Tehnologia de tip chip-in-tire
comunică direct cu computerul de bord pentru a spori performanța vehiculului.
DUNLOP, unul din producătorii de anvelope de înaltă și ultra-înaltă performanță lideri la nivel
mondial, anunță astăzi că a dezvelit în cadrul Salonului Internațional Auto de la Geneva,
ediția
2014, o nouă anvelopă concept, proiectată pentru a spori performanța mașinii la virare, frânare și la creșterea stabilității grație unei legături directe
ce se realizează, prin intermediul unui microcip incorporat în anvelopă, între
anvelopă și computerul de bord al mașinii.
Acest sistem este construit pe tehnologia unui microcip
fară baterie, atașat în partea interioară a anvelopei. Sistemul transmite informații despre presiunea din
anvelopă, despre temperatură, precum și detalii de identificare a anvelopei,
computerului de bord al vehiculului. Utilizând aceste informații, sistemul
computerizat central al mașinii poate rafina în mod automat algoritmii de control lateral și longitudinal ai
vehiculului, pentru a livra o performanță la condus îmbunătățită.
Îmbunătățirile includ și reducerea distanței de frânare atunci când ABS-ul nu mai face față, răspunsul îmbunătățit în viraje,
stabilitatea îmbunătățită la girație și sistemele optimizate ale controlului stabilității, toate rezultând pe
baza informațiilor primite de computerul de bord de la anvelope.
“Sistemele avansate de control al vehicului din zilele
noastre pot beneficia de informațiile specifice primite de la anvelope”, a spus Marc Engel, Senior Engineer la
Goodyear Dunlop. “Am înțeles de asemenea faptul că atunci când putem accesa aceste informații, putem livra noi
niveluri de perfromanță către mașină. Expunem astăzi primul pas concret pe care îl facem în această direcție, începând să
transferăm o bună parte din informația primită de la anvelopă pentru a îmbunătăți și spori experiența generală de condus – un
pas major către mai departe.”
Introducând informația primită de la anvelopă direct în sistem,
noua tehnologie ajută mașina să își îmbunătățească performanța generală, incluzând aici distanțele de oprire mai reduse atunci când sistemul
ABS nu mai face față și de a îmbunătăți stabilitatea livrată de un sistem de control electronic stabil
(Electronic Stability Control - ESC) mai bine informat.
“Proprietățile anvelopelor se pot schimba semnificativ, iar aici tipul anvelopei,
nivelul presiunii în pneu și temperatura joacă un rol major”, a mai precizat Engel. “Dacă un vehicul
cunoaște
aceste proprietăți dinamice, sistemul său de control le poate lua în calcul și poate livra o
performanță generală îmbunătățită.”
Cu această nouă tehnologie, cip-ul este incorporat în
anvelopă, și nu montat pe jantă. Aceasta înseamnă că informațiile înseși, specifice anvelopei,
pot fi incorporate în cip. Plasarea în interiorul anvelopei, înseamnă de
asemenea că cip-ul nu este expus deteriorării, în timpul montării anvelopei,
comparativ cu sistemele care sunt atașate anvelopei pe valvă. Când consumatorii
decid să își schimbe anvelopele cu unele noi care au acest cip incorporat, aceștia vor putea să
beneficieze în continuare de noul sistem.
Compania a montat noul sistem pe anvelopele sale
SportMaxx RT și este acum în faza de
testare pentru implementarea sa pe piață. O lansare dedicată nu este luată în calcul
în această fază de testare.
Acest sistem a fost dezvoltat în parteneriat cu Huf, un
producător de top de sisteme de blocare și închidere atât mecanice cât și electrice, de sisteme
de măsurare a presiunii și de sisteme telematice pentru industria auto de pretutindeni.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner QLT Group
Division
0 comentarii