Noul Bosch Jet Wiper este un sistem inovator pentru parbriz.
Elementele tip duză, integrate în braţul ştergătorului, pulverizează lichidul
de spălare pe parbriz chiar în faţa lamelelor ştergătoarelor. Prin urmare,
suprafaţa parbrizului este curăţată în mod uniform, iar lichidul pulverizat nu
afectează vizibilitatea şoferului. „Jet Wiper demonstrează faptul că Bosch
poate îmbunătăţi şi mai mult unele produse care par deja mature din punct de
vedere tehnologic, precum ştergătoarele de parbriz”, a declarat Udo Wolz,
preşedintele diviziei Bosch Acţionări Electrice.
Un nivel ridicat de vizibilitate sporeşte siguranţa din trafic
Sistemele convenţionale de curăţare a parbrizului sunt proiectate pentru o anumită viteză de deplasare. Pe măsură ce viteza autovehiculelor creşte, fluxul de aer este mai mare, deviind traiectoria lichidului de curăţare pulverizat pe parbriz. Prin urmare, în zona ce trebuie spălată ajunge mai puţin lichid, iar parbrizul nu este curăţat în mod corespunzător. Prin unul sau două elemente tip duză, integrate în braţul ştergătorului, Jet Wiper face posibil ca o cantitate corespunzătoare de lichid de curăţare să ajungă exact acolo unde este necesar – mai exact, chiar în faţa lamelei ştergătorului. Curăţarea parbrizului în acest mod reduce cu până la 30 la sută cantitatea necesară de lichid, iar rezervorul trebuie umplut mai rar. Ca alternativă, producătorii auto pot reduce dimensiunea rezervorului de lichid de spălare a parbrizului, economisind spaţiu valoros şi contribuind la diminuarea greutăţii autovehiculului, fapt care are ca efect reducerea emisiilor de CO2.
Utilizarea lamelelor standard de ştergătoare şi a încălzirii integrate
Bosch Jet Wiper nu necesită lamele speciale pentru ştergătoare, fiind compatibil cu cele disponibile în comerţ. Înlocuirea lamelelor ştergătorului are loc exact ca înainte, fără eforturi sau costuri suplimentare. În plus, sistemul poate fi încălzit: atunci când temperatura exterioară scade sub 5 grade Celsius, un senzor de temperatură activează funcţia de încălzire pentru furtunurile şi duzele de alimentare. Astfel, utilizatorul este sigur că duzele de curăţare vor funcţiona în mod fiabil pe timp de iarnă.
Un nivel ridicat de vizibilitate sporeşte siguranţa din trafic
Sistemele convenţionale de curăţare a parbrizului sunt proiectate pentru o anumită viteză de deplasare. Pe măsură ce viteza autovehiculelor creşte, fluxul de aer este mai mare, deviind traiectoria lichidului de curăţare pulverizat pe parbriz. Prin urmare, în zona ce trebuie spălată ajunge mai puţin lichid, iar parbrizul nu este curăţat în mod corespunzător. Prin unul sau două elemente tip duză, integrate în braţul ştergătorului, Jet Wiper face posibil ca o cantitate corespunzătoare de lichid de curăţare să ajungă exact acolo unde este necesar – mai exact, chiar în faţa lamelei ştergătorului. Curăţarea parbrizului în acest mod reduce cu până la 30 la sută cantitatea necesară de lichid, iar rezervorul trebuie umplut mai rar. Ca alternativă, producătorii auto pot reduce dimensiunea rezervorului de lichid de spălare a parbrizului, economisind spaţiu valoros şi contribuind la diminuarea greutăţii autovehiculului, fapt care are ca efect reducerea emisiilor de CO2.
Utilizarea lamelelor standard de ştergătoare şi a încălzirii integrate
Bosch Jet Wiper nu necesită lamele speciale pentru ştergătoare, fiind compatibil cu cele disponibile în comerţ. Înlocuirea lamelelor ştergătorului are loc exact ca înainte, fără eforturi sau costuri suplimentare. În plus, sistemul poate fi încălzit: atunci când temperatura exterioară scade sub 5 grade Celsius, un senzor de temperatură activează funcţia de încălzire pentru furtunurile şi duzele de alimentare. Astfel, utilizatorul este sigur că duzele de curăţare vor funcţiona în mod fiabil pe timp de iarnă.
Bosch a îmbunătăţit constant tehnologia ştergătoarelor
Povestea de succes a sistemului de ştergătoare a început încă din anul 1926. La
acea vreme, Bosch a fost prima companie care a lansat pe piaţă un sistem de
ştergătoare ce funcţiona la intervale regulate şi era acţionat de motoare
electrice. După mai multe îmbunătăţiri aduse sistemului în decursul timpului,
compania a lansat un ştergător dublu, prima lamelă de ştergător cu cauciuc
sintetic formată din două componente şi cu bare telescopice integrate. Marginea
dură a ştergătorului asigura o vizibilitate clară, iar partea moale din spate
permitea revenirea cauciucului la schimbarea direcţiei ştergătorului. Lansarea
în 1999 a ştergătoarelor de parbriz Aerotwin fără articulaţii a marcat un alt
moment important. Profilul din cauciuc dintr-o singură bucată, cu bare
telescopice integrate şi spoiler este mai silenţios, în special la viteze
ridicate, şi asigură o performanţă constantă. În prezent, aceste ştergătoare
sunt utilizate la scară largă în industria auto. Lansat în 2001, primul sistem
de ştergătoare acţionat electronic, cu două motoare separate, ocupa mult mai
puţin spaţiu. Acelaşi lucru este valabil şi când vine vorba despre prima
acţionare directă pentru sistemele de ştergătoare de la bordul autovehiculelor
de serie, care a făcut posibilă eliminarea tijelor de sub capotă. Această
tehnologie este produsă în serie încă din anul 2011.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii