La nivel mondial, unul dintre cele mai importante obiective
strategice ale concernului Bosch este acela de a elimina complet accidentele
rutiere. În acest sens, cercetarea şi dezvoltarea viitoarelor sisteme de
propulsie, a celor de prevenire a accidentelor, a conducerii autonome, dar şi a
interconectării sistemelor şi autovehiculelor în trafic, joacă un rol esenţial
în diminuarea şi apoi eliminarea accidentelor. Odată cu deschiderea noii
unităţi de producţie de la Cluj, a cărei construcţie se apropie de final, Bosch
va inaugura la Cluj şi primul centru din România de cercetare şi dezvoltare a
concernului german.
Conştienţi de faptul că obiectivul Bosch de a avea “zero accidente rutiere” este extrem de ambiţios, cercetătorii şi inginerii concernului german sunt motivaţi de visul de a veni în sprijinul societăţii – mai ales atunci când este vorba de protecţia împotriva accidentelor, un aspect cel puţin la fel de important pentru Bosch ca şi protejarea mediului înconjurător. Pentru a coopta personal din România care să le împărtăşească visul şi care să se alăture celor 42.800 de cercetători Bosch din întreaga lume, reprezentanţii diviziei de cercetare şi dezvoltare a concernului german au participat la cea de-a IX-a ediţie a Conferinţei Internaționale de Comunicare Inteligentă şi Procesare Computerizată, desfăşurată la Cluj. În cadrul conferinţei organizate între 5-7 septembrie au participat cercetători din peste 10 ţări. Divizia de cercetare şi dezvoltare a concernului Bosch a fost reprezentată de doi dintre cercetătorii săi specializaţi pe domeniul auto - dr. inginer Roland Schmid, vice-preşedintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Asistenţă pentru Şoferi din cadrul Robert Bosch GmbH şi Cătălin Cosmin Golban, team leader în Departamentul de Procesare a Imaginii din cadrul Robert Bosch SRL.
Cei doi ingineri Bosch au prezentat activitatea de cercetare a concernului german în domeniul conducerii autonome. Astfel, dr. ing. Roland Schmid a descris calea Bosch către conducerea autonomă, punând accent pe stereo video ca fiind senzorul esenţial pentru percepţia surround, care permite viitoarele funcţii de conducere autonomă. Cătălin Cosmin Golban a prezentat moduri de estimare a vitezei obiectelor folosind imagini stereo, precum şi un experiment de estimare a rotaţiei relative pe baza punctelor îndepărtate folosind camere monoculare.
Conştienţi de faptul că obiectivul Bosch de a avea “zero accidente rutiere” este extrem de ambiţios, cercetătorii şi inginerii concernului german sunt motivaţi de visul de a veni în sprijinul societăţii – mai ales atunci când este vorba de protecţia împotriva accidentelor, un aspect cel puţin la fel de important pentru Bosch ca şi protejarea mediului înconjurător. Pentru a coopta personal din România care să le împărtăşească visul şi care să se alăture celor 42.800 de cercetători Bosch din întreaga lume, reprezentanţii diviziei de cercetare şi dezvoltare a concernului german au participat la cea de-a IX-a ediţie a Conferinţei Internaționale de Comunicare Inteligentă şi Procesare Computerizată, desfăşurată la Cluj. În cadrul conferinţei organizate între 5-7 septembrie au participat cercetători din peste 10 ţări. Divizia de cercetare şi dezvoltare a concernului Bosch a fost reprezentată de doi dintre cercetătorii săi specializaţi pe domeniul auto - dr. inginer Roland Schmid, vice-preşedintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Asistenţă pentru Şoferi din cadrul Robert Bosch GmbH şi Cătălin Cosmin Golban, team leader în Departamentul de Procesare a Imaginii din cadrul Robert Bosch SRL.
Cei doi ingineri Bosch au prezentat activitatea de cercetare a concernului german în domeniul conducerii autonome. Astfel, dr. ing. Roland Schmid a descris calea Bosch către conducerea autonomă, punând accent pe stereo video ca fiind senzorul esenţial pentru percepţia surround, care permite viitoarele funcţii de conducere autonomă. Cătălin Cosmin Golban a prezentat moduri de estimare a vitezei obiectelor folosind imagini stereo, precum şi un experiment de estimare a rotaţiei relative pe baza punctelor îndepărtate folosind camere monoculare.
Centrul de cercetare şi dezvoltare Bosch de la Cluj va contribui şi la realizarea obiectivului concernului german: zero accidente rutiere
Organizaţia Naţiunilor Unite estimează că numărul anual al persoanelor decedate
în urma accidentelor rutiere va creşte până în 2020 la nivel mondial de la 1,3
la 1,9 milioane. Obiectivul declarat ONU este reducerea numărului la 0,9
milioane până la finalul acestui deceniu. Sistemele de asistenţă pentru şoferi,
în prezent bazate pe radar, video şi senzori cu ultrasunete, se dezvoltă rapid
de la pachete de funcţii mici până la sisteme complexe, prin fuziunea datelor
de la diferiţi senzori. Bosch crede că acest lucru va duce în următorii ani la
o îmbunătăţire continuă a experienţei utilizatorului din punct de vedere al confortului
şi siguranţei, ajungându-se la o conducere din ce în ce mai sigură, cu şi mai
puţine leziuni şi decese. La finalul acestei dezvoltări, viziunea Bosch a
conducerii fără accidente şi a conducerii autonome va fi din ce în ce mai
realizabilă. Cercetătorii români din cadrul nou înfiinţatului centru de
cercetare Bosch de la Cluj vor contribui şi la realizarea acestui vis ambiţios
prin inovaţiile pe care le vor aduce senzorilor care permit o conducere şi mai
sigură şi dezvoltarea conducerii autonome.
Activitatea noului centru de cercetare şi dezvoltare Bosch de la Cluj va viza
pentru început patru arii de activitate: dezvoltarea de software pentru
Algoritmi de Procesare a Imaginilor, crearea de software embedded pentru
invertoare fotovoltaice, sisteme de asistare a parcării şi conducerii şi aria
ingineriei de fiabilitate. Pe viitor, aceste arii de activitate se vor extinde.
Cercetarea şi dezvoltarea joacă un rol foarte important pentru concernul Bosch,
acesta investind în 2012 suma de 4,8 miliarde de euro în cercetare şi
dezvoltare, ceea ce reprezintă 9,1% din totalul vânzărilor sale de anul trecut.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii