatea pieţelor mari în dezvoltare
- Succesul ultimelor lansări (208, 2008, 301, 308 China …)
- Lansările preconizate pentru a doua jumătate a anului (in mod deosebit noul 308)
- Consolidarea strategiei de up-market
208
a depăsit valoarea de 400.000 unităţi produse, în Europa (Franţa si Slovacia)
si în Brazilia. La doar un an de la lansare, mostenitorul legendarei serii 2 a
Peugeot si-a câstigat renumele în Europa, ocupând poziţia a doua pe mult
contestatul segment B la categoria hatchback; la sfârsitul lunii mai 2013,
reuseste să ocupe poziţia întâi la această categorie în Franţa, Olanda, si
Danemarca, poziţia a doua în Elveţia, Norvegia si Portugalia, si a treia în
Belgia, Luxemburg si Slovenia…
208
consolidează tendinţa de up-market a Peugeot: 30% din comenzi au fost pentru
nivelurile de echipare 3, 3+, GTI si XY. Extinderea internaţională a 208 a fost
desăvârsită odată cu demararea producţiei în Brazilia si vânzările din America Latină
si Rusia. Peugeot 208 a înregistrat vânzări de 179.000 unităţi în această perioadă.
Crossover-ul
de oraș
2008, lansat la începutul lunii mai a anului 2013, cu patru săptămâni înainte
de data stabilită iniţial, a fost extraordinar de bine primit (un total de
29.000 comenzi); drept rezultat, comenzile din Europa au depăsit în iunie cu
31% target-ul care fusese oricum ridicat, datorită cererii mari pentru nivelurile
superioare ale gamei (73% pentru nivelurile 3 si 4). Succesul deosebit a
determinat o crestere a capacităţii de producţie a fabricii de la Mulhouse si
apariţia unei noi strategii de producţie; din Octombrie, 615 autovehicule 2008
vor iesi zilnic din fabrica din Alsacia.
În
prima jumătate a anului 2013, Peugeot 301 si-a continuat trendul de crestere a vânzărilor,
apărut în ultimele luni ale anului 2012. S-a înregistrat un număr de 37.000
unităţi vândute (40% în plus faţă de target-ul stabilit pentru această perioadă),
iar în cea de-a doua jumătate va beneficia de contextul creat de performanţele
înregistrate pe pieţele iniţiale (Algeria, Turcia…) si de volumele suplimentare
înregistrate în regiunile în care a fost lansat în cel de-al doilea trimestru
(Orientul Mijlociu, Rusia…)
Europa: o cotă de piaţă
deosebit de rezistentă în ciuda contextului extrem de competitiv
În
prima jumătate a anului 2013, Peugeot si-a confirmat locul patru pe piaţa
europeană, cu o cotă de piaţă pentru automobile si LCV-uri în usoară crestere
în câteva ţări din această zonă, în special în Franţa, Spania, Italia si
Olanda. Performanţa Peugeot din Spania merită remarcată în mod special: cu
37.300 unităţi înmatriculate (8.7% din piaţă), Peugeot ocupă primul loc (locul
3 în prima jumătate a anului 2012) pe o piaţă ce se stabilizează.
Nu
în ultimul rând, Peugeot confirmă cresterea cererii pentru LCV-uri în Europa la
10.8% (10.6% în prima jumătate a anului 2012), consolidându-si astfel poziţia a
patra pe piaţă.
Accelerarea pe piaţa
mondială: cresterea vânzărilor pe majoritatea pieţelor mari în dezvoltare
Ofensiva
Peugeot pe piaţa mondială s-a intensificat puternic în prima jumătate a anului
2013, cu un număr al vânzărilor de vehicule asamblate de 348.000, în crestere
cu 21.2% comparativ cu prima jumătate a anului 2012. În consecinţă, vânzările
din afara Europei au reprezentat 43% din vânzările Peugeot la nivel mondial,
comparativ cu 35% cu un an înainte.
În
China, a doua mare piaţă de desfacere pentru Peugeot, Marca a înregistrat vânzări
de 139.800 în prima jumătate a anului, în crestere cu 35 % (+ 16 % pentru piaţă).
În consecinţă, Peugeot a obţinut o cotă de piaţă de 1.9%, în creștere cu 0.3 puncte.
Succesul sedanului 308 merită remarcat (43.700) precum si lansarea extreme de
bine primită a modelului 3008, a cărui producţie s-a deschis în China la
începutul anului, cu un număr de 24.600 unităţi vândute, cu 40% mai mult decât
obiectivul stabilit pentru această perioadă.
În
America Latină, vânzările au crescut cu 15 % (86.300) în prima jumătate a
anului 2013.
În
Argentina, cu un număr de 52.000 unităţi înmatriculate (+ 25 %), Peugeot a
atins o cotă de piaţă de 10.9 % (+ 1.5 puncte).
Pe
teritoriul Rusiei, Peugeot a înregistrat 20.200 autovehicule, înainte de
cresterea vânzărilor modelelor 208 si 301, lansate în decursul primăverii.
În
zona Mediteraneană, Peugeot a crescut graţie rezultatelor bune obţinute pe piaţă
algeriană. Aici, Peugeot îsi continuă cresterea puternică, susţinută de
contribuţia remarcabilă a modelului 301 si îsi consolidează astfel poziţia
întâi pe piaţă: cu 48.600 vehicule înmatriculate, în crestere cu 63 %, Peugeot
a înregistrat o penetrare a pieţei de 19 %, cu 6 puncte mai mult faţă de prima
jumătate a anului 2012.
Sursa:
Peugeot Romania
0 comentarii