Când
Concorde a atins 400 km/oră pe pistă, s-a ridicat de la sol. Și
atunci, la 431 km/oră, cum e posibil să
menți un Bugatti 16.4 Veyron Super Sport
pe șosea? Având doar două mâini care să controleze cei 1.200 CP de la capătul
coloanei de direcţie, aveți nevoie să fiți sigur că roțile vor reacționa exact așa cum vă doriți. În aceasta constă frumusețea
acestei supermașini, pe care o puteți achiziționa cu 1,95 milioane euro. În cele mai dificile condiţii - la o viteză
greu de imaginat - Bugatti 16.4 Veyron
Super Sport își păstrează cu tenacitate aderența și
oferă norocosului șofer o precizie surprinzătoare.
VITEZĂ EXTREMĂ, SIGURANȚĂ EXTREMĂ
Deloc surprinzător, cea mai rapidă maşină de
serie omologată pentru circulaţia pe drumurile publice are câteva secrete. În
primul rând, tehnologia încorporată în anvelope. Inginerii de la Bugatti ştiau
că dispun de toate calităţile necesare pentru a crea „monstrul” de sub capotă.
Dar cum puteau să îl îmblânzească pentru a oferi performanţe la fel de ieşite
din comun? Fără îndoială că o anvelopă obişnuită nu ar fi putut face acest
lucru, aşa că inginerii Bugatti au decis să colaboreze cu inginerii Michelin de
la Centrul de Cercetare din Ladoux, Franţa. Misiunea lor? Să descopere anvelopa
ideală pentru această maşină de excepţie. O astfel de anvelopă trebuia să ofere
siguranţă optimă și aderență și să se remarce prin
calităţile sale de frânare și manevrabilitate. O
anvelopă care să redefinească plăcerea condusului. Anvelopa câștigătoare în această alegere strategică se bazează pe o carcasă care
fixează anvelopa vertical pe jantă, ceea ce face ca cele două componente să
devină imposibil de separat.
Profilul anvelopei este puțin înalt, iar acest detaliu îi asigură o manevrabilitate excepţională,
în timp ce flancurile îşi menţin flexibilitatea, pentru un control sporit în
deplasare.
Cu 16 cilindri, 4 turbo compresoare și tracţiune integrală, Bugatti 16.4 Veyron Super Sport era pregătită să
îşi însușească cel mai râvnit
titlu dintre toate: cea mai rapidă mașină din lume. Dar fără
aceste anvelope, cine ştie cui i-ar fi revenit titlul? Acesta este cel mai
exigent test de manevrabilitate care ajută anvelopele Michelin să îşi dezvolte
performanţele de excepţie în ceea ce priveşte precizia și siguranţa, performanţe care se regăsesc și la anvelopele MICHELIN Pilot Sport. Într-adevăr, constructorul de
anvelope deţine o poziţie de frunte în ceea de priveşte transferul cunoștințelor din laboratoarele
sale, cele mai moderne din lume, pe şosea.
MOMENTUL CARE A SCHIMBAT ISTORIA
La 3 iulie 2010, Bugatti 16.4 Veyron Super Sport a înregistrat un nou
record mondial de viteză pentru maşinile de serie. Șoferul oficial Bugatti, Pierre-Henri Raphanel,
s-a aflat la volan pe circuitul Volkswagen, lângă Wolfsburg. Înarmaţi cu
cronometre, au fost prezenţi reprezentanţii organismului german de
standardizare TÜV și reprezentanţii
Cărţii Recordurilor. Este oficial: 431 km/oră.
Sursa: Michelin Romania
0 comentarii