Concluzia sondajului Bosch
În ceea ce priveşte siguranţa, şoferii germani, italieni şi francezi sunt de acord: majoritatea apreciază ajutorul oferit de sistemele de asistenţă pentru şofer, în special pe cele ce oferă asistenţă în situaţiile periculoase. Funcţiile care monitorizează unghiul mort sau previn accidentele prin intermediul sistemului de frânare de urgenţă au înregistrat cel mai mare succes, fiind preferate de 84, respectiv 82 la sută din respondenţi. Acestea au fost concluziile unui sondaj realizat de Bosch în rândul şoferilor din Germania, Italia şi Franţa.

Pentru Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Sisteme de control al şasiului Bosch, nu există nicio îndoială că: „Sistemele de asistenţă sporesc siguranţa şi confortul la bordul autovehiculului. Acestea ne ajută să ajungem la destinaţie într-un mod şi mai sigur şi confortabil.” Bosch a fost prima companie din lume care a dezvoltat sisteme de siguranţă precum ABS şi programul electronic de stabilitate ESP® şi le-a adus la maturitate, acestea putând fi lansate în producţia de serie. Astăzi, compania furnizoare de tehnologii şi servicii oferă clienţilor săi din întreaga lume şi sisteme inovatoare de asistenţă pentru şofer, cum ar fi sistemul predictiv de frânare de urgenţă şi tempomatul adaptiv.

Majoritatea clienţilor sunt foarte interesaţi şi bine informaţi
Cât de informaţi sunt şoferii în privinţa celor mai noi sisteme de asistenţă pentru şoferi, care este experienţa lor zilnică de conducere şi care este, în opinia lor, ajutorul oferit de sistemele electronice? Acestea au fost întrebările adresate de Bosch şoferilor care au achiziţionat autovehicule de dimensiuni medii şi mici între 2009 şi 2012. Cu alte cuvinte, în majoritatea cazurilor, respondenţii erau proprietarii autovehiculelor în care sistemele de asistenţă erau disponibile în cel mai bun caz ca dotări opţionale. Cu toate acestea, cumpărătorii s-au dovedit a fi bine informaţi. Majoritatea acestora sunt interesaţi de tehnologiile care asigură asistenţă şi informaţii, în special în ceea ce priveşte siguranţa, dar şi confortul în situaţiile de trafic cu opriri şi porniri dese.

Majoritatea persoanelor intervievate conduc cu plăcere şi se consideră şoferi experimentaţi a căror atenţie nu poate fi uşor distrasă. Cu toate acestea, răspunsurile primite au relevat faptul că mulţi dintre şoferi s-au confruntat cu situaţii critice în ultimele douăsprezece luni înaintea efectuării sondajului: 70 la sută şi-au amintit că au fost nevoiţi să folosească frâna de urgenţă, 47 la sută au recunoscut că, la schimbarea benzii de circulaţie, au văzut târziu autovehiculul care se apropia din spate, iar 34 la sută au ezitat cel puţin o dată în momentul în care au fost nevoiţi să aleagă între frânare şi manevrele de evitare într-o anumită situaţie. Prin urmare, funcţiile care oferă siguranţă suplimentară înregistrează o cerere mare. Atunci când respondenţii au fost întrebaţi ce sisteme de asistenţă electronică sunt cele mai utile, 84 la sută dintre aceştia au ales asistentul pentru monitorizarea unghiului mort. L-au urmat îndeaproape, pe poziţia a doua şi a treia, sistemele de frânare de urgenţă care previn producerea accidentelor ce implică pietonii şi coliziunile din spate.

Totuşi, şoferii europeni sunt bine informaţi şi cu privire la modul în care tehnologia de ultimă oră poate face experienţa zilnică a condusului şi mai plăcută. Fie că obişnuiesc să conducă pe autostrăzi aglomerate sau în condiţii de trafic urban intens, tempomatul adaptiv inteligent le permite şoferilor să ajungă la destinaţie mai puţin stresaţi. Prin urmare, tempomatul adaptiv ACC, care reduce sarcinile şoferului în condiţiile obositoare de trafic cu opriri şi porniri dese, este cel care urmează pe lista lor, imediat după funcţiile de siguranţă.

Raportul între cerere şi ofertă stă la baza succesului pe piaţă al noilor tehnologii
Sondajul efectuat în rândul şoferilor din cele trei ţări europene importante evidenţiază şi faptul că proprietarii de autovehicule vor ca progresul să continue. Aceştia se declară în favoarea inovaţiilor tehnice. De asemenea, sondajul arată că şoferii sunt dispuşi să adopte conducerea automatizată. Jumătate dintre cei intervievaţi cred deja în fezabilitatea tehnică a autovehiculelor cu comandă complet electronică. 60 la sută dintre aceştia au primit cu entuziasm ajutorul acordat şoferului – cu condiţia să poată fi dezactivat în orice moment. Bosch lucrează la dezvoltarea acestor funcţii. În 2014, de exemplu, va lansa o funcţie de asistenţă la blocajele în trafic care poate frâna, accelera şi vira în mod complet automat în condiţii de ambuteiaj pe autostradă. Este conceput special pentru vitezele de maximum 50 km/h, iar gradul de automatizare va creşte continuu în următorii ani.

Rezultatele par să confirme şi o ipoteză cheie a companiei Bosch: pe măsură ce sistemele de asistenţă pentru şofer devin mai sofisticate, acestea vor deveni din ce în ce mai des întâlnite pe piaţa autovehiculelor de mici dimensiuni cu volume mari de vânzări. „Dată fiind cererea şi disponibilitatea din ce în ce mai mare a tehnologiilor accesibile şi sigure, producătorii vor profita de această ocazie pentru a se diferenţia de concurenţă”, declară Steiger. Organizaţia de protecţie a consumatorului EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) subliniază la rândul său importanţa sistemelor de asistenţă pentru şofer. Începând din 2014, pentru a primi punctajul maxim de cinci stele, cele mai multe modele noi vor trebui să fie echipate cu sisteme de asistenţă pentru şofer. Bosch sprijină această tendinţă prin dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a sistemelor şi a senzorilor săi. 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii