Inspectoratul
Tehnic TÜV SÜD confirmă: ciclul de viaţă al BMW i3 are un potenţial de a emite
gaze de seră mai mic cu aproximativ 30-50% faţă de automobilele convenţionale
comparabile.
BMW i3 demarează în forţă - cu plăcerea condusului specifică
mărcii şi o amprentă de mediu minimă, acum confirmată oficial. O dată cu
lansarea pe piață primul model electric
produs în serie de BMW Group din partea inspectorilor independenţi a primit
certificatul ISO 14040/14044 pentru amprenta asupra mediului pe tot ciclul de
viață al produsului, în timpul producţiei, utilizării şi reciclării
ulterioare. Declaraţia de Validare pentru BMW i3, acordată pentru amprenta de
mediu a produsului de către Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD, confirmă metodele şi rezultatele
analizelor relevante. Prin comparaţie cu automobilele convenţionale de aceleaşi
dimensiuni şi performanţe, potenţialul BMW i3 de a produce gaze de seră este
redus cu valori cuprinse între 30% şi peste 50%.
Certificatul, în conformitate cu standardul ISO, nu este doar o
garanţie a calităţii BMW i3, ci confirmă şi abordarea completă a noului brand
BMW i pentru a asigura o dezvoltare durabilă. "Pentru prima dată în
istoria BMW Group, ne-am impus pentru un automobil nou conceput obiective sustenabile
pentru întreg ciclul de viață, încă din faza
strategică iniţială", a explicat Ulrich Kranz, vicepreşedinte executiv BMW
i. "Inspecţia a analizat ciclul de viaţă, de la extracţia materiilor brute
şi producţie, a trecut prin etapele de utilizare şi reciclare, astfel încât să
ia în calcul toate aspectele de mediu. Faptul că această abordare şi
rezultatele sale au fost verificate de o agenţie neutră demonstrează că am
adoptat un parcurs de pionierat", a comentat Kranz.
Procedura de certificare realizată de TÜV SÜD Management Service
GmbH a inclus o analiză detaliată a datelor utilizate pentru studierea
amprentei asupra mediului implementată la BMW i3, a procesului de producţie şi
a rezultatelor din analize bazate pe criterii bine definite.
În concluzii, experţii au declarat că toate cerinţele standardului
ISO 14040/44 au fost îndeplinite când s-a realizat analiza amprentei de mediu
şi că toate metodele utilizate au fost în conformitate cu cele mai avansate
standarde de inginerie. Acurateţea datelor introduse şi informaţiile de mediu
au fost şi ele confirmate. Acest rezultat confirmă că amprenta de mediu a BMW
i3 îndeplineşte şi cele mai stricte standarde internaţionale.
În mod natural, propulsia electrică oferă cel mai mare avantaj din perspectiva impactului asupra mediului. Eficienţa motorului este semnificativ mai mare decât cea a motoarelor pe benzină sau diesel. Dacă este luată în calcul generarea energiei electrice furnizată de acumulatorul de înaltă tensiune, există posibilităţi suplimentare pentru optimizarea protecţiei mediului înconjurător. Cota ridicată a materialelor reciclate şi a proceselor de producţie eficiente din punct de vedere energetic a redus şi mai mult impactul pe care BMW i3 îl are asupra mediului. Potenţialul efect de seră este redus cu aproximativ 30% prin utilizarea energiei din mixul energetic EU 25, care ia în calcul toată generarea de curent electric din Uniunea Europeană. În momentul în care BMW i3 este propulsat cu energie generată din surse regenerabile - de exemplu, energie solară sau eoliană -, valoarea este îmbunătăţită la peste 50%.
Reducerea efectului de seră sau a amprentei CO2 documentată în
amprenta de mediu a BMW i3 s-a datorat şi unui număr consistent de măsuri
individuale care nu au mai fost niciodată implementate la un așa
nivel pentru un automobil de serie, după cum explică Ulrich Kranz: "
Fiecare componentă şi fiecare etapă individuală a procesului au fost analizate
cu acurateţe din perspectiva sustenabilităţii. Acest parcurs ne-a condus spre o
multitudine de soluţii inovatoare şi de pionierat". Această abordare va fi
transferată şi la alte game de modele în dorinţa de a intensifica suplimentar
angajamentul strategic pe termen lung pe care BMW Group îl are faţă de
dezvoltarea durabilă - ecologică, economică sau socială.
Inovaţiile realizate la BMW i3 cuprind arhitectura LifeDrive unică
- celulă a pasagerilor produsă din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP)
şi şasiu din aluminiu pentru montarea motorului, şasiului, acumulatorului şi
structurilor de rezistenţă.
Pielea argăsită cu extract natural din frunze de măslin, lemnul
prelucrat ecologic din pepiniere europene certificate şi utilizarea vastă a
fibrelor naturale în panoul de instrumente şi panourile uşilor contribuie la o
amprentă de mediu minimă. 25% din masa fiecărui plastic utilizat în interior şi
a termoplasticului de la exterior provine din materiale reciclate sau materii
prime regenerabile.
Cota foarte mare de materii prime ce pot fi reciclate şi de
procese de producţie eficiente energetic joacă un rol important în aplicaţiile
de aluminiu şi CFRP pentru optimizarea amprentei de mediu. Majoritatea
componentelor de aliaj uşor de la BMW i3 este realizată din aşa-numitul
aluminiu secundar. Acesta nu este obţinut din minereu de aluminiu, ci din
resturi de producţie topite şi poate fi obținut folosind cu până la
95% mai puţină energie. Mai mult, aluminiul primar folosit este produs prin
utilizarea energiei generate din resurse regenerabile, pentru a minimiza
impactul asupra mediului.
BMW Group utilizează experienţa unică pe care o deţine în domeniul
producţiei CFRP la scară industrială pentru fabricarea modulului Life.
Obiectivul este adoptarea unei abordări multidisciplinare pentru a crea procese
de producţie sustenabile. Aproximativ 10% din CFRP utilizat la celula pasagerilor
este realizat din materiale reciclate. De exemplu, resturile din fabricarea
componentelor CFRP pot fi returnate în fazele de producţie printr-un proces
dezvoltat special pentru automobilele BMW i. Acesta reduce utilizarea de
materii prime din partea uzinei de fibră de carbon aflată la Moses Lake (SUA),
furnizorul pentru materia primă pentru toate componentele BMW i3 realizate din
CFRP. Energia necesară pentru producţia fibrei de carbon este produsă integral
de hidrocentrale locale, în timp ce electricitatea pentru fabricarea
automobilelor BMW i la uzina din Leipzig provine doar din surse eoliene.
Aceasta este prima dată când turbinele eoliene au fost folosite la
uzina unui constructor auto din Germania în furnizarea directă a electricităţii
pentru producţie.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii