În anul 2013 se estimează că vânzările diviziei de Tehnologie Auto
Bosch vor creşte cu aproximativ cinci procente, ceea ce înseamnă că sectorul se
va dezvolta mai repede decât producția globală de
autovehicule. Dr. Volkmar Denner, președintele Consiliului de
administraţie și șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al Robert Bosch GmbH, a vorbit despre dezvoltarea
economică a companiei la ediția cu numărul 65 a
Salonului Auto Internațional (IAA) de la
Frankfurt am Main. În acest an, Bosch preconizează că sectorul de Tehnologie
Auto va obţine o marjă de profit din exploatare înainte de taxe şi dobânzi de
aproximativ șase procente. Grupul
Bosch, însumând toate diviziile sale, estimează că va înregistra o creștere totală de două până la patru procente în anul 2013. „Vor crește și câștigurile, după cum am planificat, deși este încă nevoie de un efort considerabil, iar sectorul
panourilor fotovoltaice are încă un impact negativ puternic asupra rezultatelor
totale ale Grupului Bosch”, a declarat Denner.
Creştere în China și America de Nord; revenire treptată în Europa
Potrivit estimărilor Bosch, producția mondială de autovehicule va crește anual în medie cu trei procente în perioada care va urma. Chiar și așa, această creștere este cu două procente mai mică decât în anii de dinaintea crizei financiare. „America de Nord și China vor continua să fie lideri ai creşterii globale a industriei auto, în timp ce Europa va începe să își revină treptat”, a declarat Denner. Ca indicator al acestei reveniri, Denner a menționat vechimea medie a autoturismelor în Europa, care a atins un record de aproape nouă ani. Acest lucru înseamnă că pe termen mediu șoferii îşi vor înlocui autovehiculele uzate cu unele noi. În America de Nord, declară Denner, flota curentă de autovehicule înmatriculate are o vechime de aproximativ unsprezece ani. Acesta este motivul pentru care cererea de autovehicule noi este deja în creștere în această regiune. „Într-o țară cum este China, procesul de recuperare va avea loc la o scară mult mai amplă”, a declarat Denner. În prezent, numărul de autovehicule din China reprezintă o zecime din numărul celor din Europa de Vest.
Din acest motiv, Bosch și-a intensificat activitatea pe piețele emergente și în perioada 2011 - 2013 va investi aproximativ 2,8 miliarde de euro în regiunea Asia Pacific. Acest lucru dovedește faptul că strategia Bosch se aliniază tendințelor din industrie: între 2005 și 2015, producătorii de autovehicule japonezi și germani își vor mări capacitatea de producție în străinătate de la aproape jumătate la două treimi. „Ca furnizor la nivel global, Bosch ține pasul cu strategia internațională a clienților săi”, a continuat Denner. În prezent, Bosch se află deja aproape de clienții din industria auto din toată lumea, având o rețea globală de 95 de fabrici și 50 de centre de dezvoltare.
Creştere în China și America de Nord; revenire treptată în Europa
Potrivit estimărilor Bosch, producția mondială de autovehicule va crește anual în medie cu trei procente în perioada care va urma. Chiar și așa, această creștere este cu două procente mai mică decât în anii de dinaintea crizei financiare. „America de Nord și China vor continua să fie lideri ai creşterii globale a industriei auto, în timp ce Europa va începe să își revină treptat”, a declarat Denner. Ca indicator al acestei reveniri, Denner a menționat vechimea medie a autoturismelor în Europa, care a atins un record de aproape nouă ani. Acest lucru înseamnă că pe termen mediu șoferii îşi vor înlocui autovehiculele uzate cu unele noi. În America de Nord, declară Denner, flota curentă de autovehicule înmatriculate are o vechime de aproximativ unsprezece ani. Acesta este motivul pentru care cererea de autovehicule noi este deja în creștere în această regiune. „Într-o țară cum este China, procesul de recuperare va avea loc la o scară mult mai amplă”, a declarat Denner. În prezent, numărul de autovehicule din China reprezintă o zecime din numărul celor din Europa de Vest.
Din acest motiv, Bosch și-a intensificat activitatea pe piețele emergente și în perioada 2011 - 2013 va investi aproximativ 2,8 miliarde de euro în regiunea Asia Pacific. Acest lucru dovedește faptul că strategia Bosch se aliniază tendințelor din industrie: între 2005 și 2015, producătorii de autovehicule japonezi și germani își vor mări capacitatea de producție în străinătate de la aproape jumătate la două treimi. „Ca furnizor la nivel global, Bosch ține pasul cu strategia internațională a clienților săi”, a continuat Denner. În prezent, Bosch se află deja aproape de clienții din industria auto din toată lumea, având o rețea globală de 95 de fabrici și 50 de centre de dezvoltare.
De la motorul cu ardere internă la motorul complet electric
Activitatea intensă de cercetare desfășurată de Bosch a fost
decisivă în asigurarea poziției de lider de piață
şi în inovaţie în domeniul dispozitivelor de acţionare electronice și
al sistemelor de siguranță. Iar atunci când vine
vorba de motoarele diesel și cu aprindere prin
scânteie, încă mai există potenţial de reducere a consumului: prin reducerea
cilindreei și prin ardere îmbunătățită, consumul poate fi
redus cu încă 20 la sută faţă de nivelurile din anul 2012. Cu ajutorul acestei
tehnologii optimizate, pot fi întrunite chiar și standardele stricte
legate de emisiile de CO2 care vor fi impuse în Europa începând cu anul 2020.
În funcție de clasa autovehiculului, acest obiectiv poate fi atins cu
diferite niveluri de electrificare. Bosch oferă o gamă largă de produse în
acest domeniu. De exemplu, boost recuperation system reprezintă un sistem
hibrid de bază cu un generator de 48 de volți și
un acumulator litiu-ion compact. Sistemele strong hybrid şi plug-in hybrid
completează portofoliul Bosch. Până în anul 2014, compania va contribui la 30
de proiecte pentru produsele de serie legate de e-mobilitate: de la un sistem
complet electric pentru autovehiculele compacte la un autovehicul sport cu
sistem de propulsie electric.
„Bosch își unește forțele în domeniul conducerii
automate”
În toată lumea sunt introduse standarde din ce în ce mai stricte în ceea ce
privește protecția mediului și
prevenirea accidentelor. Acest lucru va stimula creşterea în domeniile
electrificării sistemului de propulsie și conducerii automate. În
domeniul asistării conducerii, între 2013 și 2017 se preconizează o
creștere a volumului de piață cu o treime în fiecare
an. În prezent, Bosch generează vânzări anuale de cinci miliarde de euro din
sistemele de asistare a conducerii și sistemele de siguranță.
La nivel global, sunt, în total, 5.000 de ingineri Bosch care lucrează exclusiv
în aceste domenii. Construcţia primului centru de cercetare şi dezvoltare a
concernului Bosch din România, care va fi deschis la Cluj, este aproape de
final. Cercetătorii români din cadrul acestuia vor contribui şi la dezvoltarea
sistemelor de siguranţă şi a conducerii automate.
Pe lângă îmbunătățirea sistemelor de
asistare a conducerii și a tehnologiei
senzorilor, interconectarea autovehiculului reprezintă una dintre principalele
provocări tehnologice pe drumul către conducerea automată. În viitor, cantități
mari de date vor fi transportate prin intermediul interfețelor
de comunicare mobile. Acestea vor fi, de asemenea, înregistrate și
analizate pentru găzduirea de tip cloud și conectate la alte surse
de date. Ca urmare, autovehiculele vor fi conectate cu mediul lor într-o măsură
din ce în ce mai mare, iar sistemele lor vor fi capabile să recunoască și
să reacţioneze la pericole mult mai repede. De exemplu, în cazul în care există
un blocaj în trafic care începe într-un viraj și șoferul
acționează frâna, autovehiculul va recunoaște
pericolul și îi va avertiza pe ceilalţi participanţi la trafic care se
îndreaptă spre același loc.
În domeniul interconectării autovehiculului, Bosch lucrează în strânsă legătură
cu parteneri externi și s-a angajat în activități
de cooperare în efortul de a dezvolta suplimentar tehnologiile care vor permite
conducerea complet automată. De exemplu, Bosch este membru fondator al
Centrului de cercetare în domeniul autovehiculelor (Center for Automotive
Research - CARS), un program de cercetare interdisciplinară al Universităţii
Stanford.
Mai presus de toate, Bosch valorifică avantajele ce derivă din faptul că este o
companie globală cu peste 300.000 de parteneri. Diferitele sale divizii
cooperează între ele, indiferent de domeniul de activitate. Această cooperare
este necesară atunci când este vorba de inovații precum tehnologia de
detectare a persoanelor, care are aplicații atât în sistemele de
protecție a pietonilor pentru autovehicule, cât și
în sistemele de securitate pentru clădiri bazate pe tehnologie de supraveghere.
În acest caz, mai multe divizii Bosch lucrează împreună și
utilizează o platformă de software comună. „Bosch își
unește forțele în domeniul conducerii
automate. Cultivăm alianțele interne prin canale
informale”, a declarat Denner. Bosch Software Innovations, o filială care se
concentrează pe dezvoltarea de sisteme software, oferă soluții
care ajută internetul obiectelor și serviciilor să devină o
realitate. La rândul său, acest lucru deschide drumul spre interconectarea
autovehiculului. Aplicațiile companiei sunt
utilizate în toate sectoarele de activitate Bosch. Autovehiculele de pe şosele
vor deveni parte a internetului obiectelor și serviciilor în aceeași
măsură cu frigiderele din locuințe sau alte aparate.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii