Portofoliul de modele BMW sărbătoreşte premiera unei noi game de
modele: BMW Seria 2 Coupé. Conceptul distinctiv al automobilului, unic în segmentul
său, cuprinde o caroserie cu două uşi - un design în trei volume specific
coupé-urilor BMW -, patru locuri, tracţiune spate, dar şi o gamă de motorizări
şi un reglaj al şasiului care sunt orientate pe calităţile sportive. Lansarea
pe piaţă este prevăzută pentru luna martie 2014, iar gama va include şi o
versiune M Performance, BMW M235i Coupé.
BMW Seria 2 Coupé reprezintă o
diferenţiere clară faţă de modelul compact BMW Seria 1 datorită designului
personalizat, care include şi o creştere cu 11 centimetri a lungimii
caroseriei. Partea frontală şi cea spate beneficiază de un design distinctiv,
cu linii extinse, elegante şi dinamice, care se îmbină armonios cu linia
acoperişului ce se pierde cursiv spre spate. Configuraţia cu tracţiune spate
este accentuară de lăţimea în dreptul punţii spate. Și noua gamă beneficiază de linii de
design - Sport Line, Modern Line şi pachet M Sport - care au rolul
personalizării modelului.
Comparativ cu predecesorul său BMW Seria 1 Coupé, gama Coupé a înregistrat o creştere semnificativă a dimensiunilor: lungimea s-a extins cu 72 de milimetri (4.432 mm), lăţimea +32 mm (1.774 mm), ampatamentul +30 mm (2.690 mm), ecartamentul faţă +41 mm (1.521 mm), ecartamentul spate +43 mm (1.556 mm). Toate aceste modificări se resimt şi la nivelul spaţiului interior, care a înregistrat şi el o creştere evidentă: un plus de 19 milimetri la spaţiu pentru cap (locurile din faţă), respectiv de 21 mm pentru picioare (locurile din spate). În plus portbagajul are o creştere a volumului cu 20 de litri, la un total de 390 l. Spătarul scaunelor din spate poate fi divizat în două elemente sau, opţional, în raport 40:20:40. În plus, optimizarea detaliilor aerodinamice a dus la obţinerea unui coeficient Cd de 0,29 (BMW 220i Coupé), mai mic şi faţă de modelul anterior, şi faţă de noua generaţie BMW Seria 1.
Echipate cu tehnologia BMW TwinPower
Turbo, motoarele pe benzină şi cele diesel furnizează valori ce sunt lider în
segment atât în privința
calităţilor sportive, cât şi a eficienţei. BMW 220i Coupé este primul model
compact BMW care este propulsat de versiunea de 135 kW/184 CP a motorului pe
benzină, cu patru cilindri, de 2,0 litri. Cele trei versiuni de motorizare
diesel (propulsoare cu patru cilindri) dezvoltă puteri de 105 kW/143 CP la BMW
218d Coupé, 135 kW/184 CP la BMW 220d Coupé, respectiv 160 kW/218 CP la BMW
225d Coupé. Dacă toate acestea nu sunt suficiente, clienţii pot comanda - încă
de la lansare - vârful de gamă BMW M235i: cel mai puternic model BMW M
Performance cu motorizare pe benzină care dispune de un propulsor de 3,0 litri
(240 kW/326 CP), cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M Performance
TwinPower, dar şi de şasiu optimizat M şi caroserie optimizată aerodinamic.
Îmbunătăţiri au fost aduse eficienţei şi
prin numeroasele tehnologii BMW EfficientDynamics care includ Air Curtains şi
funcţie Auto Start-Stop, disponibilă atât pentru transmisia manuală, cât şi
pentru cea automată. Modul ECO PRO, care poate fi activat prin intermediul
comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard) şi care include
funcţia "coasting" (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de
la transmisie la ridicarea accelerației)
în combinaţie cu transmisia automată.
Câteva caracteristici tradiţionale BMW
precum tracţiunea spate, motorul dispus longitudinal, distribuţia perfect
echilibrată a maselor între punți
şi tehnologia sofisticată a şasiului asigură agilitatea BMW inconfundabilă şi a
confortului remarcabil. Acestea se datorează şi suspensiei, cu dublu braţ
transversal pentru puntea faţă şi cinci braţe pentru cea spate. Echiparea
standard include direcţie asistată electric şi frâne performante, în timp ce
lista de opţiuni oferă direcţie sport variabilă, sistem de frânare M Sport şi
suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic. Ţinuta de drum este
garantată şi de sistemul DSC de control al stabilităţii, care în echiparea
standard include DTC şi funcţie de blocare electronică a diferenţialului spate.
Încă de la lansare, BMW M235i Coupé va putea fi echipat cu diferenţialul
mecanic cu patinare limitată, disponibil în gama de accesorii BMW originale.
Cu o rigiditate torsionată ridicată,
structura caroseriei a fost dezvoltată pe baza celei de la BMW Seria 1, model
care a primit cinci stele la testele de impact Euro NCAP. Protecţia vastă a
pasagerilor este oferită de echipamentele de siguranţă printre care se numără
airbaguri frontale, laterale şi pentru cap, în timp ce protecţia optimizată a
pietonilor este garantată de capota faţă activă şi zonele de deformare ale
părţii frontale.
Interiorul dispune de cockpit orientat
spre conducător - o caracteristică BMW -, aerul condiţional dispune de control
automat în echiparea standard. Nu trebuie omis nici sistemul de operare iDrive,
care, în combinaţie cu sistemul radio sau de navigaţie BMW Professional,
include Control Display în design BMW flatscreen exclusiv. Lista de opţionale
include sistemul de navigaţie Professional cu Touch Controller, o mare
varietate de compartimente de stocare, zone depozitare şi suporturi pentru
pahare.
Pe lista de opţionale figurează şi o
selecţia de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate din
portofoliul BMW ConnectedDrive, fără echivalent în segmentul compact. Printre
aceste sisteme şi servicii se numără High Beam Assistant (asistare a fazei lungi)
cu efect antiorbire, faruri adaptive, Parking Assistant (sistem parcare
automată), cameră pentru mers înapoi, Speed Limit Info (informţaii privind
limia de viteză) cu afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia de
depăşire), sistemul tempomat cu funcţie de frânare, integrare vastă a
smartphone-urilor şi a playerelor muzicale, funcţionalitate extinsă oferită de
aplicaţii pentru servicii bazate pe internet precum Webradio, Deezer, Aupeo!,
Facebook sau Twitter.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii