Dunlop bridge
Participanții de la clasa LMP2 aleg să concureze folosind anvelope Dunlop
Acest weekend marchează debutul sezonului 2014 atât pentru Campionatul Mondial de Anduranță FIA (WEC), cât şi pentru Campionatul European Le Mans Series (ELMS). Zece echipe, deţinând în total 12 maşini, au ales anvelopele Dunlop, pentru a participa în singura clasă-prototip care oferă o competiţie deschisă pentru anvelope, în cadrul ambelor campionate. Cursa se desfăşoară pe circuitul de Grand Prix de la Silverstone din Northamptonshire, competiţia ELMS având loc sâmbătă, urmată duminică de cursa WEC.

Anvelope noi
Pentru LMP2, Dunlop a introdus un nou profil de anvelopă pentru roata spate, care completează profilul pentru roata faţă introdus în 2013. În plus, pentru noul tip, tot ceea ce este proiectat pentru 2014 este nou. Compusul mediu este acelaşi ca în 2013, dar atât compuşii duri cât şi cei moi sunt noi. Compusul mai moale are calitatea suplimentară de a oferi o aderenţă sporită, care păstrează concomitent durabilitatea, în timp ce compusul dur oferă pe lângă o aderenţă mai mare, o capacitate crescută de manevrare şi o durabilitate menită să dubleze capacitatea de restricţionare în condiţiile unor piste mai agresive.

Pentru condiţii de pistă umedă, noua anvelopăare un profil şi un design care ajută la degajarea apei şi oferă o marjă mai mare de operabilitate între condiţii oscilante de ploaie puternică şi de vreme uscată.

Campionatul Mondial de Anduranţă FIA (FIA World Endurance Championship)
O schimbare majoră în cadrul campionatului este restricționareautilizării anvelopelor. Pentru 6 ore de cursă, echipelor li se permite folosirea a şapte seturi de anvelope slick, cu trei seturi pentru antrenamente şi patru pentru calificări şi competiţia propriu-zisă. În mod normal, fără perioade majore de intervenţie tehnică asupra maşinilor, în cadrul unei curse desfășurate integral pe vreme uscată, echipele vor concura cu un număr de două ori mai mic de anvelope în calificări și un număr normal pentru cursa propriu–zisă. Anvelopele din 2013 au fost dublu restricţionate fără să existe probleme, aşa că evoluţia ce va fi înregistrată în 2014 este menită să satisfacă noile exigenţe, în termeni de longevitate și durabilitate a anvelopelor.

Echipele Dunlop :
22 Millenium Racing, Oreca 03 Nissan: Fabien Giroix, Oliver Turvey, John Martin
23 Millenium Racing, Oreca 03 Nissan: Stefan Johansson, Mike Conway, Shinji Nakano
26 G-Drive Racing, Morgan Nissan: Roman Rusinov, Olivier Pla, Julien Canal
47 KCMG, Oreca 03 Nissan: Matthew Howson, Richard Bradley, Tsugio Matsuda

Campionatul European Le Mans Series (European Le Mans Series)
Cursele din ELMS vor dura 4 ore, spre deosebire de cele anterioare, care durau doar 3 ore. Încălzitoarele pentru anvelope sunt permise acum, astfel încât Dunlop va furniza anul acesta  aceleaşi anvelope pentru ambele campionate. Utilizarea anvelopelor pentru curse nu este limitată, dar fiecare maşină va avea la dispoziție doar 3 seturi pentru calificări și startul cursei.

Echipele Dunlop :
28 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: TBA
29 Pegasus Racing, Morgan Nissan: Julien Schnell, Niki Leutwiller, Jonathan Coleman
34 Race Performance, Oreca 03 Judd: Michel Frey, Franck Mailleux
38 Jota Sport, Zytek Z11SN Nissan: Simon Dolan, Harry Ticknell, Filipe Albuquerque
41 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: Tom Kimber-Smith, Chris Dyson
43 Newblood By Morand Racing, Morgan Judd: Christian Klien, Gary Hirsch, Romain Brandela
46 Thiriet by TDS Racing, Morgan Nissan: Pierre Thiriet, Ludovic Badey, Tristan Gommendy
48 Murphy Prototypes, Oreca 03 Nissan: Rodolfo Gonzalez, Tor Graves

Situaţia curselor
Anul trecut în cadrul cursei de Formula 1 de la Silverstone ecartul a fost de doar 0.7 secunde între piloţii fruntaşi, după 52 de tururi de pistă, ceea ce reprezintă un câştig de 0.0135 secunde pe turul de pistă. Cursele WEC şi ELMS de la Silverstone s-au desfăşurat în condiţii de umiditate în 2013, dar în anul anterior, cursa din cadrul WEC a avut loc pe vreme uscată. Învingătorii LMP2 de la echipa Starworks Motorsports au trecut linia de finish cu 5.653 în fața celor de la  ADR Delta, obţinând un câştig de 0.031 pe 183 de tururi de pistă, astfel cursa de anduranţă a fost de două ori mai strânsă decât cea de Formula 1.

Mike McGregor, inginer Dunlop:
“Echipele noastre au fost mulțumite de performanţele anvelopelor în testări, iar acum este timpul să lucrăm mai intens asupra set-up-urilor şi strategiilor pentru circuitele specifice, pentru a obţine rezultatele optime pentru fiecare din clienţii noştri. Într-un fel, restrângerea numărului anvelopelor ne este de folos pentru strategie‚ anul trecut ştiam că putem restrânge numărul anvelopelor până la jumătate, acum ştim că suntem obligați să facem acest lucru. În cadrul cursei ELMS cea mai lungă distanţă de cursă va conta în termeni stabilire a ecartului între piloți, unele maşini având doi piloţi în timp ce altele au trei, ceea ce va genera, sunt convins, nişte strategii interesante. Misiunea noastră este aceea de a oferi suport tehnic, pentru a fi siguri că piloţii au încredere în anvelopele utilizate şi că pot forţa cât mai mult, indiferent de condiţii.”

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii