Livrările BMW i8 către clienţi încep în iunie.
Debutul pe piaţă în iunie 2014.
Datele de performanţe îmbunătăţite.
Prin
încheierea fazei de dezvoltare şi a ultimelor pregătiri pentru producţie în
uzina BMW Group din Leipzig, BMW i8 se apropie de debutul pe piaţă. Livrarea
primelor automobile va începe în luna iunie 2014 într-o serie de pieţe din
Europa de Vest.
Clienţii au
putut plasa precomenzi pentru BMW i8 în toate pieţele importante cu începere
din toamna anului 2013. Astfel, cererea pentru BMW i8 a depăşit deja volumul de
producţie planificat pentru acest moment. Pentru România nu a fost comunicată
încă o dată oficială de lansare.
În
paralel cu completarea omologării obligatorii, inginerii BMW au putut să
realizeze o îmbunătăţire suplimentară ale principalelor date privind
performanţele şi consumul de combustibil. Datorită conceptului nou de sistem de
propulsie BMW eDrive în configuraţie hibrid plug-in, i8 combină un sprint 0-100
km/h realizat în 4,4 secunde cu un consum mediu mixt în ciclul EU de testare de
2,1 l/100 km şi emisii CO2 de 49 g/km. Consumul aferent de energie electrică a
fost măsurat la 11,9 kWh per 100 km.
Consumul
cotidian de combustibil substanţial mai bun decât la orice concept convenţional
de automobil sport.
Chiar
dacă rezultatele înregistrate în ciclul de testare EU au permis comparaţii
imediate cu alte automobile şi în ciuda relevanţei acestora pentru o taxare
favorabilă în numeroase ţări, inginerii BMW i8 au pus un accent deosebit pe
consumul redus de combustibil în viaţa reală. În consecinţă, BMW i8
demonstrează o eficienţă deosebită nu doar în procedurile standard de testare,
ci şi în traficul cotidian.
În traseele
cotidiene tipice, cu acumulatorul încărcat la maximum la început, BMW i8 poate
realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km în deplasările urbane.
Dacă drumul include condus extraurban sau pe autostradă, se poate realiza un
consum mai mic de 7 litri. Chiar şi în deplasările pe distanţe lungi şi la
viteze ridicate, conducătorii pot menţine consumul de combustibil sub 8 l/100
km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu
aproximativ 50% mai mic decât al automobilelor sport cu propulsie
convenţională.
Primul
automobil din lume cu lumini laser.
Lansarea
farurilor BMW cu laser ca echipare opţională este prevăzută pentru toamna
anului 2014, când BMW i8 va deveni primul automobil de serie din lume care va
oferi această tehnologie inovatoare de lumini. Farurile BMW cu laser sunt 30%
mai eficiente din puncte de vedere energetic decât farurile LED din echiparea
standard a BMW i8 şi furnizează o putere de luminare a traseului considerabil
mai mare, cu o rază a fasciculului de până la 600 de metri. Razele foarte
concentrate de la diodele laser de înaltă performanţă acţionează asupra unui
material fluorescent cu fosfor din interiorul farului, care proiectează lumina
foarte bine pe traseu. Farurile laser produc o lumină similară cu cea a luminii
naturale, care este mai bine tolerată de ochi. Farurile cu laser devin active
la viteze de peste 70 km/h şi funcţionează împreună cu sistemul de fază lungă
automată care controlează cu precizie fascicolul pentru a nu deranja ceilalţi
pariticipanţi la trafic.
O serie
extinsă de premiere mondiale.
Debutul
BMW i8 va marca, alături de farurile cu tehnlogie laser, o serie de
premiere mondiale. Tehnologia inovatoare a şasiului garantează performanţe de
maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per
100 km. Pentru atingerea acestor peformanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de
propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor
pe benzină de 1,5 litri şi 170 kW/231 CP şi două cutii de viteză pentru o
accelraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de
propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în
funcţie de situaţie.
Noul BMW i8
se remarcă şi prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se
bazează pe o structură BMW LifeDrive, care combină un şasiu de aluminiu cu o
caroserie realizată din fibră de carbon. Gama extinsă de materiale ultrauşoare,
care include, de exemplu pentru lunetă, sticlă ranforsată chimic asemeni celei
folosite la telefoanele mobile, asigură o masă totală de sub 1500 kg,
remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.
BMW
eDrive: sistemul de propulsie al viitorului pentru automobilele sport.
Sistemul
hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, cu
tehnologie BMW TwinPower Turbo - dezvoltă 170 kW/231 CP şi 320 Nm - şi un
electromotor sincron hibrid care oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm. Sistemul BMW
eDrive include un acumulator litiu-ion de înaltă tensiune (cu o capacitate
utilă de 5,2 kWh) şi un gestiune inteligentă a energiei care foloseşte puterea
combinată de 266 kW/362 CP pentru a oferi performanţe deosebită şi eficienţă
maximă, luând mereu în considerare situaţiile de condus şi cerinţele
conducătorului. La echilibrul excelent între plăcerea condusului şi economia de
combustibil contribuie şi masa redusă a automobilului - 1,485 kg (masă proprie)
-, dar şi coeficientul de rezistenţă aerodinamică (Cd) neobişnuit de bun pentru
un automobil sport: 0,26.
În modul
integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o
autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de
reîncărcare a acumulatorului litiu-ion - la o sursă casnică de curent sau la un
panou BMW i (Wallbox) ori la o staţie publică de realimentare -, timpii de
încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul
Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6
secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.
Sursa: BMW
Romania
0 comentarii