MINI TwinPower Turbo
Cea mai nouă generație MINI se pregătește cu ultimele inovații în ceea ce privește motoarele, șasiul și sistemele de siguranță.

Din 1959 experiența unică de condus a fost o caracteristică specială a mărcii britanice, renumită pentru emblematicul „go-kart feeling“. În prezent, fiecare membru al familiei MINI oferă o combinație imbatabilă între agilitate, eficiență remarcabilă, confort modern și siguranță fără compromisuri. Beneficiind de forța inovativă a celui mai mare producător de automobile premium din lume, noua generație MINI se pregătește să stabiliească noi standarde în ceea ce privește automobilele din clasa mică și să transforme, încă o dată, experiența de a conduce.

O nouă generație de motoare este pregătită pentru a susține ce-a de-a treia generație MINI, optimizînd încă o dată echilibrul între consum și experiența de condus. Gama de propulsoare va include în premieră, alături de versiuni cu patru cilindri și o serie absolut nouă de motorizări cu trei cilindri. Toate propulsoarele vor beneficia de experiența de dezvoltare BMW Group și vor fi echipate cu tehnologii TwinPower Turbo care includ injecție directă pentru versiunile pe benzină sau common rail de generația a treia pentru diesel, în timp ce Valvetronic, Dual VANOS și turbina cu geometrie variabilă controlează admisia de aer.

Sunt anunțate două versiuni pe benzină. Prima, de trei cilindri, 1,5 litri, dezvoltă 100 kW/136 CP și un cuplu maxim de 220 Nm deja de la 1250 rpm și 230 Nm cu funcția overboost. Propulsorul de 4 cilindri, 2 litri, dezvoltă 141 kW/192 CP și un cuplu maxim de 280 Nm (300 Nm cu overboost). Versiunea diesel de 1,5 litri, trei cilindri, va dezvolta 85 kW/116 CP și un cuplu maxim de 270 Nm.

Pentru eficiență și performanțe crescute sunt responsabile și noile cutii de viteză, automată și manuală, ambele disponibile cu sistemul Auto-Start Stop. Cutia manuală va avea o funcție de reglare automată a turației la schimbul treptelor pentru un condus mai sportiv.

MINI vine cu o soluție deosebit de avansată, unică în segment, cu suspensie față cu un sigur braț și suspensie spate multi-link.  Este vorba de un sistem care a cunoscut testul timpului și care acum este îmbunătățit printr-o geometrie nouă, pentru mai multă sportivitate. Suplimentar, MINI va introduce pentru prima oară amortizoare controlate electronic. Acest sistem va face posibil un răspuns mai bun al amortizoarelor pe suprafețe neregulate. Două caracteristici de funcționare ale sistemului pot fi selectate prin apăsarea unui buton, conducătorul putând opta între un mod sport și unul confort.

Noua generație de servodirecție electro-mecanică (EPS) a fost optimizată suplimentar pentru un condus sportiv și vine cu variația forței de asistare în funcție de viteză și funcție de parcare. Funcția de compensare a  fenomenului  de „torque steering” asigură un control mai bun într-un regim de condus dinamic.

MINI are o tradiție excelentă a rezultatelor de 5 stele la testele de siguranță. Noul model vine cu sisteme noi de siguranță activă și pasivă. Folosirea pentru componente importante din caroserie a unor oțeluri ultra-rezistente, de ultimă generație,  în premieră în segmentul automobilelor mici, are drept consecință îmbunătățirea rezistenței structurale alături de reducerea masei automobilului. MINI vine în premieră și cu o capotă activă pentru protecția pietonilor. Aceasta este declanșată la viteze între 20 km/h și 55 km/h  și, prin ridicare, amortizează șocul cu pietonii. Suplimentar, partea frontală a fost prevăzută cu secțiuni de amortizare pentru a minimiza accidentările pietonilor în caz de impact.

Sursa: MINI Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii