Cursa de
calificare pentru întrecerea de 24 de ore ce a avut loc pe bucla Nordschleife
de la Nürburgring (Germania) a adus o premieră mondială pentru fanii anduranţei
prezenţi la circuit. După ce BMW a anunţat că va utiliza în premieră tehnologia
farurilor laser la un automobil de serie, BMW Motorsport devine şi primul
constructor care participă la o cursă cu această inovaţie. Cele patru BMW Z4
GT3, înscrise de BMW Sports Trophy Team Schubert şi BMW Sports Trophy Team Marc
VDS, au fost echipate cu faruri inovatoare, similare celor care vor fi
disponibile la BMW i8 cu începere din toamna anului 2014. Prin aceasta, BMW Z4
GT3 deschide o nouă eră în tehnologia farurilor din motorsport.
Cele două echipe BMW s-au comportat excelent şi la sfârşitul
cursei aveau să ocupe primele patru poziţii în clasamentul general plecând de
pe locurile 10-13 în grila de start. Victoria i-a revenit trioului Maxime
Martin (BE), Marco Wittmann (DE) şi Uwe Alzen (DE) de la BMW Sports Trophy
Teams Marc VDS. Echipajul Jens Klingmann (DE), Dominik Baumann (AT) şi Claudia
Hürtgen (DE) de la BMW Sports Trophy Team Schubert s-a clasat pe poziţia a
doua, în timp ce locurile trei şi patru au fost ocupate de echipajele
Dirk Werner (DE), Dirk Müller (DE), Lucas Luhr (DE) şi Alexander Sims (GB),
respectiv Bas Leinders (BE), Markus Palttala (FI), Nick Catsburg (NL) şi Dirk
Adorf (DE).
Alexander Mies (DE) a debutat ca membru BMW Junior în BMW M235i
Racing cu numărul 25. A luat startul alături de fostul pilot MotoGP Alex
Hofmann (DE) şi ziaristul biratanic Jethro Bovingdon (GB), reuşind o clasare
exceletă pe locul 17 în clasamentul general.
Despre farurile laser
"Nu a fost nicio coincidenţă că prima dată când am folosit
noua tehnologie a farurilor laser într-o cursă a fost pe bucla Nordschleife de
la Nürburgring", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt.
"Ca laborator de teste exigent, acest circuit a jucat întotdeauna un rol
important în dezvoltarea automobilelor şi maşinilor de curse BMW. Din acest
motiv, sunt încântat că am reuşit să depăşim un nou reper prin prima utilizare
a farurilor laser într-o cursă. Foarte eficiente, farurile laser sunt un factor
important pentru siguranţă, în special la cursa de 24 de ore de pe
Nordschleife. Calificările de sâmbătă au oferit echipelor BMW Sports Trophy -
Schubert şi Marc VDS - şansa ideală de a utiliza în premieră noua tehnologie în
mediu competiţional, înaintea marii curse de la sfârşitul lunii iunie."
La BMW, ideea dezvoltării unei noi generaţii de faruri bazate pe
tehnologia laser datează încă din 2009. Dezvoltarea de serie a luminilor laser
BMW a început doi ani mai târziu, ceea ce a făcut posibilă lansarea BMW i8
Concept cu faruri laser la Salonul Auto de la Frankfurt, din 2011. Specialiştii
în tehnologia luminilor laser BMW au colaborat îndeaproape cu inginerii BMW
Motorsport de la jumătatea anului 2013, obiectivul fiind acela de a permite
noii tehnologii să fie utilizată şi pe circuit.
Performanţe înalte şi eficienţă deosebită: prin echiparea BMW i8
cu lumini laser BMW, faza lungă a automobilului creşte până la aproximativ 600
de metri, dar în acelaşi timp reduce consumul de curent electric cu aproape
30%. Totuşi, beneficiile principale pentru piloţii aflaţi pe circuit cu BMW Z4
GT3 sunt iluminarea perfectă a pistei şi posibilitatea de ajustare a farurilor
în funcţie de preferinţele pilotului - şi toate acestea fără a-i orbi pe cei
din trafic.
Diodele laser sunt de zece ori mai mici decât diodele luminilor
convenţionale. Acestea contribuie nu doar la reducerea spaţiului necesar pentru
montare în interiorul farului, ci şi a masei. Acest lucru a fost posibil prin
lumina mai strălucitoare furnizată de sursele de lumină laser nou dezvoltate -
în consecinţă, dimensiunea suprafeţei reflectorului este mai mică de aproape
zece ori comparativ cu luminile LED. Reflectorul are o înălţime de doar trei
centimetri.
Numeroase diode de înaltă performanţă emit un fascicul foarte
puternic, prin intermediul lentilelor speciale, pe o substanţă fluorescentă cu
fosfor aflată în interiorul farului. Această substanţă transformă fasciculul
într-o lumină albă foarte strălucitoare, similară cu lumina zilei. În schimb,
aceasta îmbunătăţeşte vizibilitatea oferită pilotului în întuneric, ceea ce are
un efect pozitiv asupra siguranţei în cursele de anduranţă. Luminozitatea a
crescut cu peste 40 de procente în comparaţie cu farurile cu xenon utilizate
acum la BMW Z4 GT3.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii