Decizia de achiziționare
a anvelopelor, influențată din ce în ce mai mult de eticheta UE pentru anvelope.
“Eticheta pentru anvelope este un bun punct
de pornire pentru consumatori, dar aceasta nu oferă o imagine completă asupra
performanței anvelopelor ”, avertizează experți din
industrie
Datele prezentate la Bruxelles, în cadrul
unei mase rotunde, au pus în evidență faptul că mai mult de doi din trei consumatori care au
cumpărat anvelope în ultimele 12 luni de zile au fost influențați de noua etichetă UE
pentru anvelope.
Potrivit unui studiu realizat de IPSOS
MarketQuest, la solicitarea Goodyear Dunlop [1], 71%
dintre cumpărătorii de anvelope care știau deja de existența noii etichete s-au
folosit de clasificările celor trei criterii de performanță în vederea achiziției de noi anvelope.
Datele au arătat că mai mult de jumătate (54%) din distribuitorii de anvelope
din întreaga Europă folosesc eticheta ca un instrument util atunci când vând
astfel de produse.
Eticheta UE pentru anvelope are, de asemenea, o influență tot mai mare asupra deciziilor flotelor de vehicule comerciale europene în procesul de achiziție. Rezultatele unui alt studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop[2] de Consiliul MV2, în care au fost implicate aproximativ 500 de flote din Franța, Germania, Italia, Polonia și Spania, arată importanța etichetării, peste jumătate din flote (54%) declarând că aceasta le influențează alegerea anvelopelor, în timp ce două treimi (66%) aleg eficiența consumului de carburant ca cel mai important criteriu de pe etichetă.
Dezbaterea de la masa rotundă a fost moderată
de către Goodyear Dunlop, în scopul de a discuta despre progresele etichetei la
aproape un an de la intrarea în vigoarea a noii prevederi legislative UE pentru
etichetarea anvelopelor, reunind principalele părți interesate și experți din industrie.
Eticheta UE pentru anvelope, care este obligatorie pentru toate anvelopele puse
în vânzare în Europa, clasifică anvelopele pentru vehicule comerciale și de pasageri în baza a
trei criterii de performanță: rezistența la rulare, aderența pe carosabil umed și nivelul zgomotului exterior. Legislația a intrat în vigoare la
1 noiembrie 2012.
Luând cuvântul în cadrul evenimentului, președintele Goodyear EMEA,
Arthur de Bok, a prezentat primele informații statistice care oferă
o mai bună înțelegere asupra influenței pe care o are acum noua etichetă și a pus totodată în evidență limitele acesteia în
ceea ce privește reflectarea cât mai cuprinzătoare a performanței unei anvelope.
Acesta a declarat: “Este încurajator să vedem
atât de mulți consumatori și cumpărători profesioniști de anvelope folosind eticheta UE pentru anvelope ca punct de referință atunci când achiziționează anvelope.
Eticheta UE pentru anvelope, cu informațiile sale despre cele trei criterii, ridică gradul de
cunoaștere a rolului important
pe care anvelopele îl joacă în performanța vehiculului”.
“Ne descurcăm foarte bine cu noua etichetă
pentru anvelope și avem un portofoliu impresionant de anvelope deja etichetate. Dar, în timp
ce eticheta este un bun punct de pornire, există, de asemenea, mulți alți factori importanți pe care cumpărătorii
de anvelope ar trebui să îi ia în considerație. De exemplu, chiar și cele mai performante
anvelope de iarnă obțin un grad de etichetare relativ scăzut, deoarece acestea au fost
optimizate pentru a opera eficient la temperaturi scăzute, precum și pe zăpadă și gheață. Prin comparație, noi, ca un
producător de anvelope premium, dezvoltăm anvelope analizând peste 50 de
criterii de performanță – nu numai cele trei de pe noua etichetă.”
Michael Staude, directorul general de
anvelope și roți pentru compania independentă de certificare TÜV SÜD Automotive, a subliniat necesitatea
unor sisteme locale de aplicare eficientă a acestei prevederi legislative în
fiecare din statele membre ale Uniunii Europene. El a declarat: “Pe termen
lung, legislația nu poate fi decât de succes și credibilă în ochii consumatorilor și distribuitorilor, dacă
toate anvelopele vândute și importate în interiorul Uniunii Europene respectă pe deplin legislația.”
Malcolm Harbour, membru al Parlamentului
European și președinte al Comitetului Pieței Interne și Protecției Consumatorului, care a jucat un rol esențial în a ajuta la
punerea în aplicare a legislației UE de etichetare a anvelopelor, a întărit importanța etichetei care ajută
la îmbunătățirea atât a siguranței conducătorilor auto cât și a protejării mediului: “Eticheta UE pentru anvelope a fost introdusă ca
un pachet mare de măsuri de siguranță și de mediu pentru vehicule comerciale și de pasageri din întreaga
Europă. Anvelopele reprezintă probabil pentru consumatori unul dintre lucrurile
cele mai dificile de cumpărat, astfel că aceștia au nevoie de informații mai clare și imparțiale. Puteți să furnizați consumatorilor doar o
anumită cantitate de informații, nefiind nevoie să-i supraîncărcați. De aceea noi ne-am concentrat pe criterii clare care
să le faciliteze consumatorilor posibilitatea unei alegeri în cunoștință de cauză.”
“Sunt mulțumit de succesul legislației de până acum, dar
din punct de vedere al unui legiuitor avem nevoie de mai mult timp pentru a înțelege pe deplin
beneficiile pentru mediu și siguranță ale etichetei. Legislația va fi reevaluată în 2016” a declarat Harbour.
Studiul Goodyear Dunlop pune în evidență tendința consumatorilor de a
considera că aderența pe umed este cel mai important criteriu, 52% din consumatori plasându-l
în topul trei al factorilor de luat în calcul atunci când achiziționează anvelope noi.
Eficiența consumului de carburant, care vine cu o rezistență la rulare mai bună, a
fost indicată ca prim criteriu de 47% dintre respondenți, în timp ce nivelul
zgomotului exterior a fost prezent la 41%.
Alți vorbitori la masa rotundă au fost: vicepreședintele pentru mediu și afaceri europene al
companiei Electrolux, Viktor Sundberg, care a împărtășit experiențele din industria de
produse electrocasnice, care a trecut printr-un proces similar de etichetare,
FIA Mobility Officer, Luca Pascotto, care a vorbit despre probleme de siguranță rutieră, Goran
Zubanovic, care conduce lanțurile europene de retail Premio și Vulco de la Goodyear Dunlop și care a prezentat
perspectiva distribuitorilor de anvelope.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
[1] Cercetarea a fost efectuată de către Ipsos MarketQuest în lunile iunie
și iulie 2013, cu un total de 6.465 respondenți din Marea Britanie, Germania,
Franța, Italia, Spania, Polonia, Rusia, Arabia Saudită, Turcia și Africa de
Sud.
[2] Studiul a fost realizat de către Consiliul MV2 în numele Goodyear
Dunlop. În jur de 500 de flote de camioane din Franța, Italia, Germania,
Polonia și Spania au fost intervievate în lunile iunie și iulie 2013.
0 comentarii