ŠKODA Fabia R 5 va fi noua mașină de curse a companiei ŠKODA.
Succesorul modelului de raliu Fabia Super 2000 își va face apariția pe scenă în anul 2015.
În 2014, echipajele ŠKODA Kopecký/Dresler și Lappi/Ferm vor face parte din echipa
fabricii.
În sezonul care urmează, ŠKODA va lua parte la APRC și ERC.
Tandemul Wiegand/Christian va pilota pentru echipa ŠKODA
AUTO Deutschland în ERC.
A
fost anunțat urmașul proiectului de succes din motorsport, ŠKODA Fabia Super 2000: în 2014, în Mladá Boleslav va începe dezvoltarea
automobilului de raliu ŠKODA Fabia R 5. Noul model va lua startul pentru prima
dată în competițiile internaționale de raliu, în anul 2015. Pentru sezonul 2013, care tocmai s-a
încheiat, ŠKODA Motorsport se bucură de unul dintre cei mai de succes ani din
cei 112 ani ai săi de istorie în motorsport. Momente importante: victorii în
clasamentul general în trei campionate continentale și șase
naționale.
ŠKODA își va continua și în 2014 programul din motorsport, cu modelul
care a trecut deja testul timpului, Fabia Super 2000, ceea ce înseamnă că fanii
ŠKODA se pot aștepta la noi
momente emoționante și în anul următor. “Prin numeroasele succese
internaționale de care s-a
bucurat, actuala Fabia Super 2000 a demonstrat timp de câțiva ani buni abilitățile noastre tehnice. Acum, marea încercare este
de a ne ridica la nivelul succesului nostru. Din acest motiv lucrăm intens la
dezvoltarea unei noi mașini de curse, care
să aibă ca bază de pornire modelul ŠKODA Fabia și să fie destinat categoriei R5,” a declarat Dr.
Frank Welsch, Membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Managementul
Dezvoltării Tehnice.
Michal Hrabánek,
Directorul ŠKODA Motorsport, a adăugat: “Noua mașină de raliu R 5 va fi
echipată cu un motor turbo de 1,6 litri, conform regulamentelor FIA. Aceasta
este o schimbare importantă în comparație cu actualul motor de doi litri, aspirat
natural. Categoria R5 ia locul fostei clase Super 2000. Astfel vom putea
continua să concurăm cu succes în campionatele internaționale și vom putea să continuăm
programul destinat clienților. Intrarea în clasa R5 este un pas logic pentru ŠKODA. Așa cum stau lucrurile,
presupunem că noua mașină va fi omologată până la mijlocul anului 2015.”
ŠKODA va apărea din nou,
în 2014, cu proeminență pe scena raliului – cu
deja cunoscutul model ŠKODA Fabia Super 2000. “Planul nostru este să participăm
la Campionatul de Raliu FIA Asia-Pacific (APRC pe scurt) și să concurăm în anumite
raliuri din ERC, în cadrul Campionatului European de Raliuri FIA. Echipajele
noastre din 2013 își vor schimba rolurile pentru anul următor: Jan Kopecký și Pavel Dresler vor lua
startul în APRC, în timp ce Esapekka Lappi și Janne Ferm vor alerga
în ERC. În Campionatul European de Raliu, lor li se va alătura perechea din
raliul Germaniei, Sepp Wiegand/Frank Christian de la echipa ŠKODA AUTO
Deutschland, care va lua startul, de asemenea într-o mașină de fabrică,” a
declarat Hrabánek.
Proiectul ŠKODA Fabia
Super 2000 este unul dintre cele mai de succes din istoria de 112 ani ai ŠKODA
în motorsport. După ce a debutat pentru prima dată în public sub forma unui
studiu, la Salonul Auto de la Geneva din 2007, ŠKODA Fabia Super 2000 a
concurat în premieră la iconicul Raliu Monte Carlo din 2009. Numai un an mai
târziu, ŠKODA revendica primul său succes internațional cu Fabia Super
2000: victoria în clasamentul general din Intercontinental Rally Challenge
(IRC) – atât în clasamentul Constructorilor cât și în cel al Piloților, grație perechii Juho
Hänninen/Mikko Markkula (FIN/FIN). ŠKODA a repetat acest succes în 2011 și 2012, cu Andreas
Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), obținând un total de 27 de victorii, devenind astfel cel mai de succes
producător din istoria IRC.
În același timp cu victoriile din
IRC, echipa fabricii, Hänninen/Markkula a triumfat și în Campionatul Mondial
Super 2000 (SWRC) și, un an mai târziu, în Campionatul European. 2012 a marcat și prima apariție a modelului Fabia
Super 2000 în APRC, unde ŠKODA a colaborat cu echipa MRF pentru a obține prima poziție atât în clasamentul
Constructorilor, cât și în cel al Piloților (Chris Atkinson, AUS). Grație susţinerii depline a fabricii ŠKODA, acest
succes din APRC a fost repetat în 2013 – de această dată tandemul Gaurav
Gill/Glenn Macneall (IND/NZ) fiind echipa victorioasă. Piloții echipei de fabrică
ŠKODA Motorsport, Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN) au avut de asemenea un
rol esențial în apărarea cu succes a titlului din clasamentul Constructorilor în
APRC, contribuind cu trei victorii. Jan Kopecký (CZ) și-a încununat cel mai
bun sezon din carieră, în 2013, cu o victorie detașată la general, în ERC.
Împreună cu Pavel Dresler (CZ), copilotul său, el a câștigat șase din opt raliuri și a obținut şi alte două
podiumuri.
Gustavo Saba/Victor
Aguilera (PY/PY) au câștigat Campionatul Americii de Sud FIA Codasur și campionatul din țara lor natală, din
Paraguay, în 2013 – ambele într-o Fabia Super 2000. Piloții ŠKODA au repurtat în
plus încă cinci titluri naționale în Austria (Raimund Baumschlager), Italia (Umberto Scandola),
Bulgaria (Dimitar Iliev), Jordan (Marouf Abu Samra) și Portugalia (Ricardo
Moura).
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii