La cea de-a 75-a ediţie
a Salonului Auto de la Frankfurt, PEUGEOT îşi dezvăluie noile dimensiuni ale
ambiţiei sale şi ale strategiei de up-selling. În cadrul acestui eveniment,
Marca lansează noul PEUGEOT 308 şi
propune o ofertă de modele restilizate: 3008 şi 5008; modelele BlueHDi (tehnologie
exclusivă de depoluare Diesel Euro6), oferta hibridă Diesel HYbrid4, modelul
demonstrativ 208 HYbrid FE şi conceptul 2008 HYbrid Air reprezintă dovada vie a
inovaţiei, atât în materie de mediu, cât şi în ceea ce priveşte tehnologia. Nu
în ultimul rând, concept car-urile RCZ-R, ONYX şi victorioasele modele 208
demonstrează încă o dată că emoţia auto continua să rămână unul dintre
angajamentele majore ale Mărcii PEUGEOT.
Printre cele 30 de
autovehicule şi concept car-uri expuse pe cei 2.900 m² ai stand-ului PEUGEOT de
la Frankfurt, vizitatorii pot descoperi în spaţiul dedicat noului PEUGEOT 308, nu mai puţin de nouă modele reprezentative din
oferta de lansare.
Noul PEUGEOT 308: design rafinat şi PEUGEOT i-Cockpit pentru
senzaţii instantanee
Noul PEUGEOT 308 se
poziţionează în inima pieţei, pe strategicul segment C (mai mult de o treime
din piaţa europeană). Pentru a face faţă ambiţiilor ridicate ale mărcii,
designerii şi inginerii au conceput, cu un interes sporit pentru calitate, un
model îndrăzneţ, intuitiv şi modern, cu un design pur şi distinctiv.
Noua platformă modulară EMP2 (Efficient Modular Platform 2) face ca noul PEUGEOT 308 să devină cel mai uşor model din categoria sa, precum şi cel mai compact din segmentul său (4,25 m), în timp ce consolele reduse crează o siluetă deosebit de dinamică şi un interior extrem de spaţios.
Habitaclul rafinat al
noului PEUGEOT 308, cu ţesături şi materiale de calitate superioară, se
distinge prin PEUGEOT i-Cockpit, inspirat de la concept car-ul SR1. Cu
un volan compact ce sporeşte senzaţiile la bord, un afişaj de tip head-up
pentru a citi cu uşurinţă informaţiile dorite, o consolă centrală înălţată şi
un touchscreen de 9,7’’ pentru un condus intuitiv, PEUGEOT i-Cockpit se
detaşază considerabil faţă de concurenţă.
Cele cinci motorizări pe
benzină şi diesel, cu un consum optimizat, disponibile la lansare, precum şi
aerodinamica îmbunătăţită (Cx: 0,28, Scx: 0,63), reduc nivelul emisiilor până
la 93 g/km CO2 (1.6 l HDi 92 CP). Din primăvara anului 2014, noile
tehnologii, printre care se numără şi ineditul motor turbo pe benzină cu trei
cilindri (1.2 e-THP), versiunile BlueHDi – cu un nivelul record al emisiilor
de doar 82 g/km CO2- asociate cutiilor de viteze automate cu 6
rapoarte de ultimă generaţie, vor echipa noul PEUGEOT 308, propunând o ofertă
largă de motorizări performante.
Noul PEUGEOT 308 va fi
fabricat cât mai aproape de clienţii săi: în primă fază, modelul va fi fabricat
la Sochaux în vederea lansării pe pieţele
europene începând din septembrie, urmând a fi produs şi în China pentru piaţa
internă .
În spaţiul special
dedicat noului 308, concept-car-ul ultra sportiv 308 R Concept, ranforsează
puritatea şi identitatea stilistică a autovehiculului de serie. Graţie posturii
coborâte, ecartamentului mărit, aripilor largi ce adăpostesc roţile generoase
de 19’’, 308 R Concept nu-şi ascunde vocaţia sportivă. Caroseria bicoloră din
carbon ascunde un propulsor RCZ R pe benzină, cu patru cilindri, de 1.6l din
care inginerii PEUGEOT SPORT au stors cei 270 CP. Pentru a exploata la maximum
puterea sa, 308 R Concept vine echipat cu un diferenţial faţă de tip Torsen, cu
alunecare limitată şi un sistem de frânare supradimensionat.
3008 şi 5008: în căutarea succesului
În 2009, PEUGEOT a lansat două oferte, menite
să crească semnificativ poziţia mărcii pe segmentul C; două autovehicule
distincte, cu personalităţi puternice şi complementare, ce se adresează unor
categorii diferite de clienţi, dar care împărtăşesc interesul sporit pentru
tehnologie, confortul la volan, calitatea de înalt nivel şi un comportament
dinamic fără cusur.
Patru ani mai târziu, Crossover-ul
3008 şi monovolum-ul compact 5008 şi-au respectat target-ul cu
aproximativ 506.000, respectiv 237.000 unităţi vândute per total la nivel
mondial (la sfârşitul lui iunie 2013).
3008, în mod special, s-a
bucurat de un succes mult peste aşteptări, graţie interesului sporit din China
de la lansarea sa la începutul anului şi, nu în ultimul rând, mulţumită
versiunii 3008 HYbrid4, primul model echipat cu sistem de propulsie
hibrid Diesel, inaugurat în 2012 în
premieră mondială.
Pentru a se bucura în
continuare de succes, 3008 şi 5008 ni se dezvăluie la Frankfurt cu o parte
frontală restilizată. Mai moderne, cu o calitate de înalt nivel, acestea adoptă
noile codurile stilistice ale mărcii (grila fluidă, semnătura luminoasă…) Habitaclul,
integrează o consolă centrală obţinută prin gravură laser şi noi echipamente:
cameră video marşarier şi afişaj color de tip head-up.
PEUGEOT prezintă la
Frankfurt cea mai nouă tehnologie a sa în materie de depoluare: Diesel
BlueHDi, ce echipează noile modele 308 şi 508 SW. Prin combinarea în
premieră a SCR (Reducere Catalitică Selectivă) şi a filtrului de particule
(FAP) cu aditivare, nivelul de NOx scade cu până la 90%, reducându-se automat nivelul de CO2 şi consumul, eliminându-se
astfel particulele până la 99,9 %. Tehnologia BlueHDi este deja în conformitate
cu Norma Euro 6 Diesel, urmând să echipeze de la sfârşitul anului 2013 întreaga
gamă de modele Diesel a Mărcii, consolidându-şi astfel poziţia de lider în ceea
ce priveşte tehnologia DIESEL.
208
HYbrid FE
În vederea proiectării
acestui model, PEUGEOT şi TOTAL,
parteneri din 1995, şi-au pus laolaltă întreaga expertiză, angajându-se să
învingă provocarea ambiţioasă de a reduce emisiile fără a renunţa la plăcerea
condusului: 208 HYbrid FE emite doar 49 g/km de CO2 - adică de două ori mai puţin
comparativ cu eficientul 208 1.0 Vti.
Este vorba de un prototip full hybrid fără plug-in, pe care PEUGEOT
doreşte să-l dezvolte folosind principiile tehnologice elementare ale
vehiculelor viitorului.
Au fost urmărite mai multe piste: aerodinamică optimizată, greutate
redusă cu 200 kg graţie utilizării preponderente a materialelor compozite şi a
policarbonaţilor, sistem de propulsie hibrid benzină ce combină motorul în trei
cilindri asociat cutiei pilotate cu un motor electric şi o baterie, rezultat al
expertizei Endurance. 208 HYbrid FE vine echipat în premieră cu suspensii din
materiale compozite, în timp ce
anvelopele şi jantele se caracterizează prin rezistenţă redusă la rulare.
Strategie de up-selling şi experienţe unice la volan
În cadrul standului PEUGEOT
de la Frankfurt, vizitatorii vor putea descoperi o altă realizare derivată din
expertiza Mărcii în materie de design şi senzaţii la volan. Exclusivistul RCZ
R, versiune inspirată de emblematicul coupé sport RCZ, ce a atras deja
peste 50.000 de pasionaţi, va deveni începând din 2014 cel mai puternic model
de serie din istoria Mărcii.
Noul propulsor de 1.6 l şi 270 CP – record de putere specifică pentru
categoria sa – respectă normele Euro 6, reducând nivelul emisiilor de CO2
la 145g/km, poziţionând astfel RCZ R la un înalt nivel de performanţă şi
eficienţă. Semnătura exclusivistă, senzaţiile intense la volan, şasiul coborât
şi roţile pe 19’’ conferă RCZ-ului R o postură deosebit de expresivă.
ONYX,
Inspiration: Continuând tradiţia
super-maşinilor Mărcii, ONYX va frapa cu siguranţă imaginaţia vizitatorilor Salonului
de la Frankfurt.
Siluetă radicală şi
sculptată de 4,65 m, înfrumuseţată de
anvelopele pe 20’’, ONYX ascunde o inimă de atlet: sub carcasa de carbon,
propulsorul V8 hibrid HDi 3,7 l de 600 CP, instalat în poziţie centrală în
spate, cutia de viteze cu 6 trepte, suspensiile, sunt rezultatul know-how-ului concurenţial
de înalt nivel.
Caroseria atrage prin
contrastul materialelor şi nobleţea patinei lăsate de timp şi kilometri: cupru
pentru aripi şi portiere, carbon negru mat pentru celelalte părţi ale
caroseriei.
2013 este un an de
creştere a puterii pentru 208, dar şi un an la superlativ pentru PEUGEOT
SPORT graţie versiunilor de concurs ce
poartă ADN-ul seriilor 2 PEUGEOT!
Cu ocazia lansării
comerciale a modelului 208 GTi ce reînvie legenda, trei modele 208 GTi PEUGEOT
SPORT s-au înscris în competiţia
extrem de dificilă «24 Heures du Nürburgring» 2013; propulsate de motorul de
1.6 l turbo pe benzină de 300 CP, modelele 208 cu cele trei litere magice, au
câştigat cupa la categoria lor. Unul dintre aceste modele va fi expus la
standul PEUGEOT de la Frankfurt.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii