Dispozitivul eClutch furnizat de Bosch
permite șoferilor
care utilizează o transmisie manuală să conducă în treapta întâi de viteză fără
a folosi ambreiajul. Acest dispozitiv este cu atât mai util în situaţiile de
blocaje în trafic, când sunt necesare opriri şi porniri dese. Blocajele din
trafic sunt oricum neplăcute, mai ales dacă autovehiculul are transmisie
manuală. Motivul este schimbarea constantă între ambreiaj, pedala de accelerație și pedala de frână.
În cazul eClutch, şoferii pot să utilizeze doar pedala de frână și cea de accelerație, ca și în cazul
transmisiei automate, fără calarea accidentală a motorului.
Acest ambreiaj controlat electronic micșorează decalajul dintre transmisia manuală și cea automată. Mai mult, eClutch face posibilă deplasarea cu viteză de croazieră, ceea ce reduce consumul de carburant. Independent de șofer, ambreiajul decuplează motorul de la transmisie atunci când acesta nu mai accelerează. Motorul se oprește. Rezultatul este o economie de carburant de 10 procente.
În ceea ce privește prețul, eClutch costă mult mai puțin decât o transmisie automată convențională și devine astfel o alternativă atractivă pe piața autovehiculelor compacte, unde competiția în materie de prețuri este dură. Spre deosebire de o transmisie automată completă, eClutch automatizează doar ambreiajul, nu și transmisia. Pedala de ambreiaj transmite un semnal electric către dispozitivul de acționare, care decuplează ambreiajul.
Principiul din spatele funcției de rulare cu viteză de croazieră start-stop este simplu: sistemul Bosch detectează micșorarea presiunii aplicate de șofer asupra pedalei de accelerație, decuplează motorul de la transmisie și împiedică astfel consumul de carburant de către motor. Șoferii pot deja simula manual acest efect prin decuplarea ambreiajului pe un drum în pantă. În viitor, sistemul va include în mod automat această funcție, oprind în același timp și motorul. Este sofisticat din punct de vedere tehnic, dar valoros, asigurând o reducere de 10 la sută a consumului de carburant.
Ajută la prevenirea schimbărilor sacadate ale treptelor de vitezeAcest ambreiaj controlat electronic micșorează decalajul dintre transmisia manuală și cea automată. Mai mult, eClutch face posibilă deplasarea cu viteză de croazieră, ceea ce reduce consumul de carburant. Independent de șofer, ambreiajul decuplează motorul de la transmisie atunci când acesta nu mai accelerează. Motorul se oprește. Rezultatul este o economie de carburant de 10 procente.
În ceea ce privește prețul, eClutch costă mult mai puțin decât o transmisie automată convențională și devine astfel o alternativă atractivă pe piața autovehiculelor compacte, unde competiția în materie de prețuri este dură. Spre deosebire de o transmisie automată completă, eClutch automatizează doar ambreiajul, nu și transmisia. Pedala de ambreiaj transmite un semnal electric către dispozitivul de acționare, care decuplează ambreiajul.
Principiul din spatele funcției de rulare cu viteză de croazieră start-stop este simplu: sistemul Bosch detectează micșorarea presiunii aplicate de șofer asupra pedalei de accelerație, decuplează motorul de la transmisie și împiedică astfel consumul de carburant de către motor. Șoferii pot deja simula manual acest efect prin decuplarea ambreiajului pe un drum în pantă. În viitor, sistemul va include în mod automat această funcție, oprind în același timp și motorul. Este sofisticat din punct de vedere tehnic, dar valoros, asigurând o reducere de 10 la sută a consumului de carburant.
Pe lângă funcția
pentru opriri și
porniri dese și
posibilitatea de a economisi carburant, eClutch oferă multe alte funcții. De exemplu, poate fi utilizat
pentru a ajuta la schimbarea treptelor de viteză, făcându-le mai line. Un senzor
special detectează începerea schimbării treptei de viteză și adaptează turația motorului. Rezultatul este o
schimbare ușoară
și
lină. Iar în cazul în care sistemul de propulsie este electrificat, ambreiajul
controlat electronic face posibilă combinația
dintre sistemul de propulsie hibrid și
transmisia manuală. În funcție
de configurație,
sistemul poate permite rularea cu viteză de croazieră și recuperarea forței de frânare. Din acest punct de
vedere, eClutch oferă două avantaje: transmisia manuală poate fi încă utilizată
la autovehiculele hibrid și
prețul
modelelor hibrid de bază poate fi redus, întrucât nu mai este necesară o
transmisie complet automată.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii