BMW Team RLL a ocupat
locurile al treilea şi al patrulea în etapa din ALMS - Dirk Müller este al
doilea în clasamentul piloţilor la categoria GT.
BMW Team RLL a încheiat pe
locurile al treilea şi al patrulea în prima cursă American Le Mans Series
(ALMS) desfăşurată pe Circuit of the Americas din Austin (SUA). Ambele BMW Z4 GTE
au avut o evoluţie foarte bună în mare parte din cursă, dar - în ultima parte a
întrecerii - au fost victimele deficitului de viteză maximă faţă de adversarii
lor de la Corvette şi Viper. John Edwards (SUA) şi Dirk Müller (Germania) au
ocupat locul al treilea cu #56 BMW Z4 GTE, fiind a doua clasare consecutivă pe
podium pentru Müller. Rezultatul, combinat cu abandonul #4 Corvette în timpul
cursei, l-a adus pe Müller pe locul al doilea în clasamentul piloţilor din
categoria GT, la 13 puncte de lider.
Deşi s-a calificat al
patrulea, Edwards a trebuit să ia startul cu #56 de la coada grilei din cauza
unei erori a echipei cu pneurile pentru calificări. A revenit până pe locul al
cincilea al categoriei, după care a intrat la pit stop în turul 24, după 50 de
minute din cursă. Müller a revenit pe circuit pe locul al nouălea şi a reuşit
un prim tronson foarte constant astfel că a ajuns până pe poziţia a treia -
apoi a urmat ultimul pit stop în turul 48. Müller a urcat pe locul al doilea şi
a fost în siajul modelului Corvette din fruntea cursei. În ultimul tur, el nu a
putut să se apere în faţa atacului declanşat de Viper pe linia dreaptă lungă şi
în urcare, astfel că s-a mulţumit cu ultima treaptă a podiumului.
Maşina #55, pilotată de
Bill Auberlen (SUA) şi Joey Hand (SUA), a încheiat pe locul al patrulea.
Auberlen a luat startul din pole position, reuşit de Hand în calificările de
vineri. La arborarea steagului verde, maşina a experimentat o problemă tehnică
care, deşi a fost eliminată după numai câteva minute, l-a costat şase locuri pe
Auberlen. Americanul nu s-a descurajat şi a reuşit să revină în plutonul
fruntaş, apoi a predat cockpitul în turul 19. Hand a revenit pe circuit pe
poziţia a noua, iar la încheierea primei ore de cursă era al cincilea. O
jumătate de oră mai târziu, Hand ajunsese în poziţia secundă, la doar cinci
secunde de lider. Ultimul pit stop a fost efectuat în turul 49, după 1h şi 45
de minute. După ce a stat o mare parte din timp în spatele lui Müller, Joey a
fost retrogradat pe locul al patrulea cu patru tururi înainte de final. Etapa a
noua din sezonul 2013 al ALMS va avea loc pe Virginia International Raceway din
Danville (SUA), la 5 octombrie.
Bobby Rahal (Team
Principal BMW Team RLL): "Sunt dezamăgit pentru echipă. Pe liniile drepte, deficitul
de viteză este atât de evident încât a fost greu să ţinem pasul cu concurenţa.
Dar BMW Z4 GTE a avut o evoluţie foarte bună. Strategia pit stopurilor a
funcţionat perfect; la standuri am trecut de Ferrari şi de ambele Viper, aşa că
am recuperat poziţii preţioase. Am făcut tot ce s-a putut; locurile al treilea
şi al patrulea nu sunt rele, dar încercăm mai mult la VIR. Circuit of the
Americas este fabulos… de clasă mondială. Aşa ceva nu a mai fost construit
vreodată în această ţară, poate niciodată."
Dirk Müller (#56 BMW Z4
GTE):
"Ce cursă. A fost precum un carusel. Chiar înaintea cursei am primit
informaţia că vom lua startul de la coada grilei - a fost momentul în care îmi
venea să las totul baltă şi să plec acasă. Dar când l-am văzut pe John cum s-a
descurcat în trafic până în faţă, mi-a demonstrat că mentalul este la nivel
înalt şi face diferenţa, o motivaţie în plus pentru mine. Când am urcat în
cockpit după ce el rulase 55 de minute, am ştiut că va fi o cursă de «maximum
attack». Ceea ce am făcut, a fost precum o sesiune de calificări de o oră şi 55
de minute. Aveam maşina galbenă în faţa ochilor, dar întâi l-am avut pe Joey în
faţă. A fost distractiv să concurez împotriva lui. Apoi am pornit ofensiva
împotriva Corvette şi voiam să-l prind, precum un terrier - şi am reuşit zecime
cu zecime. Am fost prins un pic în trafic şi am folosit toată experienţa, dar
Viper a reuşit să mă depăşească în cele din urmă, arăta precum o maşină GT1 pe
linia dreaptă. Am vrut să câştig, dar sunt mulţumit cu locul al treilea pentru
că am dat totul."
Clasamentul piloţilor,
categoria GT
1. Antonio Garcia, Jan
Magnussen 112p; 2. Dirk Müller 99p; 3. Oliver Gavin, Tommy
Milner 94p; 4. Dominik Farnbacher, Marc Goossens 89p; 5. Bill Auberlen
74p.
Clasamentul
constructorilor, categoria GT
1. Corvette 151p; 2.
BMW 124p; 3. SRT 115p; 4. Ferrari 89p; 5. Porsche 79p.
Clasamentul echipelor,
categoria GT
1. Corvette Racing 148p; 2.
BMW Team RLL 110p; 3. SRT Motorsports 105p; 4. Paul Miller Racing 44;
5. Risi Competizione 36p.
Calendarul ALMS 2013
16 martie - Mobil 1 12
Hours of Sebring (12h); 20 aprilie - American Le Mans Series at Long Beach
(2h); 11 mai - American Le Mans Monterey (4h); 6 iulie - American Le Mans
Northeast Grand Prix (2h45'); 21 iulie - Grand Prix of Mosport (2h45'); 11
august - Road Race Showcase (2h45'); 31 august - Grand Prix of Baltimore (2h);
21 septembrie - Circuit of the Americas (2h45'); 5 octombrie - ALMS at VIR
(2h45'); 19 octombrie - Petit Le Mans (1.000 mile sau 10h).
FIA WTCC: Dublă pentru
Coronel şi Bennani la Suzuka.
Performanţă foarte bună
pentru BMW 320 TC la Suzuka (Japonia): În cea de-a 200-a cursă din FIA World
Touring Car Championship (WTCC), Coronel a trecut primul linia de sosire pentru
ROAL Motorsport. Bennani, pilot Proteam, a câştigat Trofeul Independenţilor şi
a ocupat locul al doilea. Pe lângă cei doi piloţi din frunte, Charles Ng (Hong
Kong), Stefano d’Aste (Italia) şi Darryl O’Young (Hong Kong) au ocupat locurile
al şaptelea, al nouălea, respectiv al zecelea pentru BMW - clasări în puncte.
În prima manşă de pe Suzuka International Racing Course, Coronel a fost al
optulea - cel mai bine clasat pilot BMW. În clasamentul general al piloţilor,
olandezul a urcat pe poziţia a opta. A fost cea de a doua victorie a sa din
acest an şi a treia pentru BMW în 2013.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii