Bosch preconizează că dintr-un număr
total estimat de 113 milioane de autovehicule vândute la nivel global în anul
2020, aproximativ 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi
modele plug-in hybrid și
2,5 milioane vor fi autovehicule complet electrice. În acest moment,
electromobilitatea este încă o investiție pentru viitor, dar Bosch alocă anual
400 de milioane de euro acestui domeniu. Până la sfârșitul anului 2014,
Bosch va finaliza 30 de comenzi referitoare la electrificarea sistemului de
propulsie.
Modele strong hybrid: Cu ajutorul sistemelor strong hybrid realizate în prezent de Bosch, șoferii pot reduce consumul în noul ciclu de conducere european cu 15 până la 25 la sută. Motoarele electrice pentru autovehiculele strong hybrid acoperă intervalul dintre 20 și 40 kW. Acumulatorii litiu-ion pentru modelele strong hybrid au o capacitate între 0,8 și 1,5 kWh.
Modele plug-in hybrid: Acestea pot reduce costurile cu energia cu până la 90 de procente, cu condiția ca utilizatorii să încarce la priză. În noul ciclu de conducere european clar definit, economiile de carburant sunt de cel puțin 50 de procente. În cazul modelelor plug-in hybrid, motorul electric are o putere de 30 până la 80 kW, iar acumulatorul poate stoca până la 12 kWh. Sistemul este în special adecvat pentru autovehiculele de dimensiuni medii, SUV-urile electrice și autovehiculele sport.
Pe lângă economia de carburant, Bosch pune accent pe beneficiile clientului, inclusiv pe sporirea plăcerii de a conduce și pe valoarea adăugată în viața de zi cu zi. Bosch lucrează la extinderea, până în anul 2020, a autonomiei autovehiculelor electrice convenționale cu până la 300 de kilometri.
Atenția acordată sistemelor integrate: Bosch analizează modul în care componentele individuale ale sistemului de propulsie se integrează în ansamblul autovehiculului. Bosch dezvoltă concepte care să cuprindă atât acumulatorul, deoarece acumulatorii mai mari sunt esențiali pentru extinderea autonomiei autovehiculelor electrice, cât și o interconectare mai inteligentă. Un exemplu în acest sens îl constituie gestionarea inteligentă a încărcării.
Exemple de soluții
de sisteme: Motorul electric SMG 180/120 a fost dezvoltat
pentru a asigura un nivel de eficiență
de peste 90 la sută în traficul urban, care este cel mai relevant tip de trafic
pentru autovehiculele electrice. În afară de sistemul de propulsie, Bosch
interconectează conducerea în modul electric cu funcțiile de asistență. Un exemplu în acest sens este
orizontul electronic care pornește
ciclul de recuperare a energiei în timp util, înainte ca autovehiculul să intre
în zona cu restricție
de viteză, cum ar fi periferia unei zone urbane. Prin transformarea energiei
cinetice în energie electrică, acesta sporește autonomia autovehiculului.Modele strong hybrid: Cu ajutorul sistemelor strong hybrid realizate în prezent de Bosch, șoferii pot reduce consumul în noul ciclu de conducere european cu 15 până la 25 la sută. Motoarele electrice pentru autovehiculele strong hybrid acoperă intervalul dintre 20 și 40 kW. Acumulatorii litiu-ion pentru modelele strong hybrid au o capacitate între 0,8 și 1,5 kWh.
Modele plug-in hybrid: Acestea pot reduce costurile cu energia cu până la 90 de procente, cu condiția ca utilizatorii să încarce la priză. În noul ciclu de conducere european clar definit, economiile de carburant sunt de cel puțin 50 de procente. În cazul modelelor plug-in hybrid, motorul electric are o putere de 30 până la 80 kW, iar acumulatorul poate stoca până la 12 kWh. Sistemul este în special adecvat pentru autovehiculele de dimensiuni medii, SUV-urile electrice și autovehiculele sport.
Pe lângă economia de carburant, Bosch pune accent pe beneficiile clientului, inclusiv pe sporirea plăcerii de a conduce și pe valoarea adăugată în viața de zi cu zi. Bosch lucrează la extinderea, până în anul 2020, a autonomiei autovehiculelor electrice convenționale cu până la 300 de kilometri.
Atenția acordată sistemelor integrate: Bosch analizează modul în care componentele individuale ale sistemului de propulsie se integrează în ansamblul autovehiculului. Bosch dezvoltă concepte care să cuprindă atât acumulatorul, deoarece acumulatorii mai mari sunt esențiali pentru extinderea autonomiei autovehiculelor electrice, cât și o interconectare mai inteligentă. Un exemplu în acest sens îl constituie gestionarea inteligentă a încărcării.
„Electromobilitatea este încă o afacere de nișă în prezent, dar după anul 2020 ar
putea foarte bine să se extindă. Atunci când se va întâmpla acest lucru, autovehiculele
electrice vor fi autovehicule interconectate, făcând schimb de informații cu mediul înconjurător”, a declarat
Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de administraţie al Robert Bosch Gmbh,
responsabil pentru cercetare şi dezvoltare.
Soluții
complete pentru autovehiculele integral electrice:Bosch
furnizează deja dispozitivele electrice de acționare ca soluții complete de sisteme. Acestea cuprind
un motor electric, electronică de putere, un acumulator litiu-ion și un sistem de frânare regenerativă. Un
astfel de exemplu poate fi găsit în dotarea Fiat 500e, care este rezultatul
unei alianțe
dintre Bosch, Fiat și
Chrysler.
Alianțe: Bosch
colaborează cu parteneri din toată lumea pentru a asigura progresul
electromobilității
la nivel global. Exemplele includ UAES din China (motoare electrice și electronică de putere), societatea
mixtă EM-motive cu Daimler în Germania (motoare electrice) și o societate mixtă cu GS Yuasa și Mitsubishi în Japonia (acumulatori
litiu-ion).
E-mobilitatea la nivel mondial: Bosch a reușit, de asemenea, să stabilească
legături pentru afacerea sa în domeniul electromobilității în diferite regiuni ale lumii. Pe
lângă centrele de inginerie de vârf din Europa, există și operațiuni ale filialelor în SUA și Japonia. Mai mult, Bosch este
singurul furnizor de componente auto care poate să ofere versiuni fabricate la
nivel local ale întregului său portofoliu de motoare electrice și de electronică de putere în China –
la un nivel de calitate comparabil cu piața
europeană.
Sistemul de recuperare cu amplificare: Acesta este sistemul hibrid
de bază Bosch pentru segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii,
reprezentând în același
timp baza pentru noile componente electrice de 48 de volți de la bord, deoarece funcționează la o tensiune mai mare.
Avantajul acestui lucru este acela că face posibilă rularea la viteză de
croazieră cu reducerea consumului de carburant și că frânarea regenerativă poate fi
utilizată în mod eficient. Aceasta asigură economii de carburant de până la 7
procente.
Bonus: Motorul Bosch SMG 180/120 poate fi montat și pe puntea spate a autovehiculului.
Acest lucru permite acționarea
punții
față
a unui autovehicul cu tracțiune
pe puntea față
de către un motor cu ardere internă, în timp ce puntea spate este acționată de motorul electric. O astfel de
configurație
le permite clienților
să beneficieze, de asemenea, de tracțiune
integrală pentru modelul hibrid. Un exemplu al acestui tip de model axle-split
hybrid este Peugeot 3008 Hybrid4, primul hibrid diesel din lume. Acest model a
fost recent pregătit de către PSA și
Bosch pentru producția
de serie.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii