Senzor radar Bosch cu raza lunga de actiune
Multe sisteme de asistență de înaltă performanță utilizează un senzor radar pentru a monitoriza mediul din jurul autovehiculului. Avantajul acestor senzori este acela că pot măsura extrem de precis distanța și viteza autovehiculelor din față. Bosch a dezvoltat un nou senzor radar cu rază lungă de acțiune. Ca și predecesorii săi, acesta utilizează banda de frecvență de 77 GHz. Este, de asemenea, mai puternic, mai compact și mai rentabil decât predecesorul său direct. „Noul senzor radar poate detecta chiar mai repede obstacolele și autovehiculele care se interpun”, afirmă Gerhard Steiger, președintele diviziei Sisteme de Control al Șasiului. „Acest lucru înseamnă că funcțiile de siguranță, precum frânarea automată de urgență, pot fi activate mai devreme.” A patra generație de senzori radar cu rază lungă de acțiune (LRR4), va intra în producția de serie în anul 2014.

Acoperirea unei suprafețe mai late oferă mai multe informații despre mediul înconjurător
Cea mai importantă noutate tehnică în ceea ce privește noul senzor LRR4 este numărul de raze radar utilizate. Ca și la modelul anterior, este generat un grup de patru raze în partea din față. Radarul poate detecta alte autovehicule la o distanță de aproximativ 250 de metri. Acest lucru permite utilizarea tempomatului adaptiv ACC la viteze mai mari de 160 km/h, putând compensa diferențe mari de viteză fără a fi necesară intervenția șoferului. Două raze radar suplimentare extind unghiul de acoperire la 40 de grade – cu zece grade mai mult decât predecesorul său. Astfel, autovehiculele care se interpun pot fi detectate chiar mai devreme, iar ACC poate reacționa mai rapid. Pentru a obține și mai multe informații, există și o rază de detectare a înălțimii. Împreună cu cele șase raze de bază, aceasta poate estima înălțimea obiectelor detectate, ceea ce ajută la o mai bună clasificare.

Avantajul pentru șoferi este acela că situațiile critice, în special în traficul urban, sunt detectate și identificate în mod clar mai devreme. Frânarea automată de urgență poate fi declanșată mai devreme, ceea ce înseamnă că accidentele pot fi evitate complet sau poate fi atenuată gravitatea acestora. Performanța maximă este asigurată de utilizarea a doi senzori radar instalați fiecare pe câte o latură a părții din față a autovehiculului. Împreună, aceștia oferă o acoperire și mai amplă. Deoarece nu sunt instalați fix în centru, aceștia pot detecta chiar mai repede autovehiculele care se interpun.

LRR4 integrează fuziunea completă a datelor primite de la senzori
Sistemele de asistență puternice se bazează în mod frecvent pe mai mult de un senzor. Ca și predecesorul său, LRR4 își poate utiliza propria unitate de comandă pentru a procesa datele primite de la un al doilea senzor radar opțional, de la o cameră video și de la senzorii cu ultrasunete. Cu ajutorul algoritmilor software puternici, această „fuziune a datelor senzorilor” poate genera o „imagine” foarte detaliată – sau mai precis, o interpretare a mediului înconjurător al autovehiculului. Prin această metodă, sunt detectați și pietonii și sunt incluși în evaluarea situației, ceea ce poate ajuta la îmbunătățirea suplimentară a funcțiilor precum frânarea automată de urgență. Din anul 2016, această protecție pentru pietoni va fi una dintre cerințele testelor de siguranță realizate de organizația pentru protecția consumatorilor Euro NCAP. Beneficiul unor astfel de sisteme a fost deja dovedit de către studiul practic euroFOT inițiat de către Uniunea Europeană. Publicat în anul 2012, acesta a constatat că tempomatul adaptiv ACC, în combinație cu un sistem de avertizare în caz de coliziune, poate avea un efect pozitiv asupra a peste cinci procente din totalul accidentelor de pe autostradă care implică răniri sau chiar le poate preveni complet.

La fel ca predecesorul său, LRR4 nu are componente mobile. Acest lucru îl face extrem de robust și adecvat pentru toate tipurile de autoturisme. Iar datorită funcției opționale de încălzire a lentilelor, senzorul este disponibil practic permanent, chiar și în condiții de zăpadă și gheață. Acest modul cu frecvență înaltă utilizează tehnologia siliciu-germaniu.

Procesul de fabricație include, de asemenea, o inovație: toate componentele pot fi acum fabricate utilizând procesele standard de sudură. Costurile de producție sunt reduse astfel şi mai mult. „Datorită acestor inovații multiple, Bosch a realizat senzori radar mai puternici și mai rentabili”, spune Steiger. „Tehnologia radar este pregătită pentru piața de masă”, continuă acesta, lucru relevat de volumele de producție planificate de Bosch. Producția de serie a început în anul 2000, iar primul milion de unități produse a fost atins la începutul anului 2013. Senzorul cu numărul două milioane, însă, va ieși de pe linia de producție în anul 2014 și cel cu numărul zece milioane este planificat să-i urmeze doi ani mai târziu.

Ca alternativă la senzorii radar cu rază lungă de acțiune, Bosch oferă senzori radar cu rază medie de acțiune încă de la mijlocul anului 2013. Aceștia sunt și mai rentabili, cu o rază de acțiune mai redusă, de 160 de metri. Senzorii permit frânarea automată de urgență și funcționarea tempomatului adaptiv la viteze de până la 160 km/h, ceea ce este suficient pentru cele mai multe țări. O variantă pentru utilizarea în partea din spate a autovehiculului va fi lansată în anul 2014. Pentru început, acest senzor detectează autovehicule care se apropie rapid din spate și poate avertiza în caz de coliziune la schimbarea benzilor. Cu un unghi de 150 de grade, acesta acoperă un câmp vizual deosebit de lat. 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii