Participanții de
la clasa LMP2 aleg să concureze folosind anvelope Dunlop
Acest weekend marchează
debutul sezonului 2014 atât pentru Campionatul Mondial de Anduranță FIA (WEC), cât şi
pentru Campionatul European Le Mans Series (ELMS). Zece echipe, deţinând în
total 12 maşini, au ales anvelopele Dunlop, pentru a participa în singura
clasă-prototip care oferă o competiţie deschisă pentru anvelope, în cadrul
ambelor campionate. Cursa se desfăşoară pe circuitul de Grand Prix de la
Silverstone din Northamptonshire, competiţia ELMS având loc sâmbătă, urmată
duminică de cursa WEC.
Anvelope
noi
Pentru LMP2, Dunlop a
introdus un nou profil de anvelopă pentru roata spate, care completează
profilul pentru roata faţă introdus în 2013. În plus, pentru noul tip, tot ceea
ce este proiectat pentru 2014 este nou. Compusul mediu este acelaşi ca în 2013,
dar atât compuşii duri cât şi cei moi sunt noi. Compusul mai moale are
calitatea suplimentară de a oferi o aderenţă sporită, care păstrează
concomitent durabilitatea, în timp ce compusul dur oferă pe lângă o aderenţă
mai mare, o capacitate crescută de manevrare şi o durabilitate menită să
dubleze capacitatea de restricţionare în condiţiile unor piste mai agresive.
Pentru condiţii de pistă
umedă, noua anvelopăare un profil şi un design care ajută la degajarea apei şi
oferă o marjă mai mare de operabilitate între condiţii oscilante de ploaie
puternică şi de vreme uscată.
O schimbare majoră în
cadrul campionatului este restricționareautilizării anvelopelor. Pentru 6 ore de cursă, echipelor li se
permite folosirea a şapte seturi de anvelope slick, cu trei seturi pentru
antrenamente şi patru pentru calificări şi competiţia propriu-zisă. În mod
normal, fără perioade majore de intervenţie tehnică asupra maşinilor, în cadrul
unei curse desfășurate integral pe vreme uscată, echipele vor concura cu un număr de două
ori mai mic de anvelope în calificări și un număr normal pentru cursa propriu–zisă.
Anvelopele din 2013 au fost dublu restricţionate fără să existe probleme, aşa
că evoluţia ce va fi înregistrată în 2014 este menită să satisfacă noile
exigenţe, în termeni de longevitate și durabilitate a anvelopelor.
Echipele Dunlop :
22 Millenium Racing, Oreca 03 Nissan: Fabien Giroix, Oliver Turvey, John Martin
23 Millenium Racing, Oreca 03 Nissan: Stefan Johansson, Mike Conway, Shinji Nakano
26 G-Drive Racing, Morgan Nissan: Roman Rusinov, Olivier Pla, Julien Canal
47 KCMG, Oreca 03 Nissan: Matthew Howson, Richard Bradley, Tsugio Matsuda
Campionatul
European Le Mans Series (European Le Mans Series)
Cursele din ELMS vor
dura 4 ore, spre deosebire de cele anterioare, care durau doar 3 ore.
Încălzitoarele pentru anvelope sunt permise acum, astfel încât Dunlop va furniza
anul acesta aceleaşi anvelope pentru
ambele campionate. Utilizarea anvelopelor pentru curse nu este limitată, dar
fiecare maşină va avea la dispoziție doar 3 seturi pentru calificări și startul cursei.
Echipele
Dunlop :
28 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: TBA
29 Pegasus Racing, Morgan Nissan: Julien Schnell, Niki Leutwiller, Jonathan Coleman
34 Race Performance, Oreca 03 Judd: Michel Frey, Franck Mailleux
38 Jota Sport, Zytek Z11SN Nissan: Simon Dolan, Harry Ticknell, Filipe Albuquerque
41 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: Tom Kimber-Smith, Chris Dyson
43 Newblood By Morand Racing, Morgan Judd: Christian Klien, Gary Hirsch, Romain Brandela
46 Thiriet by TDS Racing, Morgan Nissan: Pierre Thiriet, Ludovic Badey, Tristan Gommendy
48 Murphy Prototypes, Oreca 03 Nissan: Rodolfo Gonzalez, Tor Graves
28 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: TBA
29 Pegasus Racing, Morgan Nissan: Julien Schnell, Niki Leutwiller, Jonathan Coleman
34 Race Performance, Oreca 03 Judd: Michel Frey, Franck Mailleux
38 Jota Sport, Zytek Z11SN Nissan: Simon Dolan, Harry Ticknell, Filipe Albuquerque
41 Greaves Motorsport, Zytek Z11SN Nissan: Tom Kimber-Smith, Chris Dyson
43 Newblood By Morand Racing, Morgan Judd: Christian Klien, Gary Hirsch, Romain Brandela
46 Thiriet by TDS Racing, Morgan Nissan: Pierre Thiriet, Ludovic Badey, Tristan Gommendy
48 Murphy Prototypes, Oreca 03 Nissan: Rodolfo Gonzalez, Tor Graves
Situaţia
curselor
Anul trecut în cadrul
cursei de Formula 1 de la Silverstone ecartul a fost de doar 0.7 secunde între
piloţii fruntaşi, după 52 de tururi de pistă, ceea ce reprezintă un câştig de
0.0135 secunde pe turul de pistă. Cursele WEC şi ELMS de la Silverstone s-au
desfăşurat în condiţii de umiditate în 2013, dar în anul anterior, cursa din
cadrul WEC a avut loc pe vreme uscată. Învingătorii LMP2 de la echipa Starworks
Motorsports au trecut linia de finish cu 5.653 în fața celor de la ADR Delta, obţinând un câştig de 0.031 pe 183
de tururi de pistă, astfel cursa de anduranţă a fost de două ori mai strânsă decât
cea de Formula 1.
Mike
McGregor, inginer Dunlop:
“Echipele
noastre au fost mulțumite de performanţele anvelopelor în testări, iar acum este timpul să
lucrăm mai intens asupra set-up-urilor şi strategiilor pentru circuitele
specifice, pentru a obţine rezultatele optime pentru fiecare din clienţii
noştri. Într-un fel, restrângerea numărului anvelopelor ne este de folos pentru
strategie‚ anul trecut ştiam că putem restrânge numărul anvelopelor până la
jumătate, acum ştim că suntem obligați să
facem acest lucru. În cadrul cursei ELMS cea mai lungă distanţă de cursă va conta
în termeni stabilire a ecartului între piloți,
unele maşini având doi piloţi în timp ce altele au trei, ceea ce va genera,
sunt convins, nişte strategii interesante. Misiunea noastră este aceea de a
oferi suport tehnic, pentru a fi siguri că piloţii au încredere în anvelopele
utilizate şi că pot forţa cât mai mult, indiferent de condiţii.”
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner INKCOMM PR
0 comentarii