Green Truck
O mai mare siguranță, emisii mai scăzute și un consum redus de carburant sunt vitale, iar anvelopele joacă un rol decisive în atingerea acestor obiective.

Goodyear Dunlop salută un nou set de propuneri lansate de Uniunea Europeană în vederea schimbării prevederilor legislative care vizează dimensiunile camioanelor, în acord cu o serie de motivații legate de un nivel cât mai ridicat al protecției mediului și al siguranței rutiere, și subliniază rolul pe care îl joacă anvelopele în atingerea acestor obiective.

Comisia Europeană a înaintat un proiect de lege care, dacă va fi adoptat, va oferi mai multă libertate cu privire la dimensiunile vehiculelor. În cazul adoptării sale, acest set de măsuri poate conduce la apariția, până în 2018, a unei noi generații de vehicule proiectate pentru drumurile europene. Goodyear Dunlop încurajează adoptarea acestor schimbări propuse de factorii de decizie și legiuitori ai Uniunii Europene.

Deși propunerile legislative se adresează vehiculelor transportatoare de bunuri grele, este important de reținut faptul că anvelopele joacă un rol esențial pentru configurația și performanța tuturor tipurilor de vehicule. Anvelopele constituie singurul punct de contact dintre vehicul și carosabil, de unde rezultă relevanța lor pentru siguranță. Legat de protecția mediului, o rezistență la rulare redusă duce la reducerea consumul de carburant și de emisii de CO2. Mai mult decât atât, dimensiunile anvelopelor și capacitatea lor maximă de încărcare afectează atât capacitatea de încărcare a vehicului cât și înălțimea totală a acestuia. Aceasta permite o mai mare flexibilitatea în proiectarea vehiculului și conferă o capacitatea de încărcare mai mare.

 “Salutăm noile propuneri legislative și sperăm că vor fi cât mai curând implementate de către toate țările membre ale Uniunii Europene,” a spus Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA, Goodyear Dunlop Tires Europa. De ani buni, dimensiunile vehiculelor au fost foarte drastic restricționate, iar aceasta a condus, într-o anumită măsură, la o dezvoltare limitată. În ultimii ani, anvelopele au putut oferi operatorilor pârghiile necesare pentru a realiza economii în temeni de costuri la carburant, ceea ce a însemnat și o reducere a emisiilor nocive. Odată cu aceste noi propuneri legislative, împreună cu anvelopele cu rezistență scăzută la rulare pe care noi le oferim, operatorii vor putea economisi încă mai mult, protejând astfel mediul înconjurător. O vizibilitate mai mare pentru șofer va fi un beneficiu adițional ce derivă din aceste schimbări propuse și va duce la îmbunătățirea siguranței rutiere, ceea ce este de asemenea de salutat.”

Scopul acestor propuneri
Regulile curente care stabilesc specificațiile pentru vehiculele transportatoare de bunuri grele datează din 1996 (Direcția 96/53/CE), iar propunerile de actualizare a acestora iau în considerare dezvoltări tehnologice care au avut loc de atunci și până în prezent.

Un alt proiect de amendament inițiat de Comisia Europeană vizează creșterea cantității maxime premise de greutatea vehiculului. Acesta are scopul de a optimiza utilizarea bateriilor solicitate pentru sistemele de propulsive alternative precum cele utilizate pentru vehiculele hibride și cele comerciale electrice.

Sistemele de cântărire la bord relaționate cu tacograful digital sau cu stațiiile de greutate în mișcare amplasate pe drumurile principale vor permite un control mai bun al greutății vehiculelor. Se estimează în mod curent că până la o treime din vehicule sunt supraîncărcate, astfel de tipuri de control pot conduce la o creșterea a siguranței rutiere și la reducerea avarierii drumurilor: supraîncărcarea îi costă în mod curent pe plătitorii de taxe în jur de 950 de milioane de euro pe an. Se așteaptă ca noile propuneri lansate să permită optimizarea transportului intermodal pentru reducerea emisiilor de CO2: [1]

În iunie 2012, Vicepreședintele Comisiei Europene și Comisar pentru Transporturi, Siim Kallas, o oferit o informare cu privire la condițille în care vehiculele mai lungi pot trece granița. Comisia a clarificat faptul că autorizarea vehiculelor mai lungi e de competența Statelor Membre. Cu alte cuvinte, nicio țară membră nu este obligată să permită accesul unor camioane mai lungi, transportatoare de bunuri grele, pe drumurile sale. În orice caz, camioanele mai lungi trebuie acceptate în țările învecinate, transportarea transfrontalieră între astfel de țări trebuie permisă. Aceasta a fost până acum practica în vigoare, dar  noul tip de informare este inclusă în propuneri.

Propunerile mai sus menționate trebuie să fie adoptate de Parlamentul European și de țările membre înainte de a deveni lege. Noile camioane ce vor fi construit conform acestor propuneri, în cazul în care ele vor fi adoptate, se așteaptă să fie disponibile pe piață în intervalul 2018-2020.

Comisia Europeană estimează că măsurile prevăzute prin intermediul acestor propuneri va duce la o economie de aproximativ 5.000 de euro pe an în temeni de costuri la carburant pentru un camion tipic de trasnport pe distanță lungă ce acoperă anual 100.000 de kilometri. Aceasta repezintă, în alți termeni, o reducere de 7 până la 10% a emisiilor cu efect de seră, sau cu până la 7,8 tone de dioxid de carbon. Comisia crede totodată că îmbunătățirile propuse în ceea ce privește lărgirea câmpului vizual al șoferului, în măsura în care acestea vor fi permise, va ajuta la salvarea vieții a 300 până la 500 de oameni aflați în trafic anual, incluzând aici atât pietoni cât și cicliști[2].

Aerodinamica – subiectul cheie în cadrul evenimentului Goodyear Dunlop Fleet Symposium din 2012
Goodyear Dunlop s-a angajat deja într-o serie de discuții cu legiuitorii, încurajând deja de ceva vreme anumite schimbări tehnice pe acest subiect. Printre aceste schimbări se numără și abilitatea de a îmbunătăți capacitatea aerodinamică și alte trăsături legate de creșterea sigurnaței, a economiilor și caracterului eco de pe acest segment de vehicule. Beneficiile ce pot rezulta din posibile îmbunătățiri aduse aerodinamicii vehiculelor au fost deja subliniate în ianuarie 2012 în cadrul evenimentului anual Goodyear Dunlop Fleet Symposium, ‘Driving fuel efficiency in Europe’s road freight transport’, care a avut loc la Bruxeles. 

În cadrul acestui simpozion dedicat flotelor, Goodyear Dunlop a lansat calculatorul său online dedicat operatorilor de flote pentru a optimiza consumul de carburant pentru vehiculele pe care le dețin. Acest lucru este posibil prin simpla introducere a datelor legate de configurația camionului și a datelor operaționale aproximative și apoi selectând diverse opțiuni. Printre acstea se numără o serie de elemente ce vin în sprijinul îmbunătățirii aerodinamicii, alegerea anvelopelor în acord cu gradele de rating de pe noua etichetă UE pentru anvelope și nivelurile de instruire ale conducătorilor auto. Rezultatele sunt afișate în termeni de costuri operaționale generale, astfel fiind puse în evidență economiile care pot fi realizate. Calculatorul este disponibil pe www.fleet-fuel-efficiency.eu.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner QLT Group Division


[1] Informație preluată din comunicatul de presă al Uniunii Europene din 15 aprile 2013:”Noi reglementări UE pentru camioane mai prietenoase cu mediul înconjurător” http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-328_en.htm.

[2] A se vedea http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kallas/headlines/news/2012/06/longer-trucks_en.htm
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii