ŠKODA comercializează în februarie 70.200 de autovehicule
– o creștere de 4,6% (februarie 2013: 67.100).
Traiectorie clară: a șasea lună consecutivă de creștere; cu 16% mai mult în Europa.
Noua ŠKODA Octavia este un succes major: creștere cu o treime în Europa Centrală și de Vest.
ŠKODA mărește cadența: modelele și campania de design trec într-o nouă etapă.
ŠKODA AUTO rămâne pe o traiectorie ascendentă. În luna
februarie, vânzările la nivel mondial ale constructorului din Republica
Cehă au crescut cu 4,6%, ajungând la
70.200 de automobile (februarie 2013: 67.100). ŠKODA a înregistrat și în
Europa o creștere de două cifre (16%). Noua ŠKODA Octavia se dovedește a
fi un succes răsunător, cu vânzări mai mari cu circa o treime în Europa
Centrală și de Vest.
“ŠKODA continuă să obțină performanțe bune și în 2014,” declară Werner Eichhorn, Membru al
Consiliului de Administrație ŠKODA,
responsabil pentru Vânzări și Marketing. “După
cea mai bună lună ianuarie din toate timpurile, am înregistrat o creștere semnificativă și în luna februarie. Creșterea noastră se dovedește a fi una stabilă: vânzările noastre au crescut
de la lună la lună, în ultimele șase luni. Reacția din partea clienților noștri demonstrează că noile noastre modele au fost
primite foarte bine.”
După un an record în 2013, cu opt modele noi sau complet revizuite, designul ŠKODA și campania ofensivei modelelor sale trec într-o nouă etapă. Producătorul prezintă actuala gamă de modele la Salonul Auto de la Geneva. Punctul central este ‘ŠKODA VisionC’ – conceptul de design al mărcii, care are forma unui coupé cu cinci uși. Acest concept emoțional dă formă noii etape în dezvoltarea limbajului de design ŠKODA. Cu ajutorul unei noi game de modele și versiuni de modele, ŠKODA subliniază la Geneva și dinamica mărcii. Noua ŠKODA Octavia Scout și noua ŠKODA Octavia G TEC, care funcționează cu CNG, acaparează lumina reflectoarelor la Geneva, în calitate de premiere mondiale. Noua ŠKODA Octavia Laurin & Klement, versiunea de top a cunoscutului model, poate fi văzută aici în premieră. De asemenea la salonul auto sunt prezente și cele trei ediții speciale Monte Carlo cu caracter sportiv, ale modelelor ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback și ŠKODA Citigo.
În Europa de Vest, ŠKODA a înregistrat din nou o creștere semnificativă în
luna februarie. Livrările către clienți au crescut cu 13,2%, ajungând la 28.900 de
automobile (februarie 2013: 25.500). Cu o creștere de 9,0%, la 10.800
de automobile livrate, ŠKODA își construiește rapid poziția de cea mai puternică marcă de import din Germania. Marca a înregistrat o
creștere
puternică și în Marea Britanie, vânzările crescând cu 40,6%, la 2.600 de unități. Vânzările din Olanda
sunt mai mult decât duble (1.400 de automobile; o creștere de 101,0%). Creşteri
de două cifre au fost înregistrate în Austria (1.700 automobile; o creștere de 42,4%), Spania
(1.600 automobile; o creștere de 19,0%), Italia (1.200 automobile; o creștere de 14,8%), Suedia
(1.100 automobile; o creștere de 25,1%), Irlanda (1.000 automobile; o creștere de 22,4%), Finlanda
(800 automobile; o creștere de 35,8%), Norvegia (500 automobile; o creștere de 14,1%) și în Portugalia (200
automobile; o creștere de 55,7%).
În Europa de Est (inclusiv Rusia), vânzările ŠKODA au crescut cu 3,0%,
ajungând la 8.900 de automobile în luna februarie (februarie 2013: 8.700). În Rusia, cea de-a treia piață ca mărime pentru
ŠKODA, constructorul a înregistrat o creștere a livrărilor cu 1,0%, ajungând astfel la
6.400 de unităţi (februarie 2013: 6.300). ŠKODA a comercializat 400 de
automobile în Serbia, ceea ce reprezintă o creștere de 48,7% în comparație cu luna februarie din
anul 2013. În Kazahstan, livrările au crescut cu 41,1%, ajungând la 300 de automobile,
în Țările
Baltice cu 24,6%, ajungând la 400 de unități. În Bulgaria,
ŠKODA a înregistrat o creștere a vânzărilor cu
10,5%.
ŠKODA este în elementul
său și în Europa Centrală, unde livrările către
clienți au
crescut cu 35,7%, ajungând la 12.900 de autovehicule în luna februarie
(februarie 2013: 9.500). Un total de 5.400 de automobile au fost livrate clienților de pe piața de origine ŠKODA, din Republica Cehă; o creștere cu 27,2% în comparație cu luna februarie
2013 (4.300 unități livrate). O creștere semnificativă a fost înregistrată și în Polonia (4.900
automobile; o creștere cu 67,9%), Slovacia (1.300 automobile, o creștere cu 10,6%), Slovenia
(400 automobile; o creștere cu 38,0%), și Croația (200 automobile; o creștere cu 34,6%).
În China, ŠKODA a comercializat 14.300 de automobile în luna februarie
(februarie 2013: 17.700; -19,6 %). Noua ŠKODA Octavia va fi lansată pe piața din China la mijlocul
acestui an.
În India, ŠKODA a vândut
1.300 de automobile (februarie 2013: 1.800; -28,2%). 1.600 de automobile au
ajuns la clienții din Israel; o creștere cu 32,4% (februarie 2013: 1.200 unități livrate). În Turcia,
vânzările au crescut cu 25,6%, ajungând la 600 de unități (februarie 2013: 500
unități).
Livrările ŠKODA în luna februarie 2014 (în unități, rotunjite, în funcție de model; +/- în % faţă de luna februarie
2013):
ŠKODA Octavia (26.400;
-2,0 %)
ŠKODA Fabia (12.200;
-21,2 %)
ŠKODA Superb (6.700;
-23,3 %)
ŠKODA Yeti (6.700; +17,5
%)
ŠKODA Roomster (2.400;
-0,3 %)
ŠKODA Rapid (12.800;
+212,1 %)
ŠKODA Citigo
(Comercializată doar în Europa: 3.000; -18,8 %)
Sursa: Patricia
Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
Romania
0 comentarii