Noul sistem de amplificare a puterii motorului – sistemul Bosch de
recuperare suplimentară a energiei (Boost Recuperation System – pe scurt BRS) -
a fost creat pentru a umple golul persistent şi destul de mare dintre sistemele
start-stop şi sistemele de propulsie hibride. „BRS reprezintă electrificarea
accesibilă a autovehiculelor compacte”, a declarat Wolf-Henning Schneider,
membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Răspundem
nevoilor segmentului de preţuri medii prin asigurarea unor componente
personalizate, cum ar fi acumulatorii litiu-ion cu capacitate de 0,25 kW/oră.”
BRS poate reduce consumul de carburant al unui autovehicul şi emisiile de CO2
cu până la 15 procente datorită componentelor electrice, care asigură o putere
suplimentară a motorului de până la 10 kW. Acest lucru deschide o altă cale de
a respecta restricţiile mai exigente privind emisiile de CO2 din Europa, China
şi Statele Unite ale Americii.
Acest component inovator Bosch al sistemului de propulsie îmbină patru funcţii într-un singur sistem: recuperarea şi sporirea cuplului, alături de funcţiile confortabile start-stop şi de deplasarea la viteză de croazieră. Piesa de bază a acestei noi hibridizări este un alternator de înaltă eficienţă, a cărui putere a fost mărită de la 12 la 48 de V, utilizând componente electronice de putere noi, ceea ce face ca motorul electric să fie de până la patru ori mai puternic decât până acum.
Acest sistem electric de 48 de V asigură o gamă de avantaje pentru şoferi. Sporirea tensiunii electrice asigură posibilitatea echipării autovehiculelor cu sisteme noi de confort şi de siguranţă. Lucrările de întreţinere pentru sistemele BRS sunt mai uşor de efectuat decât cele pentru sistemele hibride curente, nefiind necesară instruirea specială pentru înaltă tensiune a mecanicilor care efectuează aceste lucrări de service.
BRS se încarcă în timpul frânării şi asigură un cuplu suplimentar în timpul accelerării
După cum sugerează şi denumirea sa, sistemul de amplificare a puterii motorului şi recuperare a energiei îndeplineşte două funcţii de bază: cu ajutorul funcţiei de recuperare redobândeşte energia şi apoi o utilizează pentru accelerarea autovehiculului. În detaliu, acesta funcţionează după cum urmează: orice surplus de energie de la frânare este trimis prin intermediul sistemului electric de 48 de V al autovehiculului la acumulatorul litiu-ion având o capacitate de 0,25 kW/oră. Când este necesar, această energie realimentează sistemul BRS, caz în care acesta funcţionează ca un motor electric. Acest lucru înseamnă că sistemul BRS asigură un cuplu suplimentar, un efect de amplificare a puterii care este important pentru asigurarea unei manevrare dinamice a motoarelor cu supraalimentare şi cilindree redusă, la turaţii mici.
Acest component inovator Bosch al sistemului de propulsie îmbină patru funcţii într-un singur sistem: recuperarea şi sporirea cuplului, alături de funcţiile confortabile start-stop şi de deplasarea la viteză de croazieră. Piesa de bază a acestei noi hibridizări este un alternator de înaltă eficienţă, a cărui putere a fost mărită de la 12 la 48 de V, utilizând componente electronice de putere noi, ceea ce face ca motorul electric să fie de până la patru ori mai puternic decât până acum.
Acest sistem electric de 48 de V asigură o gamă de avantaje pentru şoferi. Sporirea tensiunii electrice asigură posibilitatea echipării autovehiculelor cu sisteme noi de confort şi de siguranţă. Lucrările de întreţinere pentru sistemele BRS sunt mai uşor de efectuat decât cele pentru sistemele hibride curente, nefiind necesară instruirea specială pentru înaltă tensiune a mecanicilor care efectuează aceste lucrări de service.
BRS se încarcă în timpul frânării şi asigură un cuplu suplimentar în timpul accelerării
După cum sugerează şi denumirea sa, sistemul de amplificare a puterii motorului şi recuperare a energiei îndeplineşte două funcţii de bază: cu ajutorul funcţiei de recuperare redobândeşte energia şi apoi o utilizează pentru accelerarea autovehiculului. În detaliu, acesta funcţionează după cum urmează: orice surplus de energie de la frânare este trimis prin intermediul sistemului electric de 48 de V al autovehiculului la acumulatorul litiu-ion având o capacitate de 0,25 kW/oră. Când este necesar, această energie realimentează sistemul BRS, caz în care acesta funcţionează ca un motor electric. Acest lucru înseamnă că sistemul BRS asigură un cuplu suplimentar, un efect de amplificare a puterii care este important pentru asigurarea unei manevrare dinamice a motoarelor cu supraalimentare şi cilindree redusă, la turaţii mici.
De asemenea, noul sistem extinde funcţia familiară start-stop, pentru a
cuprinde şi deplasarea la viteză de croazieră. Dacă nu este apăsată nici pedala
de acceleraţie, nici cea de frână (în timpul deplasării la viteză de croazieră
până se ajunge la un semafor sau în timpul deplasării în pantă), sistemul BRS
opreşte automat motorul cu combustie internă. Autovehiculul continuă să se
deplaseze doar datorită inerţiei, fără a produce emisii sau zgomot.
Autostrăzile cu pante uşoare asigură condiţiile ideale de conducere pentru
deplasarea la viteză de croazieră cu ajutorul sistemului BRS. În condiţii
reale, aceste drumuri asigură posibilitatea deplasării la viteză de croazieră
pentru 30 la sută din totalul călătoriei.
Confortul asigurat de funcţia start-stop şi pornirea silenţioasă
De asemenea, sistemul de amplificare a puterii motorului şi recuperare a
energiei permite funcţiei start-stop o pornire rapidă a motorului
autovehiculului, fără zgomot şi foarte lin, chiar şi atunci când este repornit
motorul cu combustie internă, în timpul deplasării la viteză de croazieră.
Acumulatorul de 48 de V ajută şi în această situaţie, trecând în mod fiabil
peste perioadele în care nu este acţionat motorul, pentru a asigura puterea
necesară tuturor funcţiilor de confort şi de siguranţă.
Noua arhitectură a sistemului electric al autovehiculului cu convertor cc/cc
Cu funcţiile sale suplimentare, sistemul electric de 48 de V reprezintă o
soluţie viabilă pentru autovehiculele de dimensiuni medii şi de lux, conform
cerinţelor funcţiilor electrice ale autovehiculului, care nu ar putea fi
susţinute de un sistem cu o tensiune şi o putere mai reduse. Acesta poate, de
exemplu, să sporească funcţionalitatea şi să reducă emisiile de CO2 ale
compresoarelor de climatizare, turbocompresoarelor, ventilatoarelor de răcire a
motorului şi ale încălzitoarelor auxiliare. Un convertor cc/cc bidirecţional,
cunoscut sub denumirea de unitate de conversie a puterii sau, pe scurt, PCU,
conectează noul subsistem electric de 48 de V la sistemul convenţional de 12 V
cu un nivel ridicat de eficienţă şi fiabilitate. Funcţia principală a PCU este
să asigure acestui sistem electric de 12 V energia electrică produsă şi stocată
în partea de 48 de V a sistemului. PCU este compact şi poate fi instalat în mod
flexibil în cadrul autovehiculului, chiar şi în compartimentul motorului.
Sursa: Bosch Romania
Bosch se stie dintotdeauna ca a fost o firma cu renume.
RăspundețiȘtergere