Spaniolul a fost pilotul MotoGP™ cu cele mai bune performanţe în
calificările sezonului aniversar 2013 - Ceremonia de decernare la ultimul Grand
Prix de la Valencia.
Marc Marquez a fost senzaţional în
primul său sezon MotoGP câștigând
titlul MotoGP™ chiar de la debut. La doar 20 de ani, tânărul spaniol a reuşit
să fie și
pilotul cu cele mai bune performanţe în sesiunile de calificări din 2013, în
ciuda adversarilor mai experimentaţi, şi astfel a câştigat Premiul BMW M oferit
în MotoGP™. Trofeul, întruchipat de un automobil BMW M exclusivist şi
personalizat, este decernat anual de partenerul MotoGP, BMW M GmbH. Cum BMW M
GmbH are două motive de sărbătorire în 2013 - este cel de-al 15-lea sezon în
calitate de "Maşină oficială MotoGP" şi 10 ani de decernare a
Premiului BMW M -, premiul din acest an este unul cu totul special:
exclusivistul BMW M6 Coupé.
Debutant în MotoGP, Marquez a devenit,
prin câştigarea Premiului BMW M, cel mai tânăr pilot care triumfă în competiţia
calificărilor. Ibericul a obţinut pole position - şi punctajul maxim în
clasamentul BMW M Award - la nouă etape din calendarul acestei stagiuni. Pe
lângă acestea, Marc a fost de alte şase ori în prima linie a grilei de start.
În cele din urmă, Marquez a câştigat Premiul BMW M 2013 cu un avans confortabil
şi un total de 367 de puncte. Ceremonia oficială de decernare a premiului a
avut loc sâmbătă, după sesiunea de calificări a ultimei etape MotoGP din acest
sezon, la Valencia (Spania). Premiul a fost prezentat de Carmelo Ezpeleta,
director executiv Dorna Sports, şi de Thomas Schemera, director de vânzări şi
marketing BMW M GmbH.
Marquez a primit un BMW M6 Coupé cu o
serie de dotări spectaculoase. Printre acestea se numără culoarea Frozen Black
metalizat. Dinamica schemei coloristice continuă cu jantele M de 20 de ţoli,
din aliaj uşor, cu spiţe duble şi nuanţă negru mat. Designului modelului Coupé
cu performanţe deosebite a fost dezvoltat în tunelul aerodinamic. Partea
frontală foarte joasă, cu faruri LED adaptive integrate, şi spatele sportiv
oferă avantaje maxime aerodinamicii. M Power de sub capotă este furnizată de
motorul cu opt cilindri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care generează 560 CP
(412 kW). Tehnologia inovatoare pentru care M este renumit - include frâne din
carbon ceramic - garantează un comportament perfect în orice situaţie. Eleganţa
sportivă a acestui model special continuă şi la interior. Printre numeroasele
dotări ale acestui BMW M6 Coupé se numără scaunele M multifuncţionale pentru
conducător şi pasager, tapiţeria cu piele Merino / Sakhir Orange, sistemul de
navigaţie Professional şi Head-Up Display. Decoraţiunile interioare cu fibră de
carbon completează conexiunea cu motorsportul a acestui automobil sport foarte
performant.
"Sunt foarte bucuros că am câştigat
Premiul BMW M", a declarat Marc Marquez. "Prima dată când am văzut
acest BMW M6 Coupé a fost în mai, când a fost prezentat la Jerez. De atunci
m-am gândit ce frumos ar fi să câştig această maşină pentru că mereu treceam cu
scuterul pe lângă ea, când era expusă în paddock. Dar, sincer, nu credeam că
voi reuşi acest lucru în sezonul meu de debut, aşa că este minunat că am
devenit câştigătorul BMW M Award." Vizibil fericit, Marquez a completat:
"Tatăl meu şi-a arătat deja interesul pentru acest automobil, dar va
trebui să-l dezamăgesc, pentru că îl voi păstra pentru mine!"
"Ediţia 2013 a Premiului BMW M este
specială în mai multe privinţe", a explicat Carmelo Ezpeleta, directorul
executiv Dorna Sports. "Nu numai că pilotul cu cele mai bune rezultate în
calificările din acest an este un star nou, în persoana lui Marc Marquez, care
a avut un sezon de debut absolut remarcabil, dar este şi a 15-a aniversare a
parteneriatului nostru cu BMW M. Premiul din acest an, BMW M6 Coupé, este un
automobil de ultimă oră, care întruchipează perfect valorile comune împărtăşite
de MotoGP şi BMW M."
"Felicitări lui Marc Marquez pentru
câştigarea Premiului BMW M 2013", a declarat Thomas Schemera, director de vânzări
şi marketing BMW M GmbH. "BMW M Award este o parte importantă a
parteneriatului pe termen lung şi de succes pe care îl avem cu MotoGP. Sezonul
acesta a demonstrat încă o dată cât de important este acest premiu pentru
piloţii MotoGP şi suntem foarte mândri pentru acest lucru. Automobilele BMW M,
foarte performante şi inovatoare din punct de vedere tehnic, sunt premii
râvnite, iar noi am oferit un punct de atracţie cu totul special pentru sezonul
aniversar, sub forma BMW M6 Coupé."
Ceremonia de decernare a Premiului BMW M
a reprezentat momentul în care BMW M GmbH i-a mulţumit lui Carlos Pratola
pentru numeroşii ani în care a activat ca pilot oficial Safety Car. Din 2003,
argentinianul s-a aflat la volanul diverselor "Official MotoGP Safety Cars"
furnizate de BMW M. Din sezonul viitor, el va prelua un nou rol în cadrul
MotoGP: se va alătura echipei de conducere a cursei, pe postul de coordonator
al controlului cursei.
"Întotdeauna mi-a plăcut să pilotez
BMW M Safety Cars", a declarat Carlos Pratola. "Sunt ideale pentru
cerinţele unui circuit - când ai misiunea de a conduce plutonul de motociclete
prototip -, pentru că sunt automobile foarte sigure şi rapide. Dotările de
siguranţă şi tehnologia s-au îmbunătăţit enorm de-a lungul ultimilor 11 ani.
Sunt mândru că am avut oportunitatea de a pilota aceste automobile fantastice
în toţi cei 11 ani."
"Ca pilot «Official MotoGP Safety
Cars», Carlos a fost un partener foarte important pentru noi", a explicat
Thomas Schemera. "Informaţiile pe care ni le-a oferit au reprezentat o
contribuţie preţioasă atunci când modelele BMW M au fost modificate pentru a fi
utilizare pe circuit ca maşini oficiale MotoGP. Vrem să-i mulţumim pentru
cooperarea strânsă şi îi dorim numai bine în viitorul său rol de coordonator al
controlului de cursă."
Premiul BMW M
Cu începere din 2003, BMW M Award este
decernat pilotului cu cele mai bune rezultate în calificările unui sezon.
Asemenea sistemului de punctaj pentru curse, piloţii primesc la fiecare
week-end de Grand Prix puncte în funcţie de locul ocupat în calificări. Pole
position este recompensat cu 25 de puncte, locul al doilea pe grilă primeşte 20
de puncte, iar locul al treilea 16 puncte - încheind cu un punct acordat
locului al 15-lea. Pilotul cu cele mai multe puncte la finalul sezonului
câştigă Premiul BMW M. Valentino Rossi şi Casey Stoner sunt actualii deţinători
ai recordului, cu câte trei BMW M Awards în palmares. Anul trecut, Jorge
Lorenzo a obţinut al doilea trofeu BMW M, în timp ce Sete Gibernau şi Nicky
Hayden au câştigat premiul câte o dată. Marc Marquez este nu doar cel mai tânăr
câştigător din istoria Premiului BMW M, ci şi primul pilot care obţine
prestigiosul trofeu în sezonul de debut în clasa-regină a motociclismului.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii