BMW marchează cinci ani de asociere cu Festivalul SoNoRo printr-o
prezență de gală – un model clasic BMW Isetta 300 a fost „limuzina“ care
l-a adus pe directorul festivalului, Răzvan Popovici, la concertul de la
Ateneul Român.
Duminică, 11 noiembrie, pasionații de muzică de cameră au fost luați prin surprindere de o prezență inedită. Dacă anul trecut 1326 cai
putere au fost puși
la dispoziția
SoNoRo pentru transportul invitaților
în elegante limuzine BMW Seria 7, acum au fost suficienți 13 cai putere pentru o apariție de gală: un BMW Isetta 300 l-a adus
pe directorul festivalului, Răzvan Popovici, la concertul de la Ateneul Român.
BMW Isetta la SoNoRo este și o poveste a sunetelor. Sunetul este un
element important în formarea identităţii de marcă a BMW. Astfel, sunetul
specific al motorului cu şase cilindri în linie este marca performanţei BMW, în
timp ce asocierea cu artişti renumiţi de jazz sau proiecte culturale dedicate
muzicii clasice a întărit imaginea de rafinament şi exclusivitate a mărcii. BMW
este printre puținele
mărci care utilizează un „sound logo” pentru a marca sonor clipurile
publicitare pe radio și
TV. De această dată însă, sunetul inconfundabil al motorului de un singur
cilindru al BMW Isetta a fost în centrul atenției. Este cel mai mic motor BMW care a
echipat un automobil și
propulsorul care a dispus de cei mai puțini
cai putere. Sunetul unui BMW Isetta este la fel de inedit precum imaginea
specială a mașinii,
una dintre cele mai bine vândute și
mai apreciate modele din era bubble-car-urilor.
Dacă duminică seară BMW Isetta a
întors privirile, în celelalte zile o flotă de modele Seria 7, alături de alte
mașini
de suport, a asigurat statutul BMW de mașină
oficială a evenimentului. „BMW Isetta întoarce toate privirile și este întâmpinat peste tot de zâmbete
largi. Numai un bubble-car putea să vorbească atât de bine despre prietenia
între BMW și
SoNoRo, un festival care a crescut atât de mult și a transformat așa de spectaculos scena muzicii românești,“ a declarat Alex Șeremet, Corporate Communication Manager
BMW Group România.
Despre SoNoRo
În 2013, Festivalul SoNoRo sărbătoreşte
opt ani de existenţă printr-o ediție
triumfală, la înălțime,
care dezvăluie o altă latură a personalității festivalului – „Up!“. Publicul bucureștean a avut doisprezece ocazii înlănțuite să simtă atmosfera festivalului,
începând cu spectacolul de deschidere de la Palatul Cotroceni și continuând în frumoasele săli de
spectacol din Palatul Cercului Militar Național,
Banca Națională
a României, ArCuB, Palatul Bragadiru, Muzeul Național de Artă al României, Ateneul Român
și
la Catedrala Sf. Iosif. Seria de concerte din capitală se va încheia marți, 12 noiembrie, la Cinema „Elvira
Popescu”, printr-o lansare dedicată colecționarilor
de frumos: albumul foto de artă SoNoRo Conac, semnat de Șerban Mestecăneanu, cu texte scrise de
Luiza Zamora și
un concept grafic realizat de Corina Duma. SoNoRo „UP” va continua apoi
în Cluj-Napoca și
în Iași,
până pe 19 noiembrie.
Anul acesta, SoNoRo lansează și un nou CD oficial al festivalului, în
interpretarea Ansamblului Raro. Acesta reunește trei capodopere ale repertoriului
muzicii de cameră din spațiul
central-european, printre care cvintetul cu pian al lui Ernst von Dohnányi și cvartetul cu pian al lui Antonín
Dvořák. Ansamblul Raro, ensemble in residence al Festivalului SoNoRo, este
binecunoscut pentru interpretările intense și pline de exuberanță. Din aceste motive ansamblul a fost
caracterizat de New York Concert Review drept "unul dintre cele mai bune
şi mai adaptabile grupuri de tineri muzicieni care au apărut vreodată în faţa
publicului".
Producția noului CD este o altă dovadă a
anverguri SoNoRo. Festivalul a adus muzica de cameră în prim planul vieţii
culturale româneşti şi a inclus scena muzicală românească într-o reţea de
festivaluri europene de înaltă ţinută. Pe lângă parteneriate regulate cu
festivaluri din Italia, Letonia, Germania, Anglia, Israel şi Japonia, SoNoRo a
concertat în unele dintre cele mai renumite săli din lume, cum ar fi Wigmore
Hall din Londra, Konzerthaus din Viena, YMCA din Ierusalim şi Carnegie Hall din
New York.
Ediția
SoNoRo „Love Unlimited” de anul trecut a însemnat peste 8.000 de spectatori, 17
concerte în patru orașe
și
peste 35 de artiști
internaționali,
o nouă ediție
SoNoRo Arezzo și
debutul SoNoRo la Atena și
la Istanbul.
Despre BMW Isetta
Fabricată între 1955 și 1962, BMW Isetta a fost răspunsul
mărcii de adaptare la declinul pieței
de motociclete. Modelul a fost construit sub licență de la producătorul italian Iso, BMW
înlocuind propulsorul în doi timpi cu unul în patru, mai rafinat. A fost
disponibilă cu două motorizări – Isetta 250 (monocilindru, 245 cc, 12 CP) și Isetta 300 (monocilindru, 298 cc, 13
CP) şi două versiuni – „standard” și
„export”. BMW Isetta a fost astfel modelul cu cel mai mic propulsor și care dispunea de cei mai puțini cai putere. Cu toate acestea s-a
bucurat de un succes considerabil, în total au fost fabricate peste 160 000
exemplare.
BMW Isetta a marcat un moment de tranziție pentru BMW în producția de automobile, între luxoasa gamă
502, 503 sau 507 și
“Noua Clasă”, gama de modele care a stat la baza liniei moderne a mărcii și la poziționarea actuală a BMW.
Isetta este acum o dovadă a puterii de
transformare continuă a mărcii BMW – care a trecut de la motoare de avion la
statutul de cel mai de succes producător de automobile premium din lume. Și momentul nu poate fi mai potrivit,
într-un alt moment de reinventare al mărcii care înseamnă soluții de mobilitate electrică, utilizarea
pentru prima oară la scară industrială a materialelor ultra-ușoare precum fibra de carbon și deschiderea unor noi nișe de modele, precum BMW Seria 3 Gran
Turismo sau BMW X4.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii