De la relansarea mărcii din anul 2000, noul MINI este o prezenţă
unică pe piaţă, oferind o combinaţie de neegalat între calitatea premium,
experienţa sportivă de condus, posibilităţile de personalizare deosebit de
bogate şi designul retro emblematic. A treia generaţie preia reţeta succesului
şi aduce în plus un echilibru excelent performanţe-consum, tehnologii inovative
noi şi îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte confortul, sistemele de
siguranţă şi calitatea materialelor. În accest context, noul MINI este cu 500
Euro mai accesibil pentru versiunea Cooper S şi la acelaşi nivel de preţ pentru
Cooper şi Cooper D. Mai mult, acum clienţii beneficiază de o taxă de timbru
zero la prima înmatriculare, având în vedere că toate modelele îndeplinesc deja
standardele de emisii Euro 6. Noul MINI poate fi comandat acum la dealerii
autorizaţi din România, debutul oficial în showroom-urile din ţară fiind
anunţat pentru luna martie.
Noua generaţie păstrează linia clasică, emblematică de design, pe
care o completează cu o serie de elemente inedite. Se remarcă astfel, pentru
prima dată, grila hexagonală a radiatorului, o evocare a liniilor modelului
clasic, dar şi o serie de soluţii tehnologice noi, aşa cum sunt farurile
integrale LED, pentru prima dată disponibile în acest segment, sau displayul central
de înaltă rezoluţie şi cu o soluţie inovativă de iluminare.
Noul model beneficiază din plin de dezvoltarea BMW Group pentru
segmentul compact, de plusul de tehnologie dar şi de sinergiile astfel create.
Toate propulsoarele de pe MINI dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower
Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie. Acestea combină
alimentarea turbo şi tehnologii de control dinamic al alimentării cu aer (aşa
cum sunt VANOS şi Valvetronic pentru benzină, Twin-Scroll sau turbina cu
geometrie variabilă pentru diesel), cu injecţia directă de combustibil. La
lansare sunt disponibile 3 motorizări, două pe benzină şi una diesel. Alături
de un raport excelent performanţe-consum, remarcabilă este şi livrarea cuplului
maxim de la turaţii foarte joase, de numai 1250 rpm pentru versiunile pe
benzină. MINI Cooper dispune de un model de 1,5 litri şi 3 cilindri care
dezvoltă 100 kW/ 136 CP, MINI Cooper S este echipat cu un motor de 4
cilindri în linie de 141 kW/192 CP şi MINI Cooper D vine cu un motor
diesel de 3 cilindri care dezvoltă 85 kW/116 CP.
Tehnologiile grupate sub denumirea MINIMALISM asigură un raport
excelent între performanţele dinamice şi consum. Acesta include, alături de
motoare, o nouă dezvoltare a cutiei de viteze de şase trepte, atât manuale cât
şi automate şi funcţia „Driving mode“ cu modurile GREEN, MID şi SPORT. Cel mai
mare progres în ceea ce priveşte eficienţa l-a înregistrat MINI Cooper, cu 2,6
secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h şi emisii cu 27% mai mici. Cel mai
mic consum este realizat de MINI Cooper D: 3,5-3,6 litri per 100 km/h sau 92-95
g CO2 per km (ciclu de test EU, variaţie în funcţie de echipare). În permieră
este disponibil un selector „Driving mode“ care permite alegerea unuia dintre
cele trei moduri de condus: GREEN, MID şi SPORT. Acesta influenţează răspunsul
direcţiei şi acceleraţiei, modul de schimbare al treptelor pentru cutia
automată şi funcţionarea amortizoarelor dinamice, atunci când acestea se află
în echiparea maşinii. Suplimentar, modul GREEN, împreună cu o cutie automată,
permite rularea coasting automată la ridicarea piciorului de pe acceleraţie
(rularea liberă, cu decuplarea motorului de la transmisie) pentru un plus de
eficienţă.
Plăcerea de a conduce tipică MINI este oferită prin motorizări noi
cu răspuns îmbunătăţit, masă redusă şi rigiditate crescută, dar şi un nou
sistem de suspensii care se bazează pe utilizarea aluminiului pentru a reduce
greutatea. Manevrabilitatea este asigurată şi de un sistem nou de direcţie
asistat electric care include funcţia Servotronic standard. Amortizoarele
dinamice (Dynamic Driving Control) se regăsesc pentru prima oară la modelele
MINI şi asigură în egală măsură un plus de sportivitate şi confort. Disponibile
standard sunt Controlul electronic al stabilităţii (DSC) care include Controlul
dinamic al tracţiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafeţe
precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferenţialul electronic cu patinare
limitată (EDLC) şi funcţia Performance Control a DSC sunt oferite opţional. A
fost optimizat şi sistemul de frânare iar acum noul model este disponibil cu
jante de până la 18 inch, cu 15 inch standard (16 inch pentru Cooper S).
La interior, cadranele de bord pentru turaţie şi viteză sunt
completate de un ecran multifuncţional şi indicatorul de combustibil, toate
redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluţie mare, cu dimensiunea de
4 inch standard şi 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care
oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcţii (de la reglarea
volumului până la senzorii de parcare). Ecranul central este comandat, pentru
prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut
pentru acces rapid al funcţiilor principale (navigaţie, radio, entertainment
sau telefon) şi o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine şi
cu o serie extinsă de sisteme de asistenţă inovative care includ Head-Up
Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoaşterea semnelor de
circulaţie şi indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale
şi pietoni cu funcţie de frânare, parcare laterală automată sau controlul
automat al fazei lungi. MINI este o marcă cu adevărat revoluţionară în ceea ce
priveşte funcţiile de entertainment. Integrarea telefonului mobil permite
accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer şi
webradio la Facebook şi foursqure. Alături de acestea se remarcă aplicaţiile
speciale MINI, ca Mission Control, Dynamic Music şi Driving Excitement sau
MINIMALISM Analyser. Mai mult, sistemul este deschis dezvoltatorilor de
aplicaţii pentru sistemele de operare Android şi Apple, astfel încât
utilizatorii pot beneficia constant de aplicaţii noi, chiar şi după
achiziţionarea maşinii.
Date tehnice
MINI Cooper S
20.500 € fără TVA
4 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h)
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)
Norme emisii: EU6
20.500 € fără TVA
4 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1998 cmc
Putere maximă: 141 kW/192 CP, la 4700 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm, la 1250 – 4750 rpm (300 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 6.8 secunde (cutie automată: 6.7 secunde)
Viteză maximă: 235 km/h (233 km/h)
Consum mediu: 5.7 – 5.8 litri (5.2 – 5.4 litri) per 100 km
Emisii CO2: 133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper
16.850 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)
Norme emisii: EU6
16.850 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, VANOS şi Valvetronic)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 100 kW/136 CP, la 4500 – 6000 rpm
Cuplu maxim: 220 Nm, la 1250 – 4000 rpm (230 Nm overboost)
Acceleraţie (0–100 km/h): 7.9 secunde (7,8 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 4.5 – 4.6 litri (4.7 – 4.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)
Norme emisii: EU6
MINI Cooper D
18.250 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, turbină cu geometrie variabilă)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Acceleraţie (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul şi emisiile sunt măsurate conform normelor EU şi variază în funcţie de echipare.
18.250 € fără TVA
3 cilindri TwinPower Turbo (cu injecţie directă, turbină cu geometrie variabilă)
Capacitate cilindrică: 1499 cmc
Putere maximă: 85 kW/116 CP, la 4000 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm, de la 1750 rpm
Acceleraţie (0–100 km/h): 9,2 secunde (9,2 s)
Viteză maximă: 210 km/h (210 km/h)
Consum mediu: 3.5 – 3.6 litri (3.7 – 3.8 litri) per 100 km
Emisii CO2: 92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)
Norme emisii: EU6
Consumul şi emisiile sunt măsurate conform normelor EU şi variază în funcţie de echipare.
Sursa: MINI Romania
0 comentarii