Citroen C4 Cactus |
Clasamentul
prezentat de către Institutul Național Francez de Proprietate Intelectuală
(INPI) a confirmat încă o dată faptul că PSA Peugeot Citroën este liderul pe
piaţa franceză în materie de brevetare, cu un număr de 1.378 brevete depuse și
publicate în 2013.
Anticipaţia şi inovaţia reprezintă elementele cheie pentru a face faţă cu
succes provocărilor derivate din problema mobilității în viitor. Numărându-se printre atuurile Grupului,
această energie creativă se traduce prin autovehicule şi componente deosebit de
eficiente. Atât binecunoscutul Peugeot 308, votat Maşina Anului 2014 în Europa
cu noul propulsor turbo pe benzină în 3 cilindri EB PureTech, având un consum
record de doar 2.85 litri /100 de km precum şi inovatorul Citroën C4 Cactus.
Câteva dintre miile de inventii brevetate de industria auto sunt în
strânsă conexiune cu Citroën C4 Cactus:
- Magic Wash, un sistem inovator, pe cât de simplu pe atât de inteligent,
de curăţare a
parbrizului care nu afectează vizibilitatea conducătorului auto.
- Airbump®, un sistem de panouri flexibile vidate, utilizat în special la
nivelul portierelor pentru a reduce impactul loviturilor şi zgârieturilor
uşoare. Cu un design inovativ, unic, obţinut printr-o procedură laborioasă,
sistemul Airbump® asigură o protecţie excelentă pasagerilor, în cazul unui accident.
- Sistemul de Airbag integrat în pavilion, creează mai mult spațiu la nivelul planşei de bord, prin integrarea
airbag-ului pasagerului frontal deasupra parbrizului.
Conectivitatea (echipamente multimedia, reţele, conexiuni, electronică şi
interfaţa om-maşină) precum şi sistemele de asistenţă a şoferului reprezintă
axe importante de cercetare şi brevetare. Inovaţii precum Pachetul Driver
Assistance, Sistemul de Alertă Risc de Coliziune, şi Sistemul de Frânare de
Urgenţă în caz de Coliziune, disponibile pe noul Peugeot 308, configurează
prototipul maşinii viitorului.
De altfel, PSA Peugeot Citroën şi-a concentrat toate eforturile pentru a
reduce semnificativ consumul de carburant şi nivelul de emisii la vehiculele
Peugeot şi Citroën. Încă de la începutul anului 2013, Grupul a înregistrat noi
recorduri în materie de reducere a emisiilor diesel prin introducerea noului
propulsor Blue HDi, care combină în premieră tehnologia de Reducere Catalitică
Selectivă (SCR) cu filtrul de particule diesel (DPF) pentru a eliminia 99,9%
din particule şi 90% oxid de nitrogen (NOX) produse de motoarele diesel. Doar această
inovație a înregistrat 100 de brevetări.
Strategia extrem de activă de brevetare oferă un avantaj competitiv,
permiţând în acelaşi timp Grupului să dispună de dreptul de proprietate asupra
invenţiilor sale.
Sursa: Georgiana Patru, Manager PR Trust Motors S.R.L.
0 comentarii