Flotele se pot echipa de acum
cu noua gamă de anvelope de la Goodyear, eficiente din punct de vedere al
consumului de carburant, și pot economisi
până la €256.000 pe an[1].
Goodyear anunță că începând de acum
noua sa linie de anvelope de camion, eficientă în ceea ce privește consumul de
carburant, este disponibilă pe piață, și că, în gama oferită se numără și prima anvelopă destinată punții de direcție ce urmează să fie
clasificată cu rating A conform noii etichete UE pentru anvelope pentru eficiența consumului de carburant.
Flotele europene pot
beneficia acum de cea mai recentă gamă de anvelope de la Goodyear, disponibilă
în toate țările europene[2], începând
cu luna ianuarie 2014. În cadrul celor trei familii FUELMAX – anvelopele pentru
axa de direcție FUELMAX S, anvelopele pentru axa de tracțiune FUELMAX D și anvelopele pentru
semi-remorci FUELMAX T–, atât gamele de anvelope pentru axa de direcție, cât și cele pentru
semi-remorci, oferă anvelope care au fost incluse în clasa A a eficienței consumului de
carburant.
Economiile financiare și de mediu oferite de
anvelopele FUELMAX sunt considerabile. Un operator cu o flotă de 50 de camioane
poate economisi până la 256.000 de euro folosind anvelopele FUELMAX, în locul
anvelopelor de dimensiuni similare, dar care au fost incluse, conform
etichetării europene, în categoria D, privind eficiența consumului de
carburant. Aceasta reprezintă o economie de 5.120 de
euro, plus o reducere a emisiilor de CO2 de 8.975 kg annual, pentru un camion.[3]
“Anvelopele Goodyear FUELMAX vor economisi,
într-adevăr, bani, datorită consumului redus de carburant pe care îl oferă”, a declarat Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA,
Goodyear Dunlop Tires Europa. “Mai există și
alte beneficii, nu în ultimul rând kilometrajul ridicat și
versatilitatea în termeni de performanță pe
vreme de iarnă a anvelopelor pentru puntea de tracțiune.
Ca o încununare a acestor performanțe,
noua linie reprezintă dovada capacității
noastre în domeniul inovării. Suntem mândri să introducem pe piață
prima anvelopă pentru axa de direcție încadrată în clasa A, conform noii scheme
de etichetare europene. Nu e prima dată când introducem prima anvelopă cu
rating A: în anul 2010, am lansat prima anvelopă cu etichetarea A destinată
semi-remorcilor. Aceasta era Marathon LHT II, predecesoarea anvelopei FUELMAX
T. ”
Lansarea liniei FUELMAX
a fost anunțată în luna septembrie 2013, ca gamă ce oferă cea mai bună rezistență la rulare pentru orice
anvelopă Goodyear de camion, pentru aplicațiile pe șosea, cu o performanță de ansamblu
echilibrată. Cu o rezistență la rulare îmbunătățită cu până la 10%, comparată cu cea a predecesoarelor lor[4], ele
economisesc bani pentru consumul de carburant și reduc emisiile de CO2;
mai mult decât atât, ele asigură un kilometraj mai mare cu până la 15%[5], oferind
concomitent o mai mare versatilitate și o putere sporită de tracțiune. Etichetarea
europeană pentru anvelopele FUELMAX cofirmă înaltele lor performanțe. Acestea sunt
ilustrate de încadrarea lor în clasa A la capitolul eficiența consumului de
carburant pentru anvelopa destinată punții de direcție 385/55R22.5 FUELMAX S
și
pentru anvelopa destinată semi-remorcilor 435/50R19.5 FUELMAX T și etichetarea
predominant în clasa B pentru celelalte
tipuri de anvelope[6].
Testarea
în teren a anvelopelor FUELMAX
Testele de teren pentru
noile anvelope au fost efectuate ca parte integrantă a programului de
dezvoltare, una din companiile implicate în acest proces fiind Transports
Pedretti din Franța.
“Am acoperit o distanță de
aproximativ 150.000 de kilometri cu anvelopele FUELMAX pe o durata de un an și în
toate anotimpurile. Pe parcursul acestei perioade, am înregistrat un consum de
33 de litri de carburant pe o distanță de
100 de kilometri. În comparație cu celelalte anvelope folosite în prezent,
economiile sunt de 1.600 de euro pe an pentru un singur vehicul”[7], a declarat Cédric Pedretti,
proprietarul Transports Pedretti.
Adaptabilitatea
la vreme de iarnă și noile tehnologii
Anvelopele FUELMAX
pentru puntea de tracțiune îndeplinesc toate condițiile de iarnă necesare unei anvelope și poartă simbolul munte și fulg de nea (3PMSF),
precum și marcajul M+S. Aceasta înseamnă ca au o capacitate optimă pentru toate anotimpurile.
Noile tehnologii joacă
un rol important în atingerea unor performanțe înalte oferite de
aceste anvelope. Technologia FUELMAX include IntelliMax Groove Technology, care
se manifestă prin FUELMAX S. Aceasta optimizează rezistența la rulare datorită
unei benzi de rulare “ascunsă” în
anvelopă. Pe măsură ce banda de rulare se uzează, noi caneluri sunt expuse
pentru a ajuta la menținerea rezistenței la rualre a anvelopei.
Reșaparea
și prelungirea vieții anvelopei
Tot în luna septembrie
au fost lansate și versiunile reșapate TreadMax pentru anvelopele FUELMAX D și T. Acestea sunt disponibile de atunci și sunt proiectate în
conformitate cu cele mai noi tehnologii Goodyear aplicate carcaselor, folosind
aceleași benzi de rulare și material ca și noile anvelope, astfel încât performața lor este similară. Ca și în cazul tuturor
anvelopelor Goodyear pentru vehicule comerciale, anvelopele FUELMAX sunt atât
recanelabile, cât și reșapabile.
Goodyear
KMAX: Geamănul economic al anvelopei FUELMAX
Lansată în același timp cu FUELMAX și disponibilă de la
aceeași
dată, gama Goodyear KMAX, după cum indică numele său, este dedicată creșterii kilometrajului în
aplicațiile de pe șosea. KMAX maximizează potențialul de creșterea al kilometrajului și puterea de tracțiune pe parcursul unui an întreg, fără a compromite alte zone importante de performanță.
Gama KMAX incude
anvelopa KMAX S pentru axa de direcție, anvelopa KMAX D pentru puntea de tracțiune și anvelopa KMAX T pentru
semi-remorcă. Această gamă asigură un kilometraj mai bun cu 35% în raport cu
anvelopele pentru transport de marfă regional, Goodyear Regional Haul[8], și păstrează același nivel de eficiență al consumului de
carburant. Această nouă linie are o capacitate optimă pentru un an întreg
datorită anvelopelor conforme cu exigențele pentru vreme de iarnă și care poartă nu numai
marcajul M+S, dar și simbolul “Alpin” sau munte și „fulg de nea”. Mai multe informații despre linia KMAX pot fi gasite pe site-ul
www.goodyear.eu/truck.
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner QLT Group Division
[1] Pentru o flotă de 50 de camioane.
[2] Cu excepția Turciei și a Rusiei, unde gama de anvelope va fi introdusă mai
târziu.
[3] Estimare bazată pe un vehicul 4X2
tipic de 40 de tone și o combinație triaxială a trailerului, un kilometraj
annual de 100.000km, un consum de 32,3 l/100km și un preț al motorinei de 1,50
euro/l. Goodyear FUELMAX S de dimensiunea 385/55R22.5; FUELMAX D de dimensiunea
315/70R22.5 și FUELMAX T de dimensiunea 435/50R19.5 care au eticheta europeană
pentru eficiența consumului de carburant de respective A, B și A au Au fost comparate
cu anvelope de dimensiuni similare, din categoria D. Cifrele sunt rotunjite și
depind de condițiile de lucru și alte condițiii precum starea drumurilor și
comportamentul șoferilor. Rezultatele sunt informative și nu obligă Goodyear cu
nimic.
[4] În comparație cu LHS II+ and LHD II+. Testele realizate în colaborare cu
diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/70R22.5
în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că FUELMAX S și FUELMAX D au o rezistență la
rulare îmbunătățită cu un procent de 6%, respectiv 10% in comparație cu anvelopele
Goodyear LHS II+ and LHD II+.
[5] În comparație cu LHS II și LHD II. Testele realizate în colaborare cu
diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/70R22.5
în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că FUELMAX S și FUELMAX D au
un kilometraj îmbunătățit cu 15%, respectiv 10% în comparație cu anvelopele
Goodyear LHS II și LHD II.
[6] Categoriile etichetei europene variază în funcție de
dimensiunile anvelopei. Pentru mai multe informații vizitați www.goodyear.eu/truck.
[7] În comparație cu
Goodyear LHS II+ și LHD II.
[8] În comparație cu
anvelopele Goodyear RHS II și RHD II+. Testele realizate în colaborare cu
diferite flote europene, supervizate de Goodyear pentru dimensiunea 315/80R22.5
în perioada iulie 2011- iunie 2013, indică faptul că KMAX S și KMAX D au un
kilometraj îmbunătățit cu până la 35 %, respectiv 10% în comparație cu
anvelopele Goodyear RHS II și RHD I +I.
0 comentarii