Noul BMW
Seria 4 Coupé prevesteşte începutul unei noi ere coupé la BMW. Lansat ca a
patra generaţie a coupé-ului sport de clasă medie de la BMW, noul BMW Seria 4
Coupé reprezintă o nouă denumire în nomenclatorul de modele BMW. Cifra
"4" din titulatură evidenţiază noua eră pentru această categorie de
automobile şi accentuează nu doar designul de sine stătător, ci şi o
diferenţiere tehnică mai mare faţă de BMW Seria 3, lucru care se poate vedea şi
în noile dotări premium precum farurile LED integrale disponibile opţional.
Livrările pentru noul model în România debutează la începutul
lunii octombrie și este disponibil începând
cu 32 900 Euro fără TVA (40796 Euro cu TVA) pentru modelul BMW 420d cu
propulsorul diesel de 4 cilindri TwinPower Turbo și 184 CP (135 kW).
Noul BMW Seria 4 Coupé este vizibil mai mare ca lăţime şi
ampatament față de actualul BMW Seria 3 Coupé, iar silueta tipică de coupé
extinsă dinamic este coborâtă spre suprafaţa drumului. Aceasta, împreună cu
consolele scurte, capota lungă a compartimentului motor şi habitaclul împins
spre în spate cu o linie cursivă a acoperişului conferă noului model proporții
spectaculoase. Partea frontală a automobilului - cu elementele distinctive BMW
precum grila dublă a radiatorului, faruri circulare duble şi o priză de aer
mare în bara faţă – subliniază conexiunile cu BMW Seria 3. Cu toate acestea,
interpretarea de design mai sportivă a BMW Seria 4 Coupé scoate în evidență
calităţile dinamice. Un element nou pentru BMW Seria 4 Coupé este reprezentat
de Air Breathers, o fantă aerodinamică în spatele roţilor faţă care reduce
forţa de rezistenţă în această zonă. Pasajele musculoase ale roţilor şi
ecartamentul lat au o contribuţie importantă la designul coborât al spatelui,
cu linii orizontale proeminente.
Interiorul BMW Seria 4 Coupé este o fuziune elegantă între alură
sportivă şi exclusivitate. Toate butoanele de control pentru condus sunt
dispuse ergonomic în jurul conducătorului şi îi oferă acestuia acces optim la
toate funcţiile. Uşile sunt concepute astfel încât toate liniile converg spre
spate, iar atenţia în interior este orientată spre înainte. În compartimentul
din spate, scaunele conturate subliniază prerogativele sportive ale BMW Seria 4
Coupé. Tetierele încastrate şi contururile laterale - largi şi dintr-o bucată -
oferă banchetei imaginea a două scaune individuale. Materialele deosebite şi
calitatea finisărilor accentuează ambianţa premium a noului BMW Seria 4 Coupé.
Clienţii pot opta pentru trei linii de design şi un pachet M Sport ca
alternativă la specificaţia standard. Pachetele Sport Line, Modern Line şi
Luxury Line permit o personalizare vizibilă atât la exterior, cât și
la interior.
Dinamică la cel mai înalt nivel.
Ingredientele definitorii pentru experienţa condusului pe care o
implică noul BMW Seria 4 Coupé sunt dinamica impresionantă şi manevrabilitatea
precisă. Inginerii BMW au adus îmbunătăţiri importante în ceea ce priveşte
acurateţea, precizia şi agilitatea direcţiei. Tehnologia sofisticată a
şasiului, Electric Power Steering (servodirecţie electrică), distribuţia
maselor în raport 50:50, programul de reglaj în tunelul aerodinamic şi
conceptul inovator al construcţiei uşoare le-au permis atingerea obiectivului.
Noul BMW Seria 4 Coupé are un ampatament mai lung, un ecartament
mai lat şi o gardă la sol mai mică decât BMW Seria 3 Coupé pe care îl
înlocuieşte. Suspensia joasă coboară centrul de greutate al automobilului cu
500 de milimetri - cel mai coborât centru de greutate dintre toate modelele
actualului portofoliu BMW. În consecinţă, noul BMW Seria 4 Coupé este una
dintre cele mai sportive maşini de serie din gama BMW şi stabileşte noi
standarde dinamice în segment.
Un motor cu şase cilindri şi două cu patru cilindri disponibile la
lansare.
La lansare, modelul sport cu două uşi va dispune de următoarele
motoare: unul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, la BMW 435i Coupé;
unul pe benzină, cu patru cilindri, la BMW 428i Coupé şi unul diesel, cu patru
cilindri, la BMW 420d Coupé. Toate propulsoarele funcţionează utilizând cea mai
nouă tehnologie BMW TwinPower Turbo şi acoperă un spectru de puteri de la 135
kW/184 CP la 225 kW/306 CP. De la lansare versiunile pe benzină sunt
disponibile și în combinație cu sistemul inteligent
de tracțiune integrală BMW xDrive.
Transmisie manuală cu şase trepte sau automată sport cu opt
rapoarte.
Standard, puterea motoarelor este transmisă către puntea spate
prin intermediul transmisie manuale cu şase trepte. Opţional, BMW va combina
toate variantele de motorizare cu o cutie de viteze sport automată cu opt
rapoarte care va permite conducătorului să schimbe vitezele manual, prin
utilizarea clapetelor de pe volan.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii