Cea mai nouă generație MINI se pregătește cu ultimele inovații în ceea ce privește motoarele, șasiul și sistemele de siguranță.
Din 1959 experiența unică de condus a fost o
caracteristică specială a mărcii britanice, renumită pentru emblematicul
„go-kart feeling“. În prezent, fiecare membru al familiei MINI oferă o
combinație imbatabilă între agilitate, eficiență
remarcabilă, confort modern și siguranță
fără compromisuri. Beneficiind de forța inovativă a celui mai
mare producător de automobile premium din lume, noua generație
MINI se pregătește să stabiliească noi
standarde în ceea ce privește automobilele din clasa
mică și să transforme, încă o dată, experiența
de a conduce.
O nouă generație de motoare este
pregătită pentru a susține ce-a de-a treia generație
MINI, optimizînd încă o dată echilibrul între consum și
experiența de condus. Gama de propulsoare va include în premieră, alături
de versiuni cu patru cilindri și o serie absolut nouă de
motorizări cu trei cilindri. Toate propulsoarele vor beneficia de experiența
de dezvoltare BMW Group și vor fi echipate cu
tehnologii TwinPower Turbo care includ injecție directă pentru
versiunile pe benzină sau common rail de generația a treia pentru diesel,
în timp ce Valvetronic, Dual VANOS și turbina cu geometrie
variabilă controlează admisia de aer.
Sunt anunțate două versiuni pe
benzină. Prima, de trei cilindri, 1,5 litri, dezvoltă 100 kW/136 CP și
un cuplu maxim de 220 Nm deja de la 1250 rpm și 230 Nm cu funcția
overboost. Propulsorul de 4 cilindri, 2 litri, dezvoltă 141 kW/192 CP și
un cuplu maxim de 280 Nm (300 Nm cu overboost). Versiunea diesel de 1,5 litri,
trei cilindri, va dezvolta 85 kW/116 CP și un cuplu maxim de 270
Nm.
Pentru eficiență și
performanțe crescute sunt responsabile și noile cutii de viteză,
automată și manuală, ambele disponibile cu sistemul Auto-Start Stop. Cutia
manuală va avea o funcție de reglare automată a
turației la schimbul treptelor pentru un condus mai sportiv.
MINI vine cu o soluție deosebit de avansată,
unică în segment, cu suspensie față cu un sigur braț
și suspensie spate multi-link. Este vorba de un sistem care a
cunoscut testul timpului și care acum este îmbunătățit
printr-o geometrie nouă, pentru mai multă sportivitate. Suplimentar, MINI va
introduce pentru prima oară amortizoare controlate electronic. Acest sistem va
face posibil un răspuns mai bun al amortizoarelor pe suprafețe
neregulate. Două caracteristici de funcționare ale sistemului pot
fi selectate prin apăsarea unui buton, conducătorul putând opta între un mod
sport și unul confort.
Noua generație de servodirecție
electro-mecanică (EPS) a fost optimizată suplimentar pentru un condus sportiv și
vine cu variația forței de asistare în funcție
de viteză și funcție de parcare. Funcția
de compensare a fenomenului de „torque steering” asigură un control
mai bun într-un regim de condus dinamic.
MINI are o tradiție excelentă a
rezultatelor de 5 stele la testele de siguranță. Noul model vine cu
sisteme noi de siguranță activă și
pasivă. Folosirea pentru componente importante din caroserie a unor oțeluri
ultra-rezistente, de ultimă generație, în premieră în
segmentul automobilelor mici, are drept consecință îmbunătățirea
rezistenței structurale alături de reducerea masei automobilului. MINI vine
în premieră și cu o capotă activă pentru protecția pietonilor. Aceasta
este declanșată la viteze între 20 km/h și 55 km/h și,
prin ridicare, amortizează șocul cu pietonii.
Suplimentar, partea frontală a fost prevăzută cu secțiuni
de amortizare pentru a minimiza accidentările pietonilor în caz de impact.
Sursa: MINI Romania
0 comentarii