Din 18 septembrie BMW Group a intrat într-o nouă eră a
construcţiei de automobile prin începerea producţiei la modelul BMW i3. Primul
automobil electric premium din lume, conceput special pentru acest tip de
sistem de propulsie, este rezultatul unei abordări atotcuprinzătoare de
dezvoltare, orientată spre reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor
în zonele urbane. Standardele foarte înalte de dezvoltare durabilă şi eficienţă
a resurselor au fost atinse în selecţionarea materialelor şi a proceselor de
producţie utilizate.
În premieră, fibra de
carbon (CFRP) este utilizată în producţia de serie a unui automobil. Structura
caroseriei de la BMW i3 este alcătuită complet din acest material foarte uşor
şi deosebit de rezistent, ceea ce permite compensarea masei suplimentare a
acumulatorilor pentru sistemul electric de propulsie. Prin industrializarea
procesului de producţie pentru CFRP, BMW Group a devenit prima companie din
lume care face ca utilizarea acestui material să fie viabilă din punct de
vedere economic în producţia auto.
Numai la uzina din Leipzig
s-au investit aproape 400 de milioane de euro în structuri şi utilaje noi
pentru producţia modelelor BMW i şi au fost create 800 de locuri de muncă noi.
Reţeaua de producţie pentru BMW i înseamnă şi fabricarea unor componente
importante pentru BMW i3 la uzinele şi facilităţile comune BMW Group de la
Moses Lake (SUA) şi Wackersdorf, Landshut şi Dingolfing (Germania). Per total,
compania a investit aproximativ 600 de milioane de euro în reţeaua de producţie
BMW i şi a generat peste 1.500 de locuri de muncă.
Producţia de serie a
modelului BMW i3 a fost demarată la 18 septembrie în prezenţa guvernatorului
landului Saxonia, Stanislaw Tillich, a primarului din Leipzig, Burkhard Jung,
şi a lui Harald Krüger, membru al Consiliului Director BMW AG Board,
responsabil de producţie. Primul automobil BMW i3 ieşit de pe linia de
asamblare a fost recrutat ca maşină de deschidere pentru Maratonul
Internaţional de la Berlin, care va avea loc la 29 septembrie, şi a fost
înmânat atletului german Jan Fitschen. Livrările BMW i3 către clienţii din
Germania şi alte ţări europene vor începe în noiembrie, lansarea automobilului
în SUA, China şi alte pieţe fiind prevăzută pentru prima parte a anului 2014.
"Ziua aceasta
reprezintă un nou punct de reper în dezvoltarea companiei noastre", a
declarat directorul de producţie BMW, Harald Krüger. "Scriem o pagină de
istorie cu BMW i3. Nu numai că este primul automobil electric BMW ce ajunge pe
şosele, ci am şi redefinit complet dezvoltarea durabilă cu privire la
mobilitatea personală datorită tehnologiilor şi proceselor revoluţionare."
Întregul lanţ de valori este dedicat în totalitate sustenabilităţii şi
eficienţei: "Utilizăm un volum de energie cu 50% mai mic şi cu 70% mai
puţină apă, iar energia electrică pentru producţia modelelor BMW i provine,
fără emisii CO2, de la centrala eoliană din uzină", a completat Krüger.
Această reducere uriaşă a consumului de energie şi apă poate fi atribuită în
principal eliminării procesului tradiţional de a vopsi pentru caroseriile din
oţel şi aluminiu.
Stanislaw Tillich a fost
încântat că acest capitol nou în istoria auto va fi scris în landul pe care îl
conduce: "Sunt mândru că avem un producător auto inovator, precum BMW, în
landul Saxonia şi că BMW produce i3 la uzina sa din Leipzig. Aceasta dovedeşte
că Saxonia este un loc atractiv în ceea ce priveşte instituţiile de cercetare
şi educaţie, infrastructura şi, cel mai important, oamenii calificaţi şi
motivaţi".
Primarul din Leipzig,
Burkhard Jung, a concluzionat: "Uzina BMW este o binefacere pentru oraşul
nostru încă de la început şi continuă să genereze noi locuri de muncă. Datorită
faptului că BMW a concentrat aici producţia automobilele sale electrice,
previziunile pentru zona locală sunt dintre cele mai bune".
Sursa: BMW Romania
0 comentarii