Clasarea lui Augusto Farfus (Brazilia, BMW Team RBM) pe locul al
treilea la prima apariţie DTM pe "Moscow Raceway" a reprezentat
primul podium pentru BMW Motorsport după etapa de la Spielberg (Austria).
Farfus a luat startul de pe locul al treilea al grilei cu al său Castrol EDGE
BMW M3 DTM şi a reuşit să-şi păstreze poziţia pe parcursul ultimelor tururi,
rezistând atacurilor lui Adrien Tambay (Franţa, Audi), care dispunea de pneuri
mult mai noi. Podiumul a fost cel de-al cincilea din cariera lui Farfus în DTM
şi a fost pentru a şaptea oară când un pilot BMW a încheiat în Top 3 de-a
lungul sezonului 2013. Victoria a fost obţinută de Mike Rockenfeller (Germania,
Audi).
Joey Hand (SUA) a reuşit o evoluţie
impresionantă cu BMW M3 DTM, urcând de pe locul al 15-lea, ocupat pe grila de
start, până pe al şaptelea. Astfel, ambii piloţi BMW Team RBM s-au clasat în
puncte. Locul al optulea a fost ocupat de Dirk Werner (Germania), pilotul
Samsung BMW M3 DTM. A şasea etapă a sezonului a fost una mai puţin reuşită
pentru Bruno Spengler (Canada), coechipierul lui Werner la BMW Team Schnitzer.
Plecat de pe locul al patrulea, campionul en-titre, aflat la comenzile BMW Bank
M3 DTM, a fost lovit din spate de Miguel Molina (Spania, Audi) la începutul
turului al treilea. Rezultatul a fost un tête-à-queue în urma căruia Spengler a
retrogradat la coada plutonului. El a reuşit să parcurgă întreaga distanţă a
cursei, dar nu a putut urca mai sus de locul al 19-lea astfel că acesta a fost
primul week-end DTM fără puncte în cont de la etapa a patra a stagiunii 2012,
la Spielberg.
După-amiaza a fost dezamăgitoare şi
pentru Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM, locul al 14-lea), Timo
Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM, locul al 15-lea), Martin Tomczyk
(Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM, locul al 16-lea) şi Andy Priaulx
(Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM, locul al 20-lea).
Rockenfeller continuă să fie lider al
clasamentului piloţilor după victoria reuşită la Moscova. Acum, el are 94 de
puncte în cont, cu 27 de puncte mai mult decât Spengler. Farfus a urcat pe
locul al cincilea, cu 48 de puncte. În clasamentul constructorilor, BMW şi-a
păstrat poziţia de lider, cu un total de 217 puncte.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Suntem fericiţi că am revenit pe
podium după două curse dificile. În plus, am avut alte două BMW M3 DTM care au
încheiat în Top 10. A fost o cursă foarte bună pentru Augusto Farfus. Joey Hand
şi Dirk Werner au dovedit că sunt în formă bună. În contrast, cursa lui Bruno
Spengler a fost ratată înainte de a începe cu adevărat ca urmare a coliziunii
cu Miguel Molina, fără a fi vina lui Bruno. Este regretabil aşa ceva. Sperăm ca
acest incident să nu aibă un impact mare asupra clasamentului piloţilor de-a
lungul sezonului şi suntem încrezători că vom recupera din deficit la
următoarea etapă, la Nürburgring. Felicitări lui Rocky şi echipei Audi pentru
victoria pe care au meritat-o. Felicitări şi organizatorilor, care au organizat
un eveniment de succes în faţa unor tribune pline, cu 45.000 de fani ruşi
entuziasmaţi. Ne-am simţit ca acasă şi am fi foarte bucuroşi să revenim
aici."
Clasamente după etapa 6/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Mike Rockenfeller 94p; 2.
Bruno Spengler 67p; 3. Gary Paffett 57p; 4. Christian Vietoris 56p; 5.
Augusto Farfus 48p; 6. Robert Wickens 45p; 7. Mattias Ekström 38p; 8.
Marco Wittmann 33p; 9. Dirk Werner 26p; 10. Joey Hand 26p; 11. Daniel
Juncadella 20p; 12. Jamie Green 18p; 13. Timo Glock 15p; 14. Adrien
Tambay 12p; 15. Timo Scheider 12p; 16. Roberto Merhi 8p; 17. Edoardo Mortara
2p; 18. Andy Priaulx 2p; 19. Pascal Wehrlein 2p.
Clasamentul echipelor.
1. STIHL / AMG Mercedes 101p; 2. Audi
Sport Team Phoenix 94p; 3. BMW Team Schnitzer 93p; 4. BMW Team RBM 74p; 5.
EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 65p; 6. Audi Sport Team Abt Sportsline 56p;7.
BMW Team MTEK 48p; 8. Audi Sport Team Abt 24p; 9. stern / AMG Mercedes 22p;
10. Audi Sport Team Rosberg 2p; 11. BMW Team RMG 2p.
Clasamentul constructorilor.
1. BMW 217p; 2. Mercedes-Benz 188p; 3. Audi 176p.
Calendarul sezonului 2013:
5 mai - Hockenheim (Germania); 19 mai -
Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie - Spielberg (Austria); 16 iunie -
Lausitzring (Germania); 14 iulie - Norisring (Germania); 4 august - Moscova (Rusia);
18 august - Nürburgring (Germania); 15 septembrie - Oschersleben (Germania); 29
septembrie - Zandvoort (Olanda); 20 octombrie - Hockenheim (Germania).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii