În cei peste 120 de ani de la înfiinţarea sa, prioritatea
Michelin a fost oferirea clienţilor săi anvelope sigure şi de încredere, care
ajută la reducerea consumului de combustibil asigurând în acelaşi timp
performanţă optimă în domeniul siguranţei, precum şi o longevitate de neegalat.
Alături de performanţa produselor sale, Michelin a adus de asemenea în atenţia
opiniei publice cele mai bune acţiuni şi practici de siguranţă rutieră, atât în
mod direct, în unităţile sale de producţie, precum şi în
birourile de vânzări, în oraşele, regiunile şi în ţările în care operează. În plus, Grupul sprijină iniţiativele
internaţionale orientate spre această temă, aşa cum este Decada ONU de Acţiune
pentru Siguranţă Rutieră.
Campania “Michelin Verifică Presiunea” este una dintre măsurile tangibile de
siguranţă rutieră realizată de Michelin în Europa de peste două decenii şi
introdusă recent pe alte continente pentru a educa conducătorii privind
importanţa menţinerii presiunii corecte în pneuri, pentru a asigura securitatea
lor proprie, precum şi pe cea a altor participanţi la trafic.
Michelin a participat şi la programul ROSYPE (Siguranţa Rutieră pentru Tinerii din Europa), care a fost lansat în 2009 pentru a creşte notorietatea siguranţei rutiere printre 730.000 de tineri europeni şi reflectă acelaşi angajament de a face drumurile mai sigure. Scopul său este de a modifica comportamentul tinerilor - grupul demografic cu cel mai mare risc de accidente – dar şi pe acela al grupurilor de o vârstă mai înaintată. Programele de acest tip se adreseazã inclusiv angajaţilor, deoarece o treime din totalul accidentelor rutiere se petrec în timpul călătoriilor legate de muncă.
Michelin are mai multe
parteneriate globale importante, inclusiv în Europa Centrală, pentru a sprijini
siguranţa rutieră, de exemplu sprijină de asemenea programele lansate de către Parteneriatului Global pentru Siguranţă
Rutieră (GRSP), mai exact proiectele sale pilot introduse de cinci ani în
China, ţările ASEAN, India şi Brazilia.
A 11-a ediţie a
evenimentului Michelin Challenge
Bibendum, desfăşurat în perioada 18-22 mai în Berlin, este încă un alt
exemplu al angajamentului pe care Grupul îl urmează pentru o mobilitate rutieră
durabilă - şi mai ales mai sigură. Dedicat total promovării mobilităţii rutiere
responsabile - mai sigure, mai curate şi mai conectate – acest grandios forum
reuneşte periodic constructori de automobile şi de camioane,
savanţi, constructori de echipamente, furnizori de energie, institute de
cercetare, autorităţi publice şi organizaţii non-guvernamentale, cu scopul de a identifica o viziune comună pentru un transport mai sigur
şi mai ecologic.
În 2012, Federația Internațională a Automobilului (FIA) şi Michelin au lansat campania internațională de promovare a
celor 10 reguli de aur pentru drumuri mai sigure. Campania își propune să atragă atenția asupra
comportamentului rutier. Concepută și dezvoltată de
Michelin, campania exemplifică fiecare regulă într-o altă țară, inclusiv în China,
Brazilia, India, Rusia, Germania, Regatul Unit și Italia.
La nivel mondial,
aproape 3.000 de persoane își pierd viața zilnic în accidente rutiere, în timp ce 50 milioane de persoane sunt
rănite în accidente de acest fel. În încercarea de a salva cinci milioane de
vieți
omenești,
Națiunile
Unite au lansat la nivel mondial Decada acțiunii pentru siguranța rutieră (2011 - 2020).
În colaborare cu Michelin, FIA sprijină această iniţiativă prin intermediul
programului Acțiuni pentru siguranța rutieră, lansat în 2011 cu scopul de a educa și îmbunătăți comportamentul rutier
în întreaga lume.
Acest parteneriat
promovează încă o dată angajamentul Michelin în ceea ce privește siguranţa rutieră,
demonstrat și prin iniţiativele locale în care, începând cu 2010, au fost implicate
peste trei milioane persoane de pe cinci continente. Inițiativele Michelin în
domeniul siguranței rutiere au fost recompensate în mai 2012 prin acordarea Prince Michael
International Road Safety Award.
Sursa: Michelin Romania
0 comentarii