A treia cursă, al treilea podium: BMW Team RLL a înregistrat a
treia clasare consecutivă pe podiumul unei etape din ediţia 2014 a TUDOR United
SportsCar Championship, după ce a ocupat locurile al doilea şi al şaselea la
Long Beach (SUA). John Edwards (SUA) şi Dirk Müller (Germania) au obţinut prima
lor clasare pe podium din acest sezon, încheind pe poziţia a doua cu #56 BMW Z4
GTLM. După 75 de tururi pe circuitul stradal în lungime de 1,968 mile (3,167
km), cei doi au încheiat la 5,408 secunde în urma echipajului Corvette format
din Jan Magnussen (Danemarca) şi Antonio Garcia (Spania). Cursa a avut o durată
de 100 de minute.
Bill Auberlen (SUA) şi Andy Priaulx
(Marea Britanie) s-au clasat doar pe locul al şaselea, în ciuda unui start bun
cu maşina cu numărul de concurs 55. Când a intrat la standuri în turul 32,
Priaulx a lovitul zidul, impact care a smuls oglinda retrovizoare de pe partea
dreaptă. Astfel, echipajul a fost întârziat cu 15 secunde, timpul necesar
echipei de mecanici pentru înlocuirea uşii. Totuşi, locul al şaselea a fost
suficient pentru ca cei doi să-şi păstreze locul întâi în clasamentul general
al piloţilor de la categoria GTLM.
Bobby Rahal (team principal BMW Team RLL): "Locul
al doilea a fost un rezultat bun pentru noi. La început am fost întârziaţi de
unul dintre prototipuri şi acest lucru a făcut diferenţa reală. A fost un
ghinion şi faptul că Andy a lovit zidul la intrarea la standuri, ceea ce a
smuls oglinda retrovizoare. Pentru înlocuirea uşii, ei au pierdut timp foarte
preţios. Sunt dezamăgit pentru maşina #55, dar piloţii au acumulat puncte
importante care îi menţin lideri la general."
Următoarea etapă va avea loc pe 4 mai,
Continental Tire Monterey Grand Prix.
Adrenalin Motorsport, primul învingător CUP5, clasa destinată
modelelor BMW M235i Racing - echipele BMW Sports Trophy continuă pregătirile
pentru cursa de 24 de ore de la Nürburgring.
Cea de-a doua etapă din campionatul de
anduranţă VLN a reprezentat o premieră absolută pentru BMW: prima victorie a
unui model BMW M235i Racing în nou înfiinţata clasă CUP5. Adrenalin Motorsport
a obţinut primul loc datorită echipajului format din Daniel Zils (Germania),
Norbert Fischer (Germania) şi Uwe Ebertz (Germania). Noua "armă" a
Team Scheid-Partl Motorsport a încheiat pe locul al doilea, în cockpit urcând
Max Partl (Germania) şi Jörg Weidinger (Germania). Pe locul al treilea în
clasamentul CUP5 s-a clasat cea de-a doua maşină Adrenalin Motorsport, pilotată
de Guido Wirtz (Germania), Christopher M. Rink (Germania) şi Oleg Kvitka
(Rusia).
În clasamentul general al cursei DMV de
patru ore, BMW Sports Trophy Team Marc VDS a ocupat locul al cincilea, graţie
#25 BMW Z4 GT3. Maxime Martin (Belgia) şi Jörg Müller (Germania) au ratat cu
puţin o clasare pe podium după o cursă extrem de strânsă până în ultimul tur.
Claudia Hürtgen (Germania) şi Martin Tomczyk (Germania) s-au clasat pe poziţia
a şasea, cu #20 BMW Sports Trophy Team Schubert. Maşina cu numărul de concurs 19,
pilotată de Dirk Werner (Germania) şi Alexander Sims (Marea Britanie), s-a
aflat o bună perioadă de timp în disputa pentru o clasare pe podium, dar a
retrogradat până pe locul al zecelea ca urmare a unei pene de cauciuc în partea
finală a cursei. Dirk Adorf (Germania) şi Markus Palttala (Finlanda) au ocupat
poziţia a 13-a, cu cel de-al doilea BMW Z4 GT3 al echipei BMW Sports Trophy
Team Marc VDS. Modele BMW Z4 GT3 înscrise de Uwe Alzen Automotive şi de
Walkenhorst Motorsport (2) au ocupat locurile al şaptelea, al 14-lea, respectiv
al 16-lea.
Programată iniţial pentru o durată de
patru ore, cursa a fost oprită după aproximativ 60 de minute din cauza unui
accident serios - din fericire, niciunul dintre piloţii implicaţi nu a suferit
traume majore. Cursa a continuat după aproape trei ore şi jumătate, când s-au
terminat lucrările de înlocuire a glisierelor de protecţie - grav afectate în
secţiunea Pflanzgarten a circuitului. Ca urmare, timpul total alocat întrecerii
a fost redus la mai puţin de trei ore.
A treia etapă a sezonului VLN va avea loc la 26 aprilie, cursa de
patru ore intitulară ADAC ACAS H&R-Cup.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii