9 cifre
1 anvelopă, MICHELIN Pilot Sport Cup 2, omologată
la nivel mondial.
1 furnizor global de
anvelope pentru Porsche 918 Spyder: Michelin.
2 dimensiuni: 265/35-ZR20
pentru osie față și 325/30-ZR21 pentru osie spate.
3.672 (918
x 4) de anvelope Michelin de înaltă performanţă pentru echiparea acestei
supermașini, care va fi fabricată în 918 unităţi.
887 de cai putere. Motor
cu ardere internă de 608 de cai putere și două motoare electrice de 115 și 95 kW.
340 km/oră. Viteza
maximă a mașinii.
3,3 litri/100 km. Consumul
de carburant al acestui model sport premium.
79 CO2/km. Nivelul emisiilor de carbon, graţie sistemului hibrid de transmisie.
1.280 Nm. Cuplul transmis de anvelopele Michelin
la sol, la accelerare.
6,57 minute. Recordul de tur de pistă înregistrat
de Porsche 918 Spyder, echipat cu anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2, pe
circuitul de la Nürburgring, un total de 20,832
km sau 417 secunde de „aderență superioară.”
8 mesaje
cheie referitoare la tehnologiile integrate în anvelopa de înaltă performanţă
MICHELIN Pilot Sport Cup 2
Producţia noului Porsche 918 Spyder va începe
la 18 septembrie 2013. Michelin este furnizor unic pentru această supermașină hibrid, a cărei producţie va include 918
unităţi.
50 de evaluări realizate
în cadrul procesului de omologare.
150 de ore de
teste pe 5 circuite din Europa:
Centrul tehnologic MICHELIN din Ladoux, Franța, circuitul Nürburgring
(Nordschleife) din Germania, circuitul Nardo din Italia, circuitul Idiada din
Spania și circuitul Contidrom din Germania.
4.000 km
parcurși pe circuitul Nürburgring.
550 anvelope prototip testate - 200 anvelope speciale - 400 anvelope pre-serie.
Un parteneriat care durează de mai bine de un
secol
1 constructor de anvelope
ales de Porsche.
10 ani de la
debutul colaborării dintre Porsche și Michelin pentru dezvoltarea unor anvelope
speciale pentru supermașini. Parteneriatul a început în 2003 cu Carrera GT, deși constructorul francez
de anvelope și constructorul german de maşini colaborau încă din 1961 pentru toate modelele din gamă.
O realizare majoră: performanţe superioare în
trei domenii aparent ireconciliabile
Performanţă
pe suprafeţe uscate (în special pe pistă), eficienţă energetică și siguranţă pe suprafeţe
umede, acestea au fost cerinţele Porsche referitoare la anvelopele pentru 918
Spyder. Pe scurt, performanţele impuse anvelopelor Michelin reflectă perfect
caracteristicile acestei supermașini care dispune de un sistem de transmisie dublu, termic și electric, și care combină
caracterul sportiv și consumul redus de carburant.
Noile
anvelope MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dezvoltate pentru Porsche 918 Spyder oferă
performanţe superioare în ceea ce priveşte condusul sportiv și eficienţa energetică,
ceea ce se traduce printr-o rezistenţă mai mică la rulare și o siguranţă crescută
pe suprafeţe umede.
La
viteze mari și pe circuit, anvelopa MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oferă stabilitate
(echilibru faţă/spate), sportivitate (timp de răspuns și supleţe), și aderență (pentru viteză),
graţie unui compus de cauciuc conceput special pentru temperaturi ridicate
(pentru performanţe notabile la fiecare kilometru parcurs).
Pentru
optimizarea siguranţei, manevrabilitatea anvelopei pe suprafeţe umede a fost
revizuită. Astfel, noua anvelopă MICHELIN Pilot Sport Cup 2 oferă stabilitate,
echilibru și aderență pe suprafeţe umede, precum și rezistenţă optimizată la acvaplanare, atât laterală (în viraje), cât și longitudinală (cauzată
de cuplul motorului).
Tehnologii incluse în anvelopa MICHELIN Pilot
Sport Cup 2:
Compusul de cauciuc din banda de rulare
Fabricat
cu tehnologia utilizată în producţia anvelopelor de curse, compusul din banda
de rulare a anvelopei MICHELIN Pilot Sport Cup 2 integrează tehnologia
Bi-Compound, care presupune utilizarea unor compuşi diferiţi de cauciuc la
interiorul și la exteriorul benzii de rulare. La exterior, cauciucul are la bază un
elastomer cu masa moleculară crescută, a cărui duritate a fost adaptată pentru
a oferi o aderență de excepţie pe suprafeţe uscate în viraje, mai ales în virajele strânse,
în timp ce la interior, cauciucul are la bază un elastomer mai rigid, care
asigură o manevrabilitate excepţională.
Centura din fibre de aramidă
Cea
mai importantă caracteristică a centurii din aramidă, o fibră cu densitate
crescută, este rezistenţa sa la rupere. Puternică şi uşoară în acelaşi timp,
centura anvelopei este de cinci ori mai rezistentă decât oţelul, la aceeaşi
greutate. Datorită tensiunii variabile, centura strânge mai mult banda de
rulare şi mai puţin flancurile. Astfel, practic, anvelopa este susţinută într-o
structură rigidă. Prin urmare, anvelopa îşi menţine forma, iar amprenta sa la sol
rămâne constantă, chiar și la viteze foarte mari.
Track Variable Contact Patch 3.0®
Această
inovaţie reprezintă o adaptare a tehnologiei Variable Contact Patch 2.0,
integrată în anvelopa MICHELIN Pilot Super Sport. Tehnologia Variable Contact
Patch 3.0® asigură o distribuţie mai uniformă a presiunii, cantitatea de
cauciuc aflată în contact cu solul rămânând aceeaşi la rularea în linie
dreaptă, dar și în viraje.
Talonul optimizat
Zona
talonului este mai lată cu 10 % comparativ cu cea a unei anvelope sport
obişnuite. În plus, este ranforsată cu un compus de cauciuc cu modul de
elasticitate ridicat care creşte rigiditatea laterală a anvelopei și îi asigură o ţinută de
drum precisă.
Flancurile cu aspect catifelat
Grație unui proces special
de fabricaţie și experienţei sale unice, Michelin a dezvoltat o nouă tehnologie, MICHELIN
Velvet Technology®. Pe baza unei microgeometrii care absoarbe lumina, această
soluţie a permis crearea unui contrast între diferitele nuanţe de negru de pe
flancul exterior, oferindu-i astfel acestuia un aspect de „catifea”.
Sursa:
Michelin Romania
0 comentarii