Bosch se poziţionează pe piaţă ca furnizor de sisteme pentru
propulsia electrică. Portofoliul său include toate componentele necesare pentru
sistemele de propulsie electrică moderne, inclusiv motoarele electrice,
electronica de putere, acumulatorii şi sistemele de frânare regenerativă,
putând, de asemenea, să le îmbine, pentru a construi sisteme complete. Cel mai
bun argument îl reprezintă modelul Fiat 500e. Pentru acest autovehicul electric
cu design italian, Bosch furnizează sistemul complet de propulsie. Tehnologia
modelului Fiat 500e demonstrează atât faptul că Bosch produce componentele, cât
şi că deţine cunoştinţele necesare pentru asamblarea acestora în sisteme
complete de propulsie electrică.
Acest sistem de propulsie electrică este cu adevărat puternic: datorită motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul Fiat 500e dezvoltă o putere de 80 de kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta generează încă de la început un cuplu de 196 Nm.
Interfaţa centrală dintre motorul electric şi acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comandă al sistemului de propulsie electrică. Invertorul de impuls transformă curentul continuu stocat în acumulator în curent alternativ pentru motorul electric. În timpul frânării are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat în curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberată în timpul frânării poate fi stocată în acumulator. Cu cât electronica de putere funcţionează mai eficient, cu atât autonomia autovehiculului este mai mare.
În combinaţie cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficienţă de 92 de procente, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor să valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transformă curentul de înaltă tensiune în curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio şi farurile. Convertizorul cc-cc furnizează, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort şi siguranţă, de exemplu servodirecţia şi sistemul ESP, precum şi pentru toate unităţile de comandă din cadrul sistemului electric al autovehiculului.
Acest sistem de propulsie electrică este cu adevărat puternic: datorită motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul Fiat 500e dezvoltă o putere de 80 de kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta generează încă de la început un cuplu de 196 Nm.
Interfaţa centrală dintre motorul electric şi acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comandă al sistemului de propulsie electrică. Invertorul de impuls transformă curentul continuu stocat în acumulator în curent alternativ pentru motorul electric. În timpul frânării are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat în curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberată în timpul frânării poate fi stocată în acumulator. Cu cât electronica de putere funcţionează mai eficient, cu atât autonomia autovehiculului este mai mare.
În combinaţie cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficienţă de 92 de procente, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor să valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transformă curentul de înaltă tensiune în curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio şi farurile. Convertizorul cc-cc furnizează, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort şi siguranţă, de exemplu servodirecţia şi sistemul ESP, precum şi pentru toate unităţile de comandă din cadrul sistemului electric al autovehiculului.
Tehnologia Bosch asigură recuperarea optimă a energiei
În acelaşi timp, recuperarea energiei este posibilă datorită electronicii de
putere. Recuperarea energiei de frânare în cazul modelului Fiat 500e este
controlată, de asemenea, de o componentă Bosch: un sistem de frânare
regenerativă independent de vid, cu un nivel de recuperare deosebit de înalt.
Datorită acestei funcţii, la fiecare apăsare a pedalei de frână, energia, care
în alte condiţii s-ar pierde, este înmagazinată în acumulator. Acest lucru
asigură extinderea autonomiei de funcţionare a autovehiculului. Datorită
acumulatorilor Bosch, modelul Fiat 500e are o autonomie de aproximativ 140 de
kilometri. Energia este stocată în acumulatorul de tracţiune din cadrul
sistemului de propulsie. Acesta este alcătuit din celule prismatice cu o
capacitate totală de 24 kW/h, iar o încărcare completă necesită mai puţin de
patru ore.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii