BMW Team RLL
a obţinut o clasare pe podium - locul al treilea - şi una pe poziţia a patra în
Grand Prix of Baltimore, a şaptea etapă din American Le Mans Series, care va
intra în istorie ca cea mai scurtă cursă ALMS din cauza unui accident petrecut
în primul tur în urma căruia mai mult de jumătate din timpul alocat a fost
consumat. Steagul în pătrăţele a fost fluturat după o oră şi 14 minute de la
start, Dirk Müller (Germania) şi Joey Hand (SUA) încheind pe locul al treilea
în #56 BMW Z4 GTE, în timp ce maşina #55 pilotată de Bill Auberlen (SUA) şi
Maxime Martin (Belgia) a ocupat locul al patrulea.
Accidentul s-a petrecut imediat după fluturarea steagului verde,
astfel că circuitul a fost blocat, iar ambuteiajul a implicat opt maşini.
Ocupant al pole position la categoria GT, Auberlen tocmai ce trecuse de locul
incidentului, iar Hand, pornit de pe locul al 11-lea al grilei GT, a putut opri
maşina la timp, astfel că nu a suferit daune. Restart-ul a început cu două
tururi în spatele SafetyCar, iar managerul echipei Bobby Rahal (SUA) l-a chemat
imediat pe Hand la standuri - sacrificând timpul minim ce trebuie petrecut de
californian în cockpit şi implicit punctele - pentru a-l urca pe Müller la
volanul #56. Manevra l-a dus pe Müller la conducerea cursei şi i-a oferit cea
mai bună şansă de a se menţine în cursa pentru titlul piloţilor. Din păcate,
după ultimul restart al cursei, Müller a fost încetinit de un prototip ce a
ratat trasa în şicană şi a fost depăşit de ambele maşini Corvette.
Auberlen a avut un start agitat cu #55 Z4 GTE înainte ca Martin să urce în cockpit după cinci tururi. Belgianul a ajuns până pe locul al doilea, apoi a pierdut bara spate a maşinii, ceea ce a dus la o neutralizare a cursei. A coborât până pe locul al patrulea în partea finală a cursei.
Bobby Rahal (team principal BMW Team RLL): "Sunt foarte
frustrat. Am avut un plan perfect şi eram la conducerea cursei. La ultimul
restart, un prototip a ratat şicana şi Dirk aproape că l-a lovit. A fost blocat
suficient cât cele două Corvette să-l depăşească şi aceasta a fost istoria."
Bill Auberlen (#55 BMW Z4 GTE): "Echipa se îndrepta spre o dublă
în cursă, dar cea mai mare parte a plutonului a avut accidente. Deja am obţinut
o dublă victorie pe Circuit of the Americas în acest sezon, în GRAND-AM cu
modele BMW, aşa că voi uita de cursa aceasta şi privesc cu încredere spre a
opta etapă."
Maxime Martin (#55 BMW Z4 GTE): "Cu siguranţă a fost o cursă
ciudată; foarte scurtă, fără pit stopuri. Am început destul de bine, dar am
pierdut două locuri şi bara spate după un mic accident, aşa că nu am fost
suficient de rapizi în final pentru a ne menţine în plutonul fruntaş. Am marcat
puncte, dar putea fi o zi mai bună."
Dirk Müller (#56 BMW Z4 GTE): "Ce cursă. Ce strategie! Am intrat
la standuri din ultima poziţie, după penalizarea de ieri, după care am urcat
până în frunte. Am avut ritm, iar maşina a fost foarte bună. P3 este mai mult
decât aş fi visat peste noapte. Sunt foarte fericit. Rezultatul se datorează
întregii echipe."
Joey Hand (#56 BMW Z4 GTE): "Am obţinut locul al treilea, dar
nu suntem atât de fericiţi pe cât ne-am fi dorit. Dirk a făcut o treabă
excelentă, dar a avut ghinion la restart cu acel trafic. Dar acestea sunt
cursele de anduranţă."
Etapa a opta a sezonului ALMS 2013, cursa de două ore şi 45 de
minute de pe Circuit of the Americas, va avea loc la 21 septembrie în Austin
(SUA).
Clasamentul piloţilor, categoria GT
1. Oliver Gavin, Tommy Milner 94p; 2. Antonio Garcia, Jan
Magnussen 92p; 3. Dirk Müller 86p; 4. Dominik Farnbacher, Marc
Goossens 81p; 5. Bill Auberlen, Maxime Martin 64p; 6.
Jonathan Edwards 49p; 7. Joey Hand 45p; 8. Jonathan
Bomarito, Kuno Wittmer 43p; 9. Marco Holzer, Bryce Miller 42p; 10. Patrick
Long, Tom Kimber-Smith 32p.
Clasamentul constructorilor, categoria GT
1. Corvette 131p; 2. BMW 111p; 3. SRT 99p; 4.
Ferrari 79p; 5. Porsche 71p.
Clasamentul echipelor, categoria GT
1. Corvette Racing 128p; 2. BMW Team RLL 100p; 3.
SRT Motorsports 94p; 4. Paul Miller Racing 42; 5. Team West/AJR/Boardwalk
Ferrari 35p; 6. CORE Autosport 32p; 7. Risi Competizione 30p; 8. Team Falken
Tire 24p.
Calendarul ALMS 2013
16 martie - Mobil 1 12 Hours of Sebring (12h); 20 aprilie -
American Le Mans Series at Long Beach (2h); 11 mai - American Le Mans Monterey
(4h); 6 iulie - American Le Mans Northeast Grand Prix (2h45'); 21 iulie - Grand
Prix of Mosport (2h45'); 11 august - Road Race Showcase (2h45'); 31 august -
Grand Prix of Baltimore (2h); 21 septembrie - Circuit of the Americas (2h45');
5 octombrie - ALMS at VIR (2h45'); 19 octombrie - Petit Le Mans (1.000 mile sau
10h).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii