Astăzi, 18 noiembrie, cu ocazia aniversării a 107 de la ziua de naștere a creatorului său original, Alec Issigonis, noul model MINI
este prezentat în avanpremieră. Modelul este dezvăluit simultan la Salonul Auto
LA, la Salonul Auto Tokio și în cadrul unui eveniment
desfășurat la fabrica mărcii din Oxford. Lansarea oficială pe piețele din întreaga lume, inclusiv România, este așteptată pentru prima parte a anului viitor.
De la relansarea mărcii din anul 2000,
noul MINI este o prezență
unică pe piață,
oferind o combinație
de neegalat între calitatea premium, experiența sportivă de condus, posibilitățile de personalizare și designul retro emblematic. A treia
generație
preia rețeta
succesului și
aduce în plus un echilibru excelent performanțe-consum, tehnologii inovative noi
precum Head-up Display sau funcții
internet și
îmbunătățiri
semnificative în ceea ce privește
confortul, sistemele de siguranță
și
calitatea materialelor.
Noul design păstrează elementele
distinctive MINI, așa
cum sunt proporțiile,
console scurte, parbrizul drept, farurile rotunde, semnalizatorul lateral,
montanții
de culoare neagră, acoperișul
contrastant sau finisajele cromate. Grila radiatorului preia pentru prima oară
forma hexagonală a clasicului Mini. Elemente de optimizare aerodinamică sigură
cel mai redus coeficient aerodinamic (Cd) din segment de numai 0,28. Din față se remarcă farurile redesenate, acum
disponibile cu tehnologia integral LED pentru iluminare adaptivă, dar și cu inelele circulare pentru lumina de
zi.
Noul model a crescut în dimensiuni cu 98
mm în înălțime,
cu 44 mm în lățime,
7 mm în înălțime,
în timp ce ampatamentul a crescut cu 28 mm și ecartamentul cu 42 mm în față și
34 mm în spate. Evoluția
se concretizează și
în mai mult spațiu
la interior, cu un nou design al scaunelor care acum oferă mai mult spațiu. Inclusiv portbagajul a crescut cu 51
litri la un total de 211 litri, în timp ce bancheta spate este rabatabilă fracționat 60:40 pentru a oferi un spațiu suplimentar de depozitare.
Toate propulsoarele de pe MINI
dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum
pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină alimentarea turbo și tehnologii de control dinamic al
alimentării cu aer (așa
cum este VANOS și
Valvetronic pentru benzină și
turbină cu geometrie variabilă pentru diesel), cu injecția directă de combustibil. La lansare
vor fi disponibile 3 motorizări, două pe benzină și una diesel. Alături de un raport
excelent performanțe-consum,
remarcabilă este și
livrarea cuplului maxim de la turații
foarte joase, de numai 1250 rpm pentru versiunile pe benzină. MINI Cooper
dispune de un model de 1,5 litri și
3 cilindri care dezvoltă 100 kW/ 136 CP, MINI Cooper S este echipat cu un
motor de 4 cilindri în linie de 141 kW/192 CP și MINI Cooper D vine cu un motor
diesel de 3 cilindri care dezvoltă 85 kW/116 CP.
Tehnologiile grupate sub denumirea
MINIMALISM asigură un raport excelent între performanțele dinamice și consum. Acesta include, alături de
motoare, o nouă dezvoltare de cutii de viteze de șase trepte, atât manuale cât și automate și funcția „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID
și
SPORT. Cel mai mare progres în ceea ce privește eficiența l-a înregistrat MINI Cooper, cu 2,6
secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h și emisii cu 27% mai mici. Cel mai mic
consum este realizat de MINI Cooper D: 3,5-3,6 litri per 100 km/h sau 92-95 g
CO2 per km (ciclu de test EU, variație
în funcție
de echipare).
Plăcerea de a conduce tipică MINI este
oferită prin motorizări noi cu răspuns îmbunătățit, masă redusă și rigiditate crescută, dar și un nou sistem de suspensii care se
bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea. Manevrabilitatea
este asigurată și
de un sistem nou de direcție
asistat electric care include funcția
Servotronic standard. Amortizoarele dinamice (Dynamic Driving Control) se
regăsesc pentru prima oară la modelele MINI. Disponibile standard sunt
Controlul electronic al stabilității
(DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau
rularea pe suprafețe
precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată
(EDLC) și
funcția
Performance Control a DSC sunt oferite opțional.
A fost optimizat și
sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu jante de până la 18
inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).
În permieră este disponibil un selector
„Driving mode“ care permite alegerea unuia din cele trei moduri de condus:
GREEN, MID și
SPORT. Acesta influențează
răspunsul direcției
și
accelerației,
modul de schimbare al treptelor pentru cutia automată și funcționarea amortizoarelor dinamice, atunci
când acestea se află în echiparea mașinii.
Suplimentar, modul GREEN împreună cu o cutie automată permite rularea coasting
automată la ridicarea piciorului de pe accelerație (rularea liberă, cu decuplarea
motorului de la transmisie) pentru un plus de eficiență.
La interior, cadranele de bord pentru
turație
și
viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil,
toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch
standard și
8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback
vizual pentru o serie extinsă de funcții
(de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este
comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de
butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale (navigație, radio, entertainment sau telefon) și o serie de 5 butoane favorite,
programabile.
Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de
asistență
inovative care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru
recunoașterea
semnelor de circulație
și
indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată
sau controlul automat al fazei lungi.
MINI este o marcă cu adevărat revoluționară în ceea ce privește funcțiile de entertainment. Integrarea
telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de
muzică, de la Deezer și
webradio la Facebook și
foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicațiile speciale MINI, ca Mission Control,
Dynamic Music și
Driving Excitement sau MINIMALISM Analyser. Mai mult, sistemul este
deschis dezvoltatorilor de aplicații
pentru sistemele de operare Android și
Apple, astfel încât utilizatorii pot beneficia constant de aplicații noi, chiar și după achiziționarea mașinii.
Date tehnice
MINI Cooper S
4 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 –
6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm
(300 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie
automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h),
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4
litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125
g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, VANOS și Valvetronic)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 –
6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm
(230 Nm overboost)
Accelerație (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8
litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112
g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper D
3 clindri TwinPower Turbo (cu injecție directă, turbină cu geometrie
variabilă)
Capacite clindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Accelerație (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h),
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8
litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul și emisiile sunt măsurate conform
normelor EU și
variază în funcție
de echipare.
Dimensiuni exterioare:
lungime: 3821 mm (MINI Cooper S: 3850
mm)
lățime:
1727 mm
înălțime: 144 mm
ampatament: 2495 mm
Sursa: MINI Romania
0 comentarii