Acum o sută de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în
interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta
„Bosch-Licht”, primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezintă o altă
inovaţie Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat stația de alimentare a autovehiculului. În prezent, acesta furnizează
curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de
climatizare și sistemele de siguranță precum ESP®-ul. Astăzi, prin Bosch Boost Recuperation System,
sistemul electric oferă 10 KW pentru a susține motorul cu ardere
internă, asigurând astfel o economie de carburant de 15 procente.
„Bosch transformă generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibilă. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care și-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate și pe o rețea la bord de 48 de V.
Până în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care funcționa preponderent în fundal: un cilindru cenușiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, acționat printr-o curea de către arborele cotit. Totuși, fără generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista ștergătoare pentru conducerea pe timp de ploaie și nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui să fie pornit cu ajutorul unei manivele.
Amestecurile explozive fac loc unei apăsări de buton
În anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop: acționat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesară pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, soluția preferată o constituiau lămpile cu carbid, dar drumurile lungi făceau utilizarea acestora obositoare: lămpile trebuiau stinse atunci când șoferii conduceau prin multe orașe. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lămpilor cu carbid.
„Bosch transformă generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibilă. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care și-l poate permite oricine”, spune Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate și pe o rețea la bord de 48 de V.
Până în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care funcționa preponderent în fundal: un cilindru cenușiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, acționat printr-o curea de către arborele cotit. Totuși, fără generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista ștergătoare pentru conducerea pe timp de ploaie și nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui să fie pornit cu ajutorul unei manivele.
Amestecurile explozive fac loc unei apăsări de buton
În anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop: acționat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesară pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, soluția preferată o constituiau lămpile cu carbid, dar drumurile lungi făceau utilizarea acestora obositoare: lămpile trebuiau stinse atunci când șoferii conduceau prin multe orașe. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lămpilor cu carbid.
Lucrurile erau mai simple cu sistemul de iluminare auto Bosch, care putea fi
pornit și oprit printr-o apăsare de buton. Primele generatoare au fost
lansate în anul 1913, împreună cu faruri, regulator și
acumulator. Generatorul a devenit o stație de alimentare
indispensabilă pentru toți consumatorii electrici
care fac astăzi condusul mai sigur și mai confortabil.
Generator pentru electromobilitate
La o sută de ani de la lansarea farurilor electrice, Bosch ia decizia să facă
un pas decisiv în direcţia dezvoltării generatorului: acesta este transformat
dintr-un furnizor de energie, într-o parte a sistemului de propulsie al unui
hibrid de bază accesibil. „Sistemul Bosch Boost Recuperation System face
sistemul de propulsie hibrid economic accesibil și pentru clasa compactă”,
declară Dr. Rolf Bulander. În afară de generatorul mai puternic, sistemul
include un acumulator litiu-ion de dimensiuni reduse cu o capacitate de 0,25
kWh și o sub-rețea la bord de 48 de V.
Această componentă inovatoare a sistemului de propulsie oferită de Bosch reunește
patru funcții în același sistem: recuperare,
amplificare, start-stop și rulare cu viteză de
croazieră. Economia de carburant care poate fi obținută este de până la 15
procente, cu posibilitatea de a mai câștiga 10 procente în condițiile
reale de funcționare, atunci când autovehiculul rulează cu viteză de croazieră
având motorul oprit. Rețeaua de 48 de V de la bord
înmagazinează rapid și eficient surplusul de
energie generat la frânare în acumulatorul litiu-ion. La cerere, această
energie este redirecționată către generator,
care funcționează apoi ca un motor suplimentar.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii