Alături de alte domenii de cercetare și dezvoltare, Bosch a început la Cluj activitățile de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă
pentru conducătorii auto (DAS - Driver Assistance Systems). În 2014, inginerii
români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de
viziune artificială, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo.
Toate aceste proiecte se desfășoară în strânsă colaborare
cu echipele de cercetători Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo.
Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare
şi în anul 2014, căutând ingineri şi absolvenți români talentați, care au cunoștințe avansate de algoritmică
şi de procesare a imaginilor.
„Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video”, explică Gerhard Steiger, președintele departamentului Chassis Systems Control al companiei Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanța până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch dezvoltă funcționalități care fie preiau controlul mașinii pentru scurt timp (de exemplu: frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor care apar brusc), fie ghidează autovehiculul printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcție.
Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informații care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu bicicliști, la viteze de până la 80 de kilometri pe oră. Astfel, camera stereo Bosch devine o bază pentru creşterea siguranței în traficul urban. Cu o cameră mono, se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanța până la acestea. Cu o cameră stereo se poate implementa funcționalitatea de frânare automată de urgență, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanța până la un obstacol și se poate estima traiectoria acestuia. În cazul în care un accident nu poate fi evitat, viteza de impact și, prin urmare, gradul de severitate al accidentului sunt diminuate semnificativ. Mai mult, celelalte sisteme electronice din mașină sunt notificate, și astfel airbag-ul și dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranță se declanşează într-un mod optim.
Camera video stereo poate oferi și funcționalitățile
pe care le oferă o cameră mono, de exemplu: detectează indicatoare de circulație,
ajută conducătorul la încadrarea pe banda de circulație
și ajustează faza lungă în funcție de vehiculele aflate în
față și de traficul din sens
opus.
„Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video”, explică Gerhard Steiger, președintele departamentului Chassis Systems Control al companiei Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanța până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch dezvoltă funcționalități care fie preiau controlul mașinii pentru scurt timp (de exemplu: frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor care apar brusc), fie ghidează autovehiculul printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcție.
Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informații care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu bicicliști, la viteze de până la 80 de kilometri pe oră. Astfel, camera stereo Bosch devine o bază pentru creşterea siguranței în traficul urban. Cu o cameră mono, se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanța până la acestea. Cu o cameră stereo se poate implementa funcționalitatea de frânare automată de urgență, deoarece din imaginile stereo se poate detecta distanța până la un obstacol și se poate estima traiectoria acestuia. În cazul în care un accident nu poate fi evitat, viteza de impact și, prin urmare, gradul de severitate al accidentului sunt diminuate semnificativ. Mai mult, celelalte sisteme electronice din mașină sunt notificate, și astfel airbag-ul și dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranță se declanşează într-un mod optim.
Cercetătorii Bosch au creat cea mai mică cameră stereo din industria auto
Inginerii Bosch au integrat unitatea de control și de procesare a
imaginilor direct în carcasa camerei, obținând astfel un sistem
deosebit de compact. Cu o distanță între cele două camere
de doar 12 centimetri, care este distanța dintre axele optice al
obiectivului, Bosch oferă probabil cel mai mic sistem video stereo din
industria auto. Producătorii auto pot astfel integra camera stereo foarte ușor
în autovehicule. Cei doi senzori de imagine cu tehnologie CMOS (Complementary
Metal Oxide Semiconductor) au o rezoluţie de câte 1.2 megapixeli fiecare. Având
o lentilă de înaltă calitate, camera vizualizează un unghi de 25 de grade pe
verticală și de 45 de grade pe orizontală și oferă o adâncime de
măsurare de până la 50 de metri.
Cresc cerințele pentru siguranța în trafic
Impulsuri adiționale pentru pătrunderea pe piaţă a sistemelor de asistență
a conducătorilor auto (DAS) apar datorită standardelor de siguranţă tot mai
ridicate solicitate de Comisia Europeană şi de organizația
de protecție a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment
Programme). Se estimează că pentru a obține calificarea cea mai
bună, cea de 5 stele, până în 2014, noile modele de autovehicule vor trebui
echipate în mare măsură cu sistemele de asistență a conducătorilor auto.
Un accent este pus pe sistemele de frânare automată de urgență
(AEB – Automatic Emergency Breaking). Steiger este convins că: „Noua noastră
cameră stereo cu unitate de procesare integrată combină funcțiile
camerei mono cu avantajele tehnologiei stereo. Aceasta permite atingerea cerințelor
crescute de siguranță într-un mod compact și
eficient din punct de vedere al costurilor.”
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii