Tehnologiile răspund cererii globale din ce în ce mai mare pentru
prevenirea accidentelor şi protecţia mediului înconjurător. „Divizia Tehnologie
Auto înregistrează în prezent un progres semnificativ. Bosch preconizează că
electrificarea, automatizarea şi conectivitatea reprezintă tendinţele
principale în dezvoltarea industriei auto mondiale. Ne aflăm în prim planul
inovaţiilor în toate aceste domenii”, a afirmat Wolf-Henning Scheider, membru
al Consiliului de Administraţie al Robert Bosch GmbH responsabil pentru divizia
auto.
Mobilitate ecologică şi economică prin electrificare
În drumul către conducerea complet electrică, Bosch oferă soluţii majore prin modelele hibrid „mild”, „strong” şi „plug-in”, precum şi cu propulsie pur electrică. Gama inovaţiilor Bosch din 2013 cuprinde sistemul pentru hibrizii plug-in care poate reduce emisiile de CO2 cu 65 de procente. În 2014, componentele pentru electrificarea sistemului de propulsie vor fi produse în serie la Bosch în cadrul a 30 de proiecte. „Prin intermediul acestor proiecte câştigăm experienţă în aducerea pe piaţă, pentru publicul larg, a sistemelor de propulsie electrică rentabile, de înaltă performanţă", a afirmat Scheider. „Pas cu pas vom ajunge la electromobilitatea completă.”
Acumulatorii rămân tehnologia cheie care permite electrificarea suplimentară a autovehiculelor. Bosch urmăreşte să înjumătăţească costurile acumulatorilor litiu-ion, dublând în acelaşi timp densitatea energetică până la sfârşitul acestui deceniu, în primul rând prin intermediul unei tehnologii de comandă de înaltă precizie a acumulatorilor, precum şi prin tehnologia inovatoare a materialelor şi electrochimică. Pentru a accelera ritmul acestor dezvoltări, Bosch a semnat recent un act de înfiinţare a unei societăţi mixte împreună cu companiile japoneze GS Yuasa şi Mitsubishi Corporation.
Funcţiile de conducere autonomă sporesc siguranţa şi confortul
Bosch oferă deja un număr din ce în ce mai mare de funcţii de asistenţă la conducere şi de siguranţă. „Credem că o conducere autonomă ne va ajuta să ne realizăm viziunea conducerii în siguranţă şi fără accidente. Rănirile vor fi de domeniul trecutului şi, în mod ideal, nu ar trebui să existe deloc accidente”, spune Scheider. Peste 90 la sută din accidentele din întreaga lume sunt cauzate de erori umane. Produsele Bosch contribuie deja la reducerea semnificativă a acestor numere.
Mobilitate ecologică şi economică prin electrificare
În drumul către conducerea complet electrică, Bosch oferă soluţii majore prin modelele hibrid „mild”, „strong” şi „plug-in”, precum şi cu propulsie pur electrică. Gama inovaţiilor Bosch din 2013 cuprinde sistemul pentru hibrizii plug-in care poate reduce emisiile de CO2 cu 65 de procente. În 2014, componentele pentru electrificarea sistemului de propulsie vor fi produse în serie la Bosch în cadrul a 30 de proiecte. „Prin intermediul acestor proiecte câştigăm experienţă în aducerea pe piaţă, pentru publicul larg, a sistemelor de propulsie electrică rentabile, de înaltă performanţă", a afirmat Scheider. „Pas cu pas vom ajunge la electromobilitatea completă.”
Acumulatorii rămân tehnologia cheie care permite electrificarea suplimentară a autovehiculelor. Bosch urmăreşte să înjumătăţească costurile acumulatorilor litiu-ion, dublând în acelaşi timp densitatea energetică până la sfârşitul acestui deceniu, în primul rând prin intermediul unei tehnologii de comandă de înaltă precizie a acumulatorilor, precum şi prin tehnologia inovatoare a materialelor şi electrochimică. Pentru a accelera ritmul acestor dezvoltări, Bosch a semnat recent un act de înfiinţare a unei societăţi mixte împreună cu companiile japoneze GS Yuasa şi Mitsubishi Corporation.
Funcţiile de conducere autonomă sporesc siguranţa şi confortul
Bosch oferă deja un număr din ce în ce mai mare de funcţii de asistenţă la conducere şi de siguranţă. „Credem că o conducere autonomă ne va ajuta să ne realizăm viziunea conducerii în siguranţă şi fără accidente. Rănirile vor fi de domeniul trecutului şi, în mod ideal, nu ar trebui să existe deloc accidente”, spune Scheider. Peste 90 la sută din accidentele din întreaga lume sunt cauzate de erori umane. Produsele Bosch contribuie deja la reducerea semnificativă a acestor numere.
Sistemele de asistenţă la conducere precum tempomatul adaptiv ACC au ajutat
deja la decongestionarea traficului în 2013. În 2014, Bosch va lansa un
asistent pentru blocajele din trafic care permite autovehiculelor să menţină o
distanţă corespunzătoare faţă de celelalte autovehicule, prin reglarea vitezei
acestora în funcţie de nivelurile de congestionare, şi care le menţine pe banda
de circulaţie prin intermediul intervenţiilor de direcţie. Bosch planifică să
dezvolte funcţii de conducere autonomă din ce în ce mai complexe înainte de a
se concentra pe o experienţă de conducere complet autonomă în următorul
deceniu.
Conducere interconectată: autovehicule conectate cu mediul din jur
O condiţie importantă pentru automatizarea completă a autovehiculelor este
reprezentată de conducerea interconectată. Bosch pune accentul pe
conectivitatea car-to-cloud, prin care autovehiculele îşi vor menţine constant
conexiunile la reţelele de date mobile de mare viteză. Până în 2025, Bosch se
aşteaptă ca aproape orice autovehicul nou vândut în întreaga lume să fie
capabil de aceste performanţe.
Conectivitatea la bord face condusul sigur şi confortabil. Bosch a dezvoltat
„mySpin”, un sistem nou care integrează aplicaţiile pentru smartphone-uri în
afişajul autovehiculului, exact aşa cum apar pe telefon. Acesta le permite
şoferilor să le acţioneze în siguranţă şi cu uşurinţă în timpul conducerii.
„Aceste inovaţii vor fi atractive pentru şoferii care apreciază conexiunile
mobile de internet. În plus, ajută la prevenirea accidentelor”, a declarat
Scheider.
Rețeaua globală de inovare Bosch s-a extins şi la Cluj
Bosch pune un mare accent pe forţa sa de inovaţie şi pe dezvoltarea continuă a
rețelei sale globale de ingineri care lucrează în cercetare şi
dezvoltare. În acest context, alături de alte domenii de cercetare și
dezvoltare, Bosch a început anul trecut, la Cluj, desfăşurarea de activități
de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă pentru conducătorii
auto (DAS - Driver Assistance Systems). Printre altele, în 2014, inginerii
români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de
viziune artificială, folosind cele mai noi tehnologii bazate pe imagini stereo.
În viitor sunt așteptate creșteri
semnificative ale sectorului sistemelor de asistenţă pentru conducătorii auto.
Astfel, Bosch dezvoltă din ce în ce mai multe funcționalităţi
de conducere autonomă şi semiautonomă, precum şi funcţionalităţi de siguranță
cum ar fi AEB (AEB- frânarea automată de urgenţă).
Impulsurile adiționale pentru pătrunderea
pe piaţă a sistemelor de asistență a conducătorilor auto
(DAS) apar şi datorită standardelor de siguranţă tot mai ridicate solicitate de
Comisia Europeană şi de organizația de protecție
a consumatorilor EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Astfel, începând
din 2014, pentru a primi punctajul maxim de cinci stele, cele mai multe
autovehicule noi vor trebui echipate cu sisteme de asistenţă pentru şoferi.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii